Halvårsregnskabet 2016

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 16/8/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Vel over sommerferien for de fleste og godt inde i august måned, er det vel passende med at kigge lidt på budgettet, og se om man nu er over eller under budget.

    Så hvordan står det til med bonusprogrammerne for fly, hotel og eventuelt andre rejserelaterede programmer her lige over midtvejs i 2016?
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Der et faktisk OK for mig:
    • Eurobonus: Optjent 49.335 point (året løber fra maj til april), så jeg regner med at beholde diamantkortet.
    • OK plus: Genoptjent guld
    • Club Carlson: Haft 34 overnatninger (guldstatus kræver 35)
    • Marriot Rewards: Genoptjent sølvstatus
    Så for 2017 ser det helt fint ud med status på de forskellige programmer.
     
    tbh, RasmusH, *flyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    For mig ser halvårsregnskabet således ud:

    • EuroBonus er på 44.000 point og året slutter april 2017. Det tegner til endnu et pr som Diamant
    • Executive Club er jeg på godt 700 Tier Point her med udgangen af august. Året slutter til maj 2017. Lidt mere pres på om jeg når Guld, men satser på at nappe det i Q1-2017 på et par domestic US ture
    • Hilton Honors bliver til Diamant igen da jeg kun mangler 10 ophold med udgangen af august.
    • Club Carlson bliver ikke til endnu et år som Concierge. Rejser ikke nok med arbejdet eller privat til at kunne have to top tier medlemsskaber. Så Club Carlson ofres da jeg værdsætter Hilton højere
    Derudover er jeg blevet glad for mit Norwegian Visa kort. Har allerede optjent over 500 Cash Points. Værdien i dette er så simpel og kan let og altid konverteres til en flybillet. Så dette kort er mit foretrukne lige nu.
     
    tbh, Henry, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    • Eurobonus er på 92.000 og har endnu en t/r til SFO inden optjeningsåret slutter 31/10 så Diamond er sikret.
    • Hyatt. er næsten lige startet, havde 4 overnatninger på Park Hyatt i Tokyo sidste måned, har en mere i sep i Santa Barbara og så nupper jeg 2 forskellige Hyatt i Hong Kong til nov, så rykker jeg op i level der.
     
    Senest redigeret: 16/8/16
    tbh, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Året med SAS slutter 30. september. Jeg er pt. på 92.120 point og jeg har stadig en tur til Las Vegas booket.
     
    Henry, Kenneth K og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Eurobonus: Sølv
    Flying Blue: Guld (Mangler 9 flyvninger til Platinum, så det skal jeg lige have overvejet)
    Scandic: 3floor
    Hilton: Guld
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Halvårsregnskabet, der nok ikke kommer til at ændre sig det store i forhold til resten af året, da jeg ikke regner med den store rejseaktivitet i efteråret pga. baby i næste måned :)

    - Eurobonus Guld: 33750 - med de bookninger jeg har i forvejen, mangler jeg kun en enkelt europa-tur før 1. Marts for at genkvalificere. Burde kunne lade sig gøre, med mindre der er kommer en større devaluering... eller kravene sættes op.

    - Club Carlson Gold: 9 stays/11 nætter, så rammer ikke guld igen. Med soft landing ser jeg ingen grund til selv at kvalificere mig til sølv, med mindre det sker i arbejdsøjemed. Overvejer på sigt at købe aktier, så jeg kan få guld igen. Har været meget tilfreds med det.

    - Airberlin Guld: En tur i år, kommer nok et par stykker til inden Maj 17, men ikke engang tæt på at genkvalificere.

    - Emirates Sølv: En tur i år, og det bliver ved det.
     
    tbh, Henry, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    - Eurobonus Diamant: 34290 - periode fra maj - så stadig over 8 mnd endnu. Har allerede en række europa-ture og en AC C tur til SLC så guld er mere end sikret, så er spørgsmålet om man når op på EBD igen.. time will tell :)

    - Club Carlson Gold: 1 stays/2 nætter, rammer ikke guld igen. Men ser frem til Softlanding ligesom @RasmusH selvom jeg kommer til at savne 2F1 rate :)

    - Hilton HHonors: 4 stays/10 nætter og flere to come. Diamond indtil marts 2018, så først vigtigt at genkvalificere sig fra næste år af..
     
    Senest redigeret: 16/8/16
    tbh, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    - Miles+Bonus Gold (AKA Grækerguld): Allerede genkvalificeret for næste periode (nov/16-nov/17), og skal lægge en strategi for den følgende periode. Har i øvrigt et par vouchers hvis nogen skal ud at flyve A3.

    - Topbonus Guld (airberlin): 11.300 miles indtil videre med et par ture mere linet op. Bestemt ikke usandsynligt hvis der kommer et par dobbelt miles promotions, perioden løber til maj. Måske endda gå efter Platinum hvis det lige passer med nogle langdistanceture.

    - Eurobonus Sølv: 2 flyvninger, men perioden er lige startet så mon ikke det går ;) til gengæld overvejes det at flytte nogle flyvninger i september til EB frem for M+B så måske kommer EBG inden for rækkevidde.

    - Club Carlson Gold: 1 eller 2 nætter i år, men har stadig aktierne som endda er steget. 2F1 rate er genialt :)

    - Hilton Gold: Opnået på 4-stay challenge i år, så det *burde* holde til 2018

    - IHG Platinum Ambassador: Mangler ~17000 point så ikke umuligt hvis der dukker bonus point packages op til den rigtige pris. Heller ikke særligt vigtigt. Kunne til gengæld godt finde på at forny Ambassador.

    - Le Club Accor Gold: Købte et ibis Business card da jeg alligevel skulle booke et ibis-hotel, så med kortets ekstra rabat var det "gratis", og Gold følger med. Desværre er deres aktionærprogram blevet til et one-time status match :( så det ryger nok til næste år hvis der ikke kommer tilsvarende ibis-stays.

    Som det ses kan man krejle sig til meget hotel-status uden egentlig at overnatte så meget :D
     
    tbh, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    BA Gold: Har TP nok til sølv, men når ikke op på guld
    Eurobonus Guld: Ny periode starter 1. dec så den der skal fokuseres på
    Etihad Gold: Ved ikke hvornår match udløber og er også ligeglad
    Alitalia Club Elite Plus: Match varer vist til marts '17 -- har ikke nok til at genkvalificere
    Hilton Diamond: Match varer vist til marts '17 -- har ikke nok til at genkvalificere
    Hyatt Diamond: Match varer vist til marts '17 -- har ikke nok til at genkvalificere. Platinum er sikret via kreditkort
    IHG Platinum: Er sikret via kreditkort
     
    Claus Heine, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Hvilke kreditkort anvender du? Er det kreditkort du kan have med en dansk adresse? eller kræver det adresse i udlandet?
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    • EuroBonus Diamant: 106.610 point til inden 31. august. Regner egentligt ikke med at nå derop igen næste periode, måske gangen efter. Håber på at holde guld næste periode, på trods af softlanding, blot for hvis nu EuroBonus lever så længe at der skulle komme "lifetime" om 7 år :rolleyes:
    • HH Diamant: 1 nat (hampton frem for IHG for at holde point i live), får måske et par til. Det er ikke meget det match blev brugt, fik noget mere ud af guld. Jeg får nok et par nætter til i efteråret, men det holder til marts 18, så tager vi den derfra.
    • IHG Guld: 12.039 basis point / 14 nætter. Regner med et par nætter til, men hverken 26 nætter eller 28.000 point virker realistisk for platinum. Så skulle der være 5x5.000 bonus points packages der var vanvittigt billige og hjalp på en accelerate, men mon dog! Så vidt jeg har forstået gør statusen ikke den store forskel alligevel?
    • United basic: 7.559 PQM. Kæmpe fejl at jeg ikke har krediteret mine UA flyvninger i år dertil, men det er for sent nu. Jeg overvejer at kreditere en AC flyvning i P dertil for 200% mod 100% hos EB. Med en LH også kunne jeg have noget sølv hvis jeg havde segmenterne, men det har jo ikke den store værdi, udover nogle potentielle economy+ sædder hvis jeg skulle være så uheldig at komme med UA.

    Ellers står der indtilvidere 0 i år hos Club Carlson, Flying Blue etc
     
    asf og clager "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Amerikanske kreditkort så kræver US adresse (ved ansøgning/oprettelse)
     
    Claus Heine "Synes godt om" dette.
  14. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    - Eurobonus Diamant: Ny periode startede 1/6-16, og selvom juli blev brugt på ferie, er jeg allerede på 47380, så jeg regner ikke med diamant bliver et problem. Nåede lidt over 170.000 i sidste periode :)
    - Hilton Diamond: Match, udløber marts 2017, kæmper for at generhverve, mangler 40 nætter.
    - Club Carlson Gold: Regner med at miste den, jeg har ikke nok overnatninger til 2 top tier medlemskaber, så Club Carlson ofres
    - Sixt Platinum: Kan den ikke matches hver år? Har faktisk været meget tilfreds med Sixt når jeg lejer bil i Europa, de er gode til free upgrades ;)
     
    Baadsgaard, asf, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Her skrider tingene "frem"(?) som planlagt:

    Miles&Bonus: Silver – kvalificerer ikke igen.
    Aadvantage: Platinum - kvalificerer ikke igen.
    EuroBonus: Gold – ny periode pr. 1.7.2016. Har ikke planlagt at kvalificerer igen - i så fald bliver det formentlig en LH F til USA sommeren 2017.

    Hilton: Gold – kvalificerer ikke igen, men har Gold til 2021.
    Club Carlson: Gold – kvalificerer ikke igen. Satser på at få forlænget alligevel - ligesom forrige år :cool:

    Fokus er bevidst langt fra rejser, og det er faktisk super( :eek::oops::rolleyes:o_O ).
    ...men det ville da være dejligt at have tid til at bruge de godt 500.000 point.
     
    clager, asf og Ulrik "Synes godt om dette"
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Pga høj pris fra SAS App billetterne?? El, for at få UA segmenter?
     
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Orker ikke lige at finde de konkrete point frem :)

    SAS Guld når jeg ikke. Ikke engang sølv, så det er lidt sørgeligt.
    BA løber til november. Jeg har sikret bronze igen, og jeg har booket billetter, der sikrer mig sølv efter november.
    IHG: Sølv er sikret, og jeg går igen efter Spire. Det skal nok gå...
    Club Carlson: Mangler lidt for at bevare guld. Regner ikke med at det bliver noget problem.

    Ellers er det småtterier. Har lige nu to nætter hos hotels.com tilgode. Lidt hos Dubli, lidt hos Viatrumf, men ikke noget, der giver status.

    Den 'challenge', som Norwegian har, har jeg ikke engang orket at gå i gang med.

    Interessant nok fik jeg dog et spørgeskema fra Norwegian i går - omkring lounger, og hvad jeg synes, der skulle være i dem.
     
    asf "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Det skulle da lige tjekkes. Så vidt jeg kan se, skal man have 200 aktier for at få et guldkort (prisen er lige nu 4,4 USD), så de koster omkring 6000 kroner. De penge kunne jeg da godt tænke mig at parkere i aktier for at beholde mit guldkort. Men lige et praktisk spørgsmål: Hvor lægger jeg dem i depot - og hvad koster det? Jeg har nemlig en mistake om, at det bliver dyrt i mit danske pengeinstitut.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Nordnet er ok billigt til depot - nok billigst i Norden. Saxo har også et produkt der ligner Nordnet, så vidt jeg husker
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Spørgsmålet er vel egentlig om det giver Guld år efter år eller om det er "One time only"?
     

Del denne side