Henrik's Rejselog - 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 3/1/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Første tur er med noget OneWorld til Las Vegas i slut februar. Dette arbejder jeg på lige nu og det vil give mig minimum BA Sølv status som er første mål i min "overgang fra SAS til BA" siden "2014 massakren" :)

    Ellers er forecast for 2015 at jeg vil gå efter en 4-5 oversøiske ture og udtage en award i F for fruen og jeg i hhv. OneWorld og Star Alliance. Der er en 5-600.000 miles der skal bruges af :)

    Here we go 2015 :)
     
    Kristian og Ekeren "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    11. Januar 2015
    CPH-BWI
    MMD6152
    Afgang 2230
    Afkomst 0400

    Dette er nok den vildeste start på 2015 - rent aviation mæssigt. Det er vildt at få muligheden for at flyve med privat fly (Falcon 2000c) fra København til Baltimore. En tur der havde fuel stop på Island, som under indflyvningen viste en godt billede af vulkanens varme og orange skær på nattehimlen (kunne desværre ikke tage et god billede af det - men vildt så det ud).

    upload_2015-1-24_20-1-45.png

    Indretningen af denne Falcon 2000c er ret lækker :) Det er meget vildt at vide at man er eneste passager om bord og turen over atlanten var kun for mig - eller rettere den palle reservedele jeg havde med :)

    Der var plads til 10 ombord og der er rimeligt god luft i kabinen. Alt var i lyst læder.

    upload_2015-1-24_20-4-23.png

    Der var lidt begrænset catering på turen, da det var en meget sen booking og hastigheden var det vigtigste - men der var da lidt gode drikkevare ombord.

    upload_2015-1-24_20-6-26.png

    Alle starter og landinger blev taget i cockpittet på det meget lille jump seat - man skulle jo have alt med. Selve cockpittet var nærmest en række iPads der var styret af en trackball - det var overraskende let at få dette til virke....

    upload_2015-1-24_20-8-2.png

    Vel ankommet til Baltimore efter at have fået sovet nogle gode timer på et fuldstændigt "lie flat" sæde med masser af længde, skulle immigration overståes. Eftersom vi ankom til VIP terminalen, så KOM US Immigration til mig - dette er aldrig sket før - og en lidt sjov oplevelse at de ventede på os komme og fik klaret det hele mens jeg sad i sædet og ventede. 5 minutter senere var jeg "ude" i USA.

    upload_2015-1-24_20-10-46.png

    Fedt tur - intet stikker dette trods manglende bonuspoint.....

    GOD START PÅ 2015 og mit jagt på BAEC Guld :)
     
    Clipper, mhsalv, Peter Krogh Frausing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Wauv... Fed tur! Fik du kværnet den "Dom"? Og klart et billede der kunne gøre sig i vintråden
     
    jakobv84 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @Kristian - Du er lidt for hurtig - den er på vej i vintråden :)

    Men svaret er ja - der var jo kun mig som kunne drikke den og nu hvor den var åben.....
     
    Ekeren, jakobv84, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Glæder mig til at høre om din F plan og hvordan du undgår at skulle betale fees i dyre domme... Kan jo være svært at undgå -- især med avios.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Rute: København - London
    Selskab: British Airways
    Klasse: Økonomi

    Starten på mit British Airways Tier Point run startede med en kort tur til London. Det var et hult fyldt fly og jeg var derfor glad for at jeg via mit Brønze medlemsskab kunne vælge sæde 7 dage før gratis og bruge priority boarding. Jeg skulle jo have plads til min carry on og computer taske. Dertid sad jeg ved en nødudgang og nød den ekstra benplads.

    Det er rart at flyve økonomi og rent faktisk få en lille sandwich og drikkevarer med i købet. Så fik en flaske rødvin og 1 cola til sandwichen, som var en typisk BLT.

    Crewet arbejde godt og der var tid til smil trods en fyldt kabine og en flyvetur på 1h40m.

    Flyet var en A320 fra 2001, men havde fået nyere lædersæder installeret. Fine at sidde i for de kortere turer på maksimalt 3-4 timer - ellers syntes jeg de bliver lidt hårde at sidde i.

    upload_2015-2-21_7-50-18.png
     

    Attached Files:

    asf, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ny rejserute for 3. gang i dag - men bestemt et ret godt resultat :)

    upload_2015-2-21_19-51-42.png
     
    mhsalv, asf, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Den fortjener en anmeldelse! AA JFK-LAX i First er jo virkeligt US domestic RUTEN. Husk at kig efter kendis :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det starter også ret godt :)

    AA117 - PreDinner.JPG

    Der er GoGo Internet ombord. Så derfor sidder jeg lige nu og hygger med Internet, Video on Demand og en dejligt menu lidt senere på min 6 timers tur...

    Resultatet er at jeg kendte reglerne for rerouting og gav fly nummerne til agenten. Det lykkes efter lidt tid at få den rigtige rute udstedt (med lidt hjælp fra en supervisor). Så godt at man kender sine mulige ruter i tilfælde af aflysninger. Valget stod mellem downgrade til M og voucher eller A321T i First - et svært valg for en jyde, hvor penge jo tæller en del - men oplevelsen talte lige nu mest :)
     
    Senest redigeret: 21/2/15
    asf, clager og tbh "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Dinner service på American Airlines A321T fra New York JFK til Los Angeles i First Class:

    AA117 - Starter.JPG
    AA117 - Hovedret.JPG
    AA117 - Dessert - Sunday.JPG
     
    tbh, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Halvvejs på turen og forsat ikke imponerende, men virksomt internet:

    upload_2015-2-22_1-8-43.png

    [​IMG]
     
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ruten hed: JFK-DCA-LAX-LAS
    Ruten jeg fløj: JFK-LAX-LAS

    Alt sammen i First Class.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  17. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Rigtig god anmeldelse. Det minder ret meget om deres business class over atlanten som jeg lige har taget.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Rute: København - Paris
    Selskab: SAS
    Klasse: SAS Go (Økonomi)
    Dato: Marts 2015

    En lille tur til Paris med SAS i SAS Go. Det var købte billetter før julen på en af deres "friends and family" tilbud. Så kom af med 850,- per billet. Det er også sønnes sidste tur gratis, som lap child. Fra nu af koster det desværre flere penge at rejse.... Lesson Learned - vi skulle have rejst mere de første 2 år :)

    Turen var helt perfekt og crewet strålede faktisk i flere perioder. Det startede med at vi kom ind i flyet og allerede der stod de klar med lidt legetøj til MiniO. Så nogen har set på manifestet og allerede der gjort det klart til os. Det var noget der fik en til at føle sig velkommen.

    Turen var lidt eventløs og med en 2-årig er det bare godt, da alt så er gået som det skulle - happy child - happy parents - happy plane :)

    God service - ankomst 20 minutter før tid - dog tog det urimeligt lang tid at få klapvognen på til bagagebåndet i Terminalen. Det kan SAS ikke gøre meget ved, men det trækker ned.

    Det var så også på denne tur at jeg sikrede mig endnu et år som EBD - bring it on med nye fede ting, som vi lige har manglede lidt det første år... tror ikke rigtigt på at det kommer, men nu får vi at se - har i hvert fald et år til at oplevelse SAS gøre EurBonus bedre.... ellers er der vel soft landing fra EBD til EBG og dermed har jeg 2 år før jeg skal ud og optjene til et nye Star Alliance Guld kort.....
     
    Ekeren og clager "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg er også i Paris nu, og med en ven som var vandt til EasyJet og Norwegian, så var han trods alt ret imponeret over FastTrack og Lounge i Cph :)

    Flyver hjem mandag kl 11... Er der mulighed for at vi er på samme fly?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nej, Henrik var med sk568, 15:20 :p
     
    Henrik Olsen og alexanderln "Synes godt om" dette.

Del denne side