Hejsa. Først og fremmest fantastisk side og forum i har her. Jeg er ny til expertflyer.com og hvordan man helt nøjagtigt aflæser ledigheden i de forskellige klasser, med henblik på chancerne for at opgradere med SAS til USA. Resultatet når jeg kigger på flyvningen ser således ud: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T9 O0 G9 N0 På denne flyvning håber jeg at kunne opgradere til Business, men hvordan skal man aflæse overstående oversigt for at forstå det rigtigt? Hvad er business, plus og go og hvordan ser chancerne ud? På forhånd tak.
Business: C9 D9 Z9 R0 J0 Plus: Y9 S9 B9 P9 A0 E9 Go: M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T9 O0 G9 N0 Hvornår er flyvningen? Hvis den er langt ude i fremtiden, så siger det ikke nødvendigvis så meget. Hvis det er inden for ikke så længe, ser flyvningen rimelig tom ud og du har nok en god chance for at opgradere f.eks. via PlusGrade eller ved check in/gate.
Tak for svar, tbh. Flyvningen er først om halvanden måned, så der kan sikkert nå at ske en del indtil da.
Hvis du i ExpertFlyer klikker på ex C9 får du en pop-up med "Cabin: Business, Seats: At least 9". Chancerne for en opgradering vil typisk være større, hvis der er udsolgt i Go og Plus og plads på Business (operational upgrade), eller bare meget god plads på business (hvis du selv betaler for opgraderingen).
Sidder og kigger på SK909 CPH EWR til om ikke så længe - har lagt pointsbud ind på plusgrade, men når expertflyer siger det her nu, skal jeg nok næppe sætte forventningerne særligt højt - enig?
Kan man se ung billetter også (Class O)? Kan nogen tjekke SK983 d. 12 og 13 februar for mig? Der var plads, men pludselig forsvandt de da SAS Long Time No Ski kampagne til Tokyo begyndte. Håber der kommer plads på ung igen når kampagnen stopper d. 15, men det er nok et Long shot
Ikke nødvendigvis, hvis eco er overbooket vil de sikkert gerne slippe for en OpUp og sælge en plads i Plus via plusgrade i stedet. Business er der nok ikke mange chancer for til gengæld Troede ung var i V-klasse? O plejer at være de helt billige kampagnebilletter. Edit: Nope, det er O-klasse
Afgangen ser ud til at være fuldt booket: Når jeg kigger på seatmaps, er der nu kommet blocked på en masse sæder - er der nogen forklaring på det? Der er få dage til afgang
Nu er det lidt svært at komme med det helt rigtige svar, da kun SAS har dette Jeg tænker at det er fordi der er lavet forskellige gruppebookinger eller upgrades på Plus. De Seat Maps gælder reelt først tæt på check ind lukket. Det er fordi at mange OTA'er ikke laver reservation af dette og dermed er mange sæder ikke valgt på forhånd. Så jeg bruger det kun som guideline. Hvad tænker I andre?
@Henrik Olsen - M å s k e er automatikken i seatmap-systemet bygget således op, at i det øjeblik en rute åbner for checkin 22 timer før dep, overføres de passagerer, der i k k e har et seat i reservationen, automatisk til seatmap i checkin systemet. De blokkerede seats kan måske programmeres til at undgå en spredning af disse passagerer, som rejser sammen, men derimod seate dem samlet - ellers vil gate staff få et enormt arbejde på fulde fly med at flytte rundt på passagererne for at få f.eks familier seated sammen...
Hej alle - er der en venlig sjæl der kan tjekke LH402 d. 4/10 (FRA-EWR) og LH403 7/10 (EWR-FRA)? Prøver at regne mine chancer ud for opup fra Premium til Business På forhånd meget karma afsendt herfra det midtjyske.
LH402 4/10: F3 A3 J9 C9 D9 Z9 P9 G4 E4 N1 Y9 B9M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T3 L0 K0 LH403 7/10: F0 A0 J9 C9 D9 Z9 P0 G4 E3 N0 Y9 B9M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9
Det er en god tanke faktisk... Det er noget jeg må prøve at få lidt mere viden omkring. Dog ser jeg ofte at familier ikke sidder sammen når jeg kommer til gaten, da de har lavet sent check ind. Men en mulig tanke bestemt.
@Henrik Olsen - Der er måske en deadline i checkin-systemet, som meget tæt på afgang frigiver ikke incheckede seats, således at gate staff har en mulighed for at arbejde med disse seats.
Super - mange tak - omend billedet ser lidt broget ud - men måske bliver det lidt klarere jo tættere jeg kommer på afrejsedato.