Hjælp til gode råd ang. EBG og Skyteam G i Shanghai

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af lddk83, 4/9/17.

  1. lddk83

    lddk83 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Hej alle,

    Jeg er dansker udstationeret i Shanghai, Kina og har nu bruge for nogle gode råd ifm. dual guldkort på SA og Skyteam/OW..

    Jeg har SAS EBG, kvalifikationsperiod starter november og EBG er nået i år, dvs. kan umuligt opnå EBD på de resterende 2 måneder således tænker jeg på at prøve at få et Skyteam guld da jeg har base i Shanghai som generelt er SA blind spot. Mine kommende bekræftet ture er:

    En by i Kina hvor kun China Eastern (MU, Skyteam) flyver til, tur og retur
    Danmark
    En anden by med både Skyteam (MU) og SA (CA)
    Hong Kong, kun OW med CX eller Skyteam MU

    Jeg har fået nogle råd fra Kina's insideflyer at søge om Delta (Skyteam) gold challenge hvor man kan få 3 måneders gratis guld og hvis man flyver 12k miles med MU/Delta/KLM/AF, så får man 19 måneders Delta guld.. Som udgangspunkt er MU/Delta/KLM/AF first line partners Delta således man får 100% miles (står der på deres hjemmesiden), dvs. en tur med KLM til CPH er nok for at jeg får et skyteam guld som er guld værd i Shanghais lufthavn da der er proppet med mennesker... For dem der er interesseret, kan man gå på DELTAs hjemmeside og søge.


    Normalt har jeg nogle fast afgang om året ifm. arbejdet, således:

    3-5 gange PVG-CPH med SAS, nok til at holde på EBG
    3-5 gange Shanghai-Hongkong, ingen SA fly dog en masse skyteam med MU og OW med CX
    3-5 gange Shanghai-Taipei, SA er EVA, Skyteam med China airlines
    5+ gange domestic i Kina, både SA og Skyteam, kommer an på tidspunkter..

    Så spørgsmål er således:

    1. Er der nogle der har prøvet at challenge Delta med EBG? Hvordan er milage tildelt hvis man flyver med deres first partners? 100% som angivet eller?
    2. Ud fra min normal flyveplan, så er min tur med SAS til CPH nok til at beholde EBG hvert år. Har jeg overhovedet en chance for at beholde Skyteam guld med de resterende ture? Eller er der andre sjove muligheder? Jeg er nødt til at flyve PVG-CPH med SAS da jeg rejser ofte med kone og et spædbarn så direkte fly er bare alt det værd.

    På forhånd tak.

    Vh
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    1) @Ali Taran har prøvet med TK tror jeg nok, så der burde være en chance, med EBG også da ingen af dem er på deres liste. Det lød umiddelbart rigtigt somom partnere tæller med i statusen, men tjek T&C (https://www.delta.com/content/www/e...kymiles-medallion-status-match-challenge.html)..
    Ellers er det korrekt at du hos delta vil få 100% "Medallion Qualifying Miles" selv for billige billetter med MU. Jeg kan ikke afvise der kan være en eller nogle få klasser der ikke giver noget, check ved booking. https://www.delta.com/content/www/e...les-with-partners/airlines/china-eastern.html
    2) Uden at have regnet efter, så lyder det ikke som 50.000 miles på SkyTeam hvert år. Delta kræver 50.000 miles / 60 segmenter. Efter at have matchet og opnået status kan du dog kreditere flyvningerne til et andet sted. Der er nogle programmer der giver SkyTeam Elite Plus efter blot 30 segmenter, så det kunne være værd at overveje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Du kan sagtens få status match med EBG. Jeg skrev til deres kundeservice. Som du også selv nævner 3måneder og 12.500 point.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side