GPS versus Kort

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 8/2/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Troede den kamp var taget og alle der skulle finde vej brugte en eller anden form for GPS enhed....

    image.jpg

    Men efter en tur i USA, hvor jeg skulle med bus retur fra "rental station" så jeg ham gutten....

    Så papir findes forsat og lever i bedste velgående :)
     
    clager "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    sig mig, hvad er der galt i kort? :mad::mad: - jeg har da et fint kraks kort fra 2007, det fungerer da fint :eek::)

    man behøver ikke en GPS, min teori er, at man alligevel 99% af alle ture er den samme tur man kører og hvad skal man så med GPS? og ALLE, der er ingen undtagelse, er folk der er til fare med deres GPS tændt og lyser op i forruden.... - nå, my few cents...
     
    Henrik Olsen og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Jeg bruger altid kort i USA - primært fordi jeg er for nærig til at betale for data på telefonen :) Men måske er jeg også lidt old-school - synes det er hyggeligt at planlægge en tur ved at kigge på kort - og så har jeg en ide om, hvordan ruten ser ud, hvis nu teknikken skulle svigte!

    Rand McNally er kongen over vejkort i USA - det koster 12-15 USD, men laves også i en specialversion til Walmart (med identisk indhold) hvor det typisk kan købes til 6-7 USD. Sidst jeg købte et eksemplar, inkluderede det sågar en voucher til gratis download af kortet som ePub. Så er selv teknik-nørderne tilfredse...
     
    jefi99, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det gir minder om et roadtrip jeg havde fra MIA-IAH før smartphonens tid. Vi klarede turen med et A4 kort fra Avis. Good times.
     
    Henrik Olsen, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    I USA bruger jeg Navigon som er installeret på både min telefon og min mini Ipad.

    Ipad montere jeg i lejebilen og da jeg har hentet alle US kort til Navigon så kan den bruges ofline bare Ipaden er versionen med GPS.
     
    Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Jeg har samme løsning kørende - er lidt nørd på GPS kort og elsker at se GPS'en kører. Har også lige købt nu bil med kæmpe GPS anlæg og mediacenter.... The Older The Boys - The Bigger (and more expensive) The Toys.... :)

    Ellers kan en billig Nokia Lumia (eller hvad de nu hedder efter Microsoft har taget over) anbefales. Der er deres navigation gratis og kan køre offline med alle kort. Så denne har jeg kørende som min US phone når jeg er i landet de 4-5 gange om året.
     
    Kenneth K og clager "Synes godt om" dette.

Del denne side