Hjælp til aflyst SAS afgang

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Thomas Jensen, 13/2/15.

  1. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Kære bonusfeber folkens. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og expertise. Jeg er kommet i klemme
    Jeg har tilbage i maj booket 3 bonusbilleter AAL-EWR den 15 februar retur den 27 februar til mine børn og kone. pga. bonusbilleter er rejseplanen 15 februar AAL-CPH-EWR og 27 februar EWR - OSL - CPH - AAL
    Da jeg ikke havde flere point bookede jeg til mig selv en go billet på samme tur. Alt er fint og vi er glade
    Idag sender sas en mail at afgangen den 27 februar EWR-OSL er aflyst. Jeg rringer der ind og får fat i kundeservice. Medarbejderen har virkelig en dårlig dag. Hun forklarer at hun kan ombooke os til en dag tidligere. Den 26 februar på SK910. Jeg får skåret en dag af min rejse. Det kunne jeg måske leve med bortset fra at vi er på krydstogt og først kommer til New york den 27 februar.
    Hun kan ikke hjælpe mig!!! Jeg er målløs og grædefærdig. Efter noget parlamenteren frem og tilbage finder hun ud af at hun kan få mine 2 børn og kone med den 27 februar, hvis jeg vil med skal jeg betale differencen op til en sas plus billet 8649,- kr. Igen er jeg målløs. Jeg kan også vælge at blive ombooket til 2 dage senere den 1 marts. Det betyder flere omkostninger og at min kone og 2 børn på 9 og 10 må rejse alene (De er ikke rejsevante) samtidig lander jeg først om mandagen den 2 marts hvor jeg skal på arbejde
    Kundeservicemedarbejderen bider mig af, hun vil ikke stille mig videre til en overordnet. Intet kan hun foretage sig.
    Jeg var sidste år pandion medlem og i år diamantmedlem, og jeg er virkelig bare rystet
    Håber at i har nogle tips og tricks. Hvad kan jeg gøre?
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @Thomas Jensen - Det er helt uacceptabelt at blive behandlet sådan af en kundeservicemedarbejder.
    Du kan prøve at skrive en mail til [email protected] - de plejer at være meget servicemindet og hjælpsomme.
    Desværre kan jeg ikke bude ind med anden end denne mailadresse - jeg håber du får talt SAS til fornuft.
     
    Senest redigeret: 13/2/15
    Thomas Jensen og alexanderln "Synes godt om" dette.
  3. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Tak Christian, jeg prøver derigennem. Jeg diskuterer fortsat med dem. Jeg har aldrig oplevet noget lignende
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Som Christian skriver er det helt uacceptabelt. Naturligvis skal i ombookes sammen uden omkostninger når SAS aflyser en afgang - også på datoer, som passer jer. De kan bare booke om til andre selskaber på samme dag som I bestilte, hvis de tror det er billigere end at upgradere dig til Plus. Diamond-mailen er nok løsningen - ellers ring op igen og prøve agent-rouletten. Sådanne stridige agenter kommer nogen gange udenom ved at blive ved med at prøve til man havner hos en med lidt flere evner. Desværre er det ikke sjældent det sker.

    Facebook/twitter plejer også at være et godt sted at lufte sådanne problemer - det sætter nogle gange lidt mere gang i processen.

    Der er rimeligt fuldbooket på SAS d. 27 februar, men Lufthansa har plads, så de kan bare ombooke jer den vej (selvom de prøver at spare pengene)

    Skærmbillede 2015-02-13 kl. 14.25.20.png
     
    Thomas Jensen "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Stadig 3 pladser på economy via OSL d. 28FEB også....

    Skærmbillede 2015-02-13 kl. 14.28.17.png
     
    Thomas Jensen "Synes godt om" dette.
  6. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Virkelig rystende at de kan finde på at behandle en pandion/diamant medlem sådan ... Giver sgu lidt stof til eftertanke. Håber virkelig det bedste for dig og at SAS kundeservice kommer til fornuft.
     
    jefi99 og Thomas Jensen "Synes godt om" dette.
  7. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Kære alle. Tak for de gode svar, og tilkendegivelser. Efter en masse opringninger frem og tilbage lykkedes det mig at få presset igennem at hele familien kom med SK910 fredag den 27/2 hvor der i øvrigt var masser af ledige pladser, også på økonomi. De forklarede at der nu pludselig var blevet en plads ledig på min bookingklasse, og at det intet havde at gøre med min sag, og mit pres. De mener stadig at såfremt denne ikke var blevet ledig så kunne de tilbyde mig
    1: Rejs hjem en dag før.
    2 rejs hjem samme dag men betal 8649,- for at komme i næste billetklasse.
    3 vent 2 ekstra dage i New york, så kan du komme hjem.

    Så jeg er glad for at det lykkedes. Hvad jeg dog ikke forstår er hvordan SAS mener at det er ok at rykke passagerer 1 dag frem ved en aflysning. Jeg kan bedre forstå logikken i at man så må tage en ekstra dag for at komme med næste fly. Det har jeg stadig ikke fået et svar på fra SAS. Ingen forklaring, ingen undskyldning, intet andet en frustrationer og 5 timers ekstra arbejde med at tale i telefon.
    Kunde service medarbejderen var det værste jeg havde oplevet, og tro mig jeg har oplevet en del.

    Senere på dagen fik jeg svar fra "diamant mailadressen" som Christian henviser til ovenover. Dem havde jeg også kontaktet og skrevet min udførlige booking og ombooking forløb. Herfra var svaret blot, at de nu kunne se at problemet var løst, så de foretager sig ikke yderligere i sagen, og så var der et link til en tilfredshedsundersøgelse!!!! Den skal jeg nok svare på, og den bliver ikke køn.

    Well, mit problem er løst, men jeg er ikke færdig med at jagte denne sag

    Det posititve er dog at vi nu slipper for at skal over Oslo hjem, og at vi sikkert kommer med den nye opdaterede Erik viking med nyt interiør. Det glæder jeg mig til at prøve
    God weekend til jer alle.
     
    Kristian, Christian Løn, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Dejligt at høre at alt løste sig og I når jeres ferie stort set som planlagt :)
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @Thomas Jensen kan du dele lidt om din oplevelse som Pandion? Vi har en del Diamond medlemmer herinde men det er sparsomt med meldinger om hvad der gives af fordele til EBP...?
     
    jefi99, alexanderln, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg er målløs over den manglende hjælpe SAS tilbyder en status-kunde. Det giver virkelig noget at tænke over. Jeg har haft brug for hjælp én gang fra AMS-CPH, hvor en afgang blev aflyst, men dengang fik jeg dog fin hjælp.
     
  11. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Jeg skal nok skrive en opfølgning og skrive lidt om mine erfaringer som pandion. Men lige nu vil jeg nyde turen til New York ( sidder i loungen i cph nu) 3 dage i New York og derefter 9 dage på Cruise til Caribien. :)
    Hyg jer
     
    Flemming Poulsen, asf, mhsalv og 7 andre "Synes godt om" dette.
  12. Jan_Bache

    Jan_Bache Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Kære Thomas, godt at høre din situation trods alt blev afklaret. Jeg har i en (mindre og ikke så slem) situation fremsendt en skriftlig klage til dem. Den blev faktisk OK og seriøst behandlet og umiddelbart vil jeg tro en kundetype som din bærer mere "vægt" end min (Jeg er kun guld).
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @Thomas Jensen er det ikke tid til at give os en opdatering om turen og dine erfaringer som pandion? :)
     
    Frequie og jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Hej alle. En opdatering på ovenstående. Vi havde en fantastisk tur til New york og derefter på krydstogt. Flyafgangen blev løst, men jeg står stadig tilbage undrende. Jeg har derfor idag sendt denne mail til diamant postkassen:
    Hej XXXXX

    Tak for dit svar. Heldigvis løste det sig, men jeg står stadig med en meget tom og undrende fornemmelse over hele forløbet.
    Hvorfor bliver jeg behandlet på den måde i kundeservice?
    Endnu vigtigere har jeg endnu ikke fået besvaret følgende:
    Hvordan kan SAS aflyse et fly og så som det eneste tilbyde at man kan komme med et tidligere fly hjem, altså få kortet en dag af sin rejse. Så kan man jo ikke planlægge noget som helst, og man står helt uden rettigheder. Specielt taget i betragtning af at der på den pægældende dato var afgange til både København og Stockholm. Det eneste der skulle ske, var frigivelse af en billet eller opgradering til næste bookng klasse
    Min tillid til SAS har virkelig lidt et knæk, specielt taget min Eurobonus status taget i betragtning, og at min virksomhed benytter SAS ved alle vores flyvninger.

    Jeg syntes virkelig at en undskyldning, en forklaring samt en kompensation ville være på sin plads.

    Ydermere da jeg så stod i loungen i københavns lufthavn med min familie, blev jeg afvist, med at jeg ikke kunne få min familie med pga. der var mange menneker i loungen. Jeg kunne vælge at betale eller bruge point. Jeg orkede virkelig ikke at diskutere mere med receptionisten og indvilligede i at hun trak adgang til loungen som point. Her kom jeg af med 6000 point. Dette på trods af at der i jeres betingelser står at man må medbringe nærmeste familie i loungen. Jeg syntes at det ville klæde jer at tilbageføre de 6000 point til min konto.

    Jeg ser frem til jeres svar, specielt omkring mine rettigheder ved aflyst fly, så jeg ved hvad jeg kan forvente ved fremtidige flyvninger med SAS.

    Med venlig hilsen
    Et frustreret Diamant medlem
     
    mhsalv, alexanderln, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    I øvrigt var vi med det opgraderede Erik Viking hjem. Jeg må mildest talt sige at jeg er skuffet. Mine forventninger var måske for høje. Nuvel, der duftede af nyt fly, underholdningssystemet fungerede godt, men var langt fra imponeret over det ifht. hvad jeg har oplevet og set med andre flyselskaber. Lyset kunne blive lilla, waughh (ironi kan forekomme) der var nye sæder. Jeg selv og flere passagerer jeg snakkede med, fik ondt i ryggen af de nye sæder, de var mildest talt ukomfortable efter min mening. Surt og fortravlet kabine personale. Servering: Varmt måltid med noget oksekød og grønstager der var totalt udkogt, en lille salat, en lille kage (smagte af citronmåne fra tanken) Dertil kunne man vælge en softdrink. Jeg bad om en cola, samt et glas æblejuice. Her blev jeg gjort opmærksom på at der kun var indeholdt en drik på min klasse, men nu havde hun hældt den op, så nu fik jeg den, sagde hun surt.
    Jeg syntes virkelig at det er synd med al den hype der har været omkring denne opgradering, at der ikke er gjort noget som helst for at forbedre mad, filmindhold, samt service niveauet.
    Jeg er færdig med SAS, jeg gider sgu ikke mere. Det er ikke pengene værd, sådan har jeg det lige nu. Heldigvis flyver både KLM og Lufthansa nu fra Aalborg hvor jeg bor.
     
    Ali Taran, jefi99, mhsalv og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Har lovet et skriv om mine oplevelser som Pandion. Lad mig sige det med det samme, du mærker ikke den store forskel om du er guld, diamant eller pandion.
    Nuvel jeg fik et pænt brev fra koncernchefen og et flot kort. Derefter oplevede jeg på ingen måde at jeg var pandion. Der har været et lyspunkt, det var på en rejse hjem fra SFO, i januar 2014. Jeg blev kaldt til skranken i gaten, og bing så var jeg, min kone, og 2 børn opgraderet fra economy til business. (Det var dejligt)
    Dette er alt hvad jeg har oplevet som Pandion, ingen ekstra arrangementer, ingen ekstra "perks" ingen ekstra opgraderinger, ingen ekstra goodiebags.
    Sorry guys, just saying. Min erfaring med pandion er at det ikke er det forjættede land
     
    Ali Taran, jefi99, mhsalv og 6 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Har du nogle tips til sædder i economy der er bedre eller skal undgås i den nye kabine?
     
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Det er dælme et statement at en kunde der er Pandion springer fra og siger KLM i stedet for..... Det er ikke bare for sjov at læse det om man var ansat i SAS.....
     
    jefi99, mhsalv, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er som jeg frygtede, de gør det halvt, det er jo skørt, at have samme dårlige service i et nyt fly? - altså "gammel vin på nye flasker" - SAS kom nu ind i kampen og se at få opgraderet servicen på alle klasser, det andet er simpelthen for småligt efterhånden! Det er desværre ret tit, at man får et træt crew på turen tilbage til hoveddestination for et flyselskab, men at man ikke er serviceminded og professionel, det er ikke godt...

    Frygter selv turen her på onsdag til Chicago og deres LAN maskine..
     
    clager "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nap dog et par stærke piller når flyet er lettet (obs: gør det ALDRIG før hvis nu flyet ikke letter med tekniske problemer... så er du f*****) så behøver du ikke bekymre dig om hverken mad eller drikke indtil du lander i CPH. Det er min faste taktik på aftenflyvninger retur fra USA med SAS!
     

Del denne side