Hjælp en ny nybegynder

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af kromik100, 19/11/18.

  1. kromik100

    kromik100 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Hej Insideflyer,
    Jeg har tit stusset over jeres side/forum her, og flittigt læs flere indlæg. Nu kom tiden så til en bruger, og mit første nybegyndersvar.
    Jeg står med ca. 70.000 euro-bonuspoint, som alle udløber 1. januar 2019. Samtidigt har chefen (Det er konen) og jeg besluttet, at vi skal en længere tur til Sri lanka i foråret 19. (Forventeligt marts-april).
    Hvordan får vi bedst brugt vores point? Jeg har forsøgt at søge fra SAS side, og skal vi købe flybilletterne kun ved bonuspoint koster det os 160.000 point - så den går ikke.
    Samtidigt kan jeg læse mig til at vi kan købe os til opgraderinger hos Star Alliance partnere. Til Sri lanka flyver Air India & Turkish Airlines, men det er åbenbart kun bestemte bookingklasser der kan få opgraderet fra Economy --> Business. De bookingklasser kan jeg bare ikke få frem, uanset hvilke typer economy billetter jeg vælger. Jeg har også forsøgt mig med flere forskellige datoer.

    Kan I hjælpe? :-o)

    Rejsedato eksempel kune være fra 28. Marts til 19. April. (Ca. 21 dage/3 uger)​
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    jeg ved godt at det var ikke det du spurgte efter men hvis jeg sad med 70 k point som udløber til 01. 01.19 ville jeg nok kikke efter et enkelt billet til asien eller usa (med SAS) og så søge efter en upgrade til biz, og så sætte alle mine point på det. Eller også købe 2 billet (en til mig selv og en til chefen) i europa for de point og så kun betale skatter. En weekend tur til en destinatien som Sas flyver til. Og så bruge bruge weekenden på at fette for chefen inden jul.

    Har for nogle år siden prøver at booke TK (turkish) billetter med SAS point. Snakkede både med Sas kundeservice og TK kundeservice. Og kom frem til det konklussion at TK ikke har lyst til at sælge billetter med andres bonus point, så de ligger lige akkuret det minimale billetter ud. men de skjuler det så godt i de verse booking koder at ikke en gang deres egne medarbejder kan finde det. Så jeg ga op.

    Ingen erfarringer med Indian air
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. kromik100

    kromik100 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Også gode forslag. Problemet er bare begrænsningen af ferie - ellers havde vi taget på mange flere ture!

    Ift. til Turkish Airlines, forsøgte du så at købe billetterne 100% med point eller opgradering? Vi er som sagt klar til at betale fuldt beløb for billetterne, og så bruge point til opgradering.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    -Begge typer billetter. Men det er 2-3 år siden jeg prøverde.
    -derfor jeg forslå weekend tur. Men nogen arbejder selvfølgelig også i weekenden.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Dem med at opgradere fra en economy til business hos andre Star A carriers er ofte kun i meget dyre billet klasser. Så det vil blive en forholdsvis dyr billet.

    Tænker hurtigt:
    A:
    En retur med SAS på GO til Asien koster 60.000. Så køb den anden med rede penge. Videre derfra til Sri Lanja ved at købe tilslutning fra PEK,PVG, HKG el NRT. 10.000 i overskud du kunne bruge til en indenrigsbillet evt.
    B:
    Skaffe 10.000 ekstra ved at købe, overføre el skaffe ved at købe steder som giver point.
    Der er ledige Air India economy på dine foretrukne datoer, det koster 80.000 point og ca 1000kr i afgifter. Du kan sikkert finde samme billet ret billigt. Sikkert ikke bedste value hvis billetten er billig (glem opgradering på dem;)
    C: Til en enkelt retur billet fra et sted fra asien, koster 50.000, og brug de resterende til 2 indenrigsbilletter.

    under alle omstændigheder, husk når de point er udløbet kan du ikke ændre eller afbestille din bonusbillet uden pointene er pist væk.
    Held og lykke.:)
     
    Henrik Olsen, Beaglen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Som Ali også nævner, så ville jeg helt sikkert også overveje at bruge pointene anderledes end i forbindelse med en tur til Sri Lanka i foråret. 70.000 point er desværre ikke engang nok til én enkelt t/r billet på økonomi til Colombo. I så fald at pointene skulle bruges på en award billet, så ville du være nødsaget til at købe dig til 10.000 ekstra point, hvilket koster 2000kr, så vidt jeg husker. Derudover skal du også tage højde for skatter + afgifter på award billetter, der er ca. 950kr i dit tilfælde. Ergo kommer en t/r award billet i økonomiklasse stadig til at koste næsten 3000kr + dine 70.0000 point. Hvis man søger på billigste økonomi billetter t/r til Colombo, kan de findes for i omegnen af 3500kr, dermed sparer du reelt kun ca. 500kr med dine 70.000 point, hvilket må siges at være rigtig dårlig værdi.

    Et andet problem ift. at bruge pointene til at opgradere med er, at I så enten skal bookes i Y eller B klasse, hvilket er nogle ret dyre booking klasser hos både AI og TK.

    Jeg ville nok overveje at booke en weekendtur med SAS til en europæisk by, hvilket kan fåes for 60.000point + skatter/afgifter.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Vær opmærksom på, at dine point forsvinder 1. januar 2019. D.v.s. de skal bruges senest i december. Du kan naturligvis købe billetter for pointene. Men hvis du køber en opgradering på en billet i marts/april, så bliver det jo ikke med dine bonuspoint. Til den tid er de væk.

    Jeg har desværre ingen erfaring med de billetter, du snakker om. Men jeg vil umiddelbart foreslå:
    • Købe to SAS-bonus billetter i Europa for dine point (der er jo mange muligheder) - til eller et andet sted :). Det kunne måske også være til Mellemøsten (Israel, Jordan etc.)
    • Købe bonus billetter på go/plus for dine point. Og så byde på en opgradering med penge.
    • Overføre pointene til din kones konto (det koster godt nok 5 øre per stk, så det er en dyr løsning), få et Premium MasterCard og satste på at opnå status dér, så du kan få bonusbilletter på business / plus billetter til go-priser.
     
    Henrik Olsen og Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. kromik100

    kromik100 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Mange gode svar - tusind tak!
    Er det Sri Lanka som destination der er problemet? Hvis vi nu valgte en tur til Bangkok(Og videre derfra), vil vi måske kunne få større værdi af vores bonuspoint?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Hej - og velkommen til.
    70.000 point er mange point - og så alligevel ikke. Det rækker ikke ret langt når destinationen er i Asien. Desværre.
    Desuden så ryger bonuspladserne hurtigt - og det kan være svært at finde bonusbilletter nå vi "blot" er 4-6 måneder væk.
    Opgradering er desværre ikke en mulighed som ovenfor angivet - dels er pointene udløbet til den tid - og dels skal i købe nogle meget dyre economy class billetter for at deltage i det lotteri.
    Mit råd er at glemme alt om at bruge point på den tur.

    Hvad så med de 70.000 point?
    Brug dem på noget andet.
    Helst en weekendtur i Europa for jer begge. Husk du blot skal booke nu (inden 1/1-19) - men kan rejse stort set hele næste år. Hvis det ikke er en mulighed så brænd pointene af i Eurobonus shoppen. For 70.000 kan du få nogle OK kufferter, tasker, div udstyr til hjemmet. Ret dårlig værdi for pengene - men voldsomt meget bedre end at donere dem til SAS mens du vågner op med tømmermænd 1. januar.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. kromik100

    kromik100 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Jeg opdager nu at vi kan komme en tur til drømmedestinationen Island - så det gør vi. I skal have mange tak for de hjælpsomme råd og vejledning :))))
     
    asf, MaleneChristensen, Martin81 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Sorry jeg lige springer lidt off topic, men synes der allerede er kommet mange rigtig gode svar OP.

    Får man status i sit fly premium program for overførte point? Står nemlig lige at mangler de point som kæresten har på kontoen for at vi har nået business i verden - har lidt svært ved at nå det ellers.

    Vh
    Rasmus
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fedt :)

    Set bedste vi ved herinde er når vi hører at bonuspoint bliver brugt og ikke udløber :)

    Glæder os til at hører om turen - måske med billeder og lidt tekst ;-)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Iflg vilkår tæller de ikke med. Andre her på forum har dog beskrevet hvordan deres overførte point rent faktisk har talt med.

    Så konklusionen må være prøv hvis du føler for det. Og giv gerne besked hvordan det ender :)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Nej det gør man ikke desværre i princippet. Men jeg har faktisk ikke prøvet om det er noget som de tjekker op på. Men du burde kkke gøre det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det gjorde det, da jeg overførte nogle point i Marts måned. Ved ikke om de har fikset det siden da. Måske værd, at overføre 1000 point og se om de bliver talt med?
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side