Hjælp til rundrejse

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Maria Nielsen, 27/5/14.

  1. Maria Nielsen

    Maria Nielsen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Hej.. Vi er et ældre ægtepar, der søger lidt hjælp eller inspiration, da vi står med et "problem". Det vil sige, at et problem er det faktisk ikke, det er bare lidt hjælp eller erfaring vi søger. Vi vil bare gerne have det optimale ud af vores rejse, da det er en stor udgift og vi ikke har råd til så mange af dem. Vi skal en tur til Thailand for tredje gang (på de sidste 10 år) men i stedet for en badeferie med ren afslapning, som vi tidligere har valgt. Har vi nu valgt at tage på en rundrejse, der er arrangeret af et rejsebureau for ældre der hedder 65-ferie - i kan se ruten her: http://www.65-ferie.dk/rejser/flyrejser/asien/rundrejse-i-thailand

    Umiddelbart så ligner det en spændende rute, hvor man kommer godt rundt i det smukke land, men vi ikke så meget erfaring med at rejse rundt, og kender heller ikke så meget til Thailand, udover det man man lige har oplevet på de populære destination.. Det er derfor, at vi spørger vi nu helt åbent, om det ligner en god rute, som selskabet har sammensat godt? Skulle i vælge, kunne i så finde på at tage den, eller I ville vælge noget helt andet? Vi håber at nogen kan komme med nogen gode råd til om vi skal vælge dem, eller vi skal prøve at arrangere selv, eller kigge efter et andet selsba.
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Nu har jeg ikke selv været i Thailand men vælger alligevel at kommenterer på denne. Nu er rejser altid en smagssag på hvordan man vil gøre tingene, men jeg syntes altid det er bedst at planlægge sin egen rute så man selv kan bestemme hvad man vil se og HVORNÅR man vil se det. Syntes tit selv at når man køber sådan en rejse som 65-ferie tilbyder så er man "pakket" lidt ind fordi nu har man betalt for det også skal man jo også på den båd tur selvom lysten måske er til at se et tempel den dag. Jeg personligt kan godt lide at planlægge tingene selv og er stemningen til noget andet når man er der, så har man jo fri mulighed for at gøre det.

    Jeg vil selvfølgelig ikke afskrive at det er en fin løsning hvis det er det man er til men eftersom det er 3 gang i skal derned, så har i vel nogle ting i gerne vil se som måske ikke er på den rute.:)
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er meget individuelt om man kan li' at rejse på den måde. Personligt er jeg ikke så glad for grupperejser, hvor der ikke er plads til spontanitet, mens mine forældre for eksempel aldrig ville rejse på andre måder.

    Rejseruten ser meget interessant ud. Jeg har selv rejst meget i Thailand, og er jo som beskrevet mere en kulturel tur, end en decideret badeferie.

    Jeg tror godt at man kunne arrangere rejsen noget billigere selv, men det kræver selvfølgelig noget arbejde, undersøge hotelpriser osv osv, og så ville man jo ikke have en rejseleder/guide til at stå for alt det praktiske. Men da I jo har været i Thailand før, så ved I jo cirka hvad en taxa skal koste, og kan undgå de værste turistfælder.

    Med den politiske situation i øjeblikket, som jeg overhovedet ikke er bekymret for selv - i et turistperspektiv, så tillader jeg mig at gætte på at hotelpriserne vil komme under pres det næste stykke tid, og derfor vil man formentlig kunne gøre nogle gode "handler".
     
    Senest redigeret: 5/6/14
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side