Hjælp til valg af flyselskab til Kina

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Martin Laursen, 3/4/15.

  1. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Hej

    Jeg har fulgt med på denne side fra sidelinjen i et godt stykke tid nu. Den er til stor inspiration, men jeg har desværre ikke selv så mange kreative indspark endnu ;)

    Jeg vil høre om nogle af jer, har erfaringer med flyvninger til Kina. Jeg har selv kigget på:

    BLL-AMS-PEK hvor AMS-PEK bliver fløjet på China Southerns A380 (indgår på ruten 20. juni så vidt jeg kan læse mig frem til)

    og hjemturen:

    PVG-CDG-BLL hvor PVG-CDG er på China Easterns A330.

    Det hele ser ud til at kunne bookes via KLM.com til en 4700 kr.

    Jeg er dog lidt nervøs... Der må og skal være personlige TV-skærme på de lange flyvninger og jeg har hørt at det kan variere på China Easterns A330-200. Nogle der har erfaringer med det?

    Desuden vil jeg gerne kunne booke pladser på forhånd i A380'erens bagerste economy class section på øverste etage, da jeg går ud fra det er en roligere del af flyet, men det ligner det ikke jeg kan - I hvert fald ikke gennem KLM.com når jeg booker. Har I nogle råd?

    Jeg er meget i tvivl om jeg skal holde mig til KLM og Air Frances fly eller om codeshares'ne på de kinesiske fly er gode nok... Håber I har nogle indspark :)

    Mvh
    Martin
     
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Se om du kan finde din tur inde på SeatGuru, der står i hvert fald om om de har TV-skærme o.s.v. - du kan nok vælge sæde på China Southerns eller China Easterns hjemmeside når du får dit PNR nummer hvis det er inkluderet at man kan det
     
  3. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Mange tak for hjælpen. Det ser dog ikke ud til jeg kan reservere sæde på China Southerns fly før check-in. Forsøget værd :)
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Jeg ville nok være villig til at betale lidt ekstra for at flyve med et bedre selskab. Jeg har fløjet med se fleste af de store kinesiske selskaber indenrigs i Kina, men kun Air China interkontinentalt. Det undgår jeg dog så vidt muligt fremover ;)
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg må også sige at jeg også ville anbefale at betale lige lidt mere for at flyve med et selskab med lidt bedre ry og service. Det er trods alt en lang flyvning som du selv nævner :)

    Det er ikke at det er et dårligt fly - samme som så mange andre jo - men det er mere kulturen, servicen og hele oplevelsen, som kan være lidt anderledes. Så med det pres der er på priserne lige nu så ville jeg ikke spare 4-500,- per billet for at flyve med dem. Dette er min egen personlige holdning, da rejsen for mig er en del af hele oplevelsen og ikke blot "en pine, der skal overståes".
     
    Martin Laursen "Synes godt om" dette.
  6. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Tak for jeres hjælp :)
    Endte med at booke billetter på China Southerns A380 på øverste etage på udturen (kunne simpelthen ikke lade være) og så flyver vi KLM hjem.
     
    THammer, PeterA, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Ikke så skidt faktisk. Har selv fløjet med dem og synes ikke selve selskabet er så skidt. Til gengæld kan du nok forvente, at der er en del kinesere ombord, og de har en noget anderledes opførsel end folk fra Vesten.
     
    Martin Laursen "Synes godt om" dette.
  8. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Man er trods alt kun spærret inde med dem i en lille flyvende cylinder i et halvt døgns tid ;)
     

Del denne side