Guam

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af clager, 8/11/16.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Som bekendt for nogen har jeg et mindre pitstop her på Guam og vil gerne fortælle lidt om denne smukke ø der ikke er kendt af så mange mennesker. Minder meget om Hawaii.
    IMG_1219.JPG
    Befolkningen er Chamorroer (oprindeligt folkeslag der er mørke som aboriginals og PNGer) plus en masse filippinere og mange andre andre folkeslag fra østen samt nogen få tilflyttere fra fastlandet men de er i mindretal undtagen på militærbasen.
    Øen er en del af de nordlige Marianere og er et territorium kontrolleret af USA men med et vist selvstyre men med stor militæraktivitet grundet den strategiske beliggenhed.
    Andersen AFB har kampfly og missiler - og missilskjold - klar hvis der er nogen lidt længere vestpå der puster sig for meget op
    Øen ligger en cirka 3-4 timers flyvning fra Japan, Sydkorea og Taiwan, derfor er her næsten kun turister fra disse lande der finder det interessant at kunne besøge et USA i miniformat kort hjemmefra og det samme er tilfældet med den nærliggende ø Saipan.
    Til Hawaii skal der flyves dobbelt så langt ca 7 timer fra Japan/Sydkorea
    Guam ligger i bæltet af tyfoner der normalt opstår fra august til november, heldigvis har der ikke været nogen alvorlige i år. Klimaet er tropisk med masser af sol, regn, skyer hver dag.
    Jeg holder til på Outrigger Beach Resort i turistbyen Tumon Bay. Hotellet er en del af en kæde hoteller fra Hawaii men har nu bredt sig til andre steder i verden. Efter at have set de andre hoteller i byen er jeg glad for mit valg. Fin strand, krystalklart vand og fine snorkel, dykkerforhold.
    IMG_1213.JPG
    IMG_1217.JPG
    Prisniveauet er højt, alt kommer med skib fra fastlandet eller bliver fløjet ind så det er kostbart ligesom på Hawaii eller USVI.
    En gallon gas koster lidt over us$4 hvilket nærmer sig danske benzinpriser !
    Guam er gearet til luksusturismen med oceaner af mærkevare butikker til Gucci / LV / Michael Kors /Rolex hungrende japanske og sydkoreanske forbrugere.
    Lokal transport er med lejebil eller åbne turistbusser, skolebørnene bliver kørt i de sædvanlige gule skolebusser. Nogen få taxier med startgebyrer på us$40 - monopol priser, uber findes ikke.
    Guam kan anbefales hvis man fx er på Filippinerne og gerne vil et smut til "USA", der kan fås flybilletter med lavprisselskabet Cebu Pacific ned til usd 150 for en retur fra Manila til Guam uden baggage og sædereservering.
    Om transporten til og fra øen kommer der mere separat.
    IMG_1220.JPG
    IMG_1251.JPG
    IMG_1246.JPG
     
    Senest redigeret: 8/11/16
    klausbm, mhsalv, Nicki Lolk Sørensen og 19 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det ser pænt lækkert ud, men en temmelig lang rejse fra Danmark, hvis det blot er ferie tænker jeg (desværre).
     
    clager, Henry og Ali Taran "Synes godt om dette"
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har også været et smut forbi Guam, hvor jeg bl.a. fandt den mest slum MacDonalds jeg nogensinde har set! Umiddelbart var leje af bil ret billigt med 250 Kr for en Prius. Tilgengæld betalte jeg også 500 for er gammelt lorte Hotel pr nat.

    Sjovt sted at besøge, men man kan nå øen rundt på en dag, og jeg ville umiddelbart ikke anbefale det som en dedikeret destination hvis ikke man lige kommer forbi.

    Når det er sagt, så var det meget sjovt at besøge som 21-årig, der var et par klubber og beach Volley bar på stranden som var rigtig fedt!
     
    mhsalv, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Ankommer i dag :)
     
    mhsalv, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen - lander du også i Guam?

    Fortæl fortæl :)
     
    mhsalv og Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Så er jeg i AMS/Schiphol på vej hjemover.
    @Nicki Lolk Sørensen og jeg "mødtes" halvvejs i luften mellen BKK og TPE igår morges da jeg sad i CI vestover og Nicki østover i CI. Det en en lang rejse hvor jeg har haft transitstops i AMS, TPE og BKK men det hele værd
    Jeg mødte på flyene flere flytosser der ligesom os 2 har booket CI special fare til Palau og Guam for HKdollar 2600 (dkk 2200) t/r
     
    Senest redigeret: 11/11/16
    asf, mhsalv, klausbm og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Jeg glemte at vinke. Det må du undskylde :)

    Er ikke helt med på, hvad du mener med transitstop. Jeg havde halvanden time i Bangkok, mens jeg var 19 timer i Taipei. Til Palau var det dog noget værre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg tog morgenflyet fra fra TPE til BKK for at prøve CI B747-400 inden den snart skal på pension, jumboen i 744 version er en truet race selv på korte flyvninger i Østen.
    Fik prøvet KE 744 GMP-HND sidste år, det var små to timers flyvning!
    Det gav så 16 timer stop i BKK på vejen hjem. Ud AMS-TPE var der 1,5 times stop i BKK med samme Airbus 343 ligesom du havde denne gang.
     
    Henry, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side