Hello Canada

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Thorbjoern, 18/8/23.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    606
    "Synes godt om" modtaget:
    1,843
    Point:
    93
    Godaften folkens :)

    Kunne ikke lokalisere en specifik "Canada" tråd her på If. så med en tur til Toronto i september måned, vil jeg da gerne ligge lidt fra land med sådan en fætter ;)

    - Hvad er et "must see" i Toronto området?
    - Gode og prismæssigt fornuftige hoteller i / omkring Toronto?
    - Nogle gode anbefalinger til lounges i YYZ ?
    - Hvordan er transport mulighederne fra YYZ til Downtown?
    - Gode spisesteder?

    Spørgsmålene hobede sig pludselig op, og det bedste sted at stille dem er hos jer gode If´s, så glæder mig til at høre nærmere :D

    Rigtig god aften every1
     
    Beaglen, Bekgaard og Calle77 "Synes godt om dette"
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Must see: CN tower og eventuelt akvatiet lige ved foden af tårnet. Fra tårnet kan man i øvrigt side og kigge ned på en lille lokal lufthavn på en lille ø.
    Derudover Niagara fall, men der er lidt køretid. Men det er klart bedst fra den canadiske side.

    Hotel: Vi boede på Sheraton i Hamilton i sommerferien. Det var fint. Club lounge var dog lukket for ombygning, men fik i stedet gratis morgenmad og gratis appetizers til hele familien.
    Der er dog en del hjemløse i området. Det kan hotellet jo ikke gøre for, men det fremmer ikke just en aftentur i området.
     
    Beaglen, Henry, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    265
    "Synes godt om" modtaget:
    562
    Point:
    93
    Hejsa

    Vi skal selv til Toronto her i september, så jeg kigger lige med.
    Vi har dog selv planglagt følgende:

    - Vi skal bo på Pantages Downtown. Vi fik en super god pris i forhold til hvordan priserne generelt er nu. Jeg syntes når jeg søger generelt i Toronto centrum så er priserne helt ublu.

    - Vi har booket en dagstur via viator.com ud til Niagra Falls. Det er inkl bådtur. Det er sikkert lidt turistet, men pga afstanden og pris med bus og tog syntes vi ikke det kunne betale sig at selv tage derud, så derfor blev det gruppeturen.

    - Vi har booket bord i CN towers restaurant. Når man har dette får man gratis entre, man skal blot bestille mad/drikke for 75 canadiske dollars pr pers. Jeg mener vi fandt en 3-retters til 80 dollars, ca 400 kr, så det syntes jeg selv var billigt, og så ser vi det med solnedgangen i baggrunden.

    - Vi har booket bord på Blueblood som er en steakrestaurant. Den ser rigtig god ud, men alt efter hvornår du skal være der, kan jeg give en opdatering når vi har prøvet det.

    - Transport til downtown kan gøres via et tog fra lufthavnen der kører direkte til Union station. Det koster ca 13 dollars pr pers. Alternativt er der uber som jf google skal have mellem 50-60 dollars, så det afhænger lidt af hvor mange man er, og hvor langt man bor fra stationen.
     
    Nielspg, Thorbjoern, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,234
    "Synes godt om" modtaget:
    4,094
    Point:
    113
    CN Tower er et must på en klar dag
    St Lawrence marked er også et besøg værd
    Kensington området var i al fald tidligere ganske sjovt
    Jeg vil personlig skippe Niagara Falls - det er simpelthen for meget tivoli over det. Selv om det ikke er så slemt på den canadiske side som på den amerikanske side. Hvis man er i området, så hop forbi Niagara by the Lake. Spis frokost der og kig lidt ind i butikkerne.
     
    Thorbjoern, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    606
    "Synes godt om" modtaget:
    1,843
    Point:
    93
    1000 tak for tilbagemeldingerne folkens, de er i den grad værdsat :oops::)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    305
    Point:
    63
    Hej.

    Jeg bor pt I Toronto på 4. måned. Jeg har ikke lavet de store turist-ting men her er nogle af mine anbefalinger.

    - Niagara Falls. Personligt synes jeg det var en stor oplevelse. Meget turistet, især efter at have rejst andre steder i verden hvor jeg har haft naturoplevelser "for mig selv". Der er bedst udsigt fra den canadiske side, så ingen grund til at kryds indtil USA.

    - Citybikes. Offentlig transport i Toronto er god.... hvis man ikke er vant til europæisk/asiatisk infrastruktur. Jeg har betalt 120 CAD for et års cykelabonnemnt, og kan bruge citybikes i op til 45 minutter (hvorefter jeg kan rocke den, og så tage samme cykel igen og køre 45 nye minutter). Man kan få dagspass for 15 CAD eller alt. 0,12 CAD Per minut. Cyklerne er vitterligt OVERALT. Ofte kan jeg cykle en tur på 20 minutter, der ville tage op til 40 minutter med metro/letbane.

    - Toronto Islands. Øerne ligger ud for havnefronten og kan nås med flere forskellige færger. Den officielle færge er gratis på vej tilbage, så jeg plejer at tage de små hurtige til øerne. (5 min) og så tage den store og gratis på vej tilbage (15-20 min). Der sker ikke det store på øerne, men strandene er faktisk overraskende gode, og det er hyggeligt at bruge en dag der. Der er udover strand også en forlystelsespark.

    - Coronation park. Vil du se de små dash-400 fly lande/lette fra Toronto City Airport er Coronation park et rigtig godt sted, der ligger parrallet med slutningen af landingsbanen. Der går ikke meget mere end 1-2 fly i timen, men parken er også hyggelig evt. med noget medbragt mad/en bog.

    - High Park. En af de større parker i Toronto. Rigtig hyggeligt og har en gratis mini zoologisk have i midten.

    - Destillery. Et gammelt historisk område, der er super hips med madboder og mere.

    - Burdock Brewery. Et lokalt bryggeri, der også er en restaurant. Og så er det min arbejdsplads ;)

    - Danish pastry House. Bageri, der laver dansk brød/wienerbrød. Det bedste "danske" jeg har fået i udlandet. De har tre butikker i Downtown.

    - Casa Loma. Er kun gået forbi, men en flot bygning, hvor flere film (bl.a. X-men.) er optaget.

    Skriv endelig, hvis du har nogle spørgsmål :)
     
    Thorbjoern, Beaglen, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Der er lige kommet så gode anbefalinger i Atlanta tråden. Er der nogen nye erfaringer med Toronto? Jeg skal være der i juli og er specielt interesseret i restaurantanbefalinger.
     
    Thorbjoern, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Plawer

    Plawer Medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Niagara Falls er anbefalelsesværdig. Også selvom det er så turistet. Hovedattraktionen ses bedst fra Canada-siden. Hvis man har tid, så er det værd at se det fra USA siden. Det er ved at være mange år siden jeg kørte langs floden til Buffalo og tilbage. Jeg husker den tur som mindre spændende.

    I nærheden af Niagara Falls ligger Butterfly Conservatory. Det synes jeg også er en oplevelse.

    Casa Loma er en sjov gammel bygning. Som tidligere nævnt, brugt i en del film. Det samme gælder Royal York hotel lige overfor banegården. Casa Loma indvendigt er på niveau med et mini Hearst Castle. Holdt i tidens ånd.

    Jeg er enig i at Danish Pastry House er det bedste danske brød jeg har prøvet udenfor Danmark. Den bliver også nævnt i den episode af Anne og Anders i Canada hvor de besøger Toronto.

    Deres Zoo husker jeg som ret stor, og var besøget værd.

    CN Tower skal også opleves. Hvis de stadig tilbyder det, så er der et niveau over det normale observationsdeck.

    Det er for det meste relativt billigt at komme ind og se baseball i Toronto.

    Destillery district. Her er mange gode restauranter og barer.

    Miku - japansk restaurant
    Madrina Bar y Tapas - tapas i Destillery District
    Guybee Japanese Grill - bbq ved bordet. Cash only. Der er et par stykker af dem i byen.
    Loose Moose - Brewpub med ok mad og øl.
    El Catrin Destileria - Mexikansk restaurant og en af mine favoritter i byen.
     
    Beaglen, T4L, CHIP og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side