Hjaelp til at undgaa foerste de af retur rejse

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MIchaelHA, 14/3/15.

  1. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Hej,

    Jeg haaber der nogen der lige kan give input eller har et smart trick.
    Jeg har bestilt LAX-EWR-CPH-CDG med SAS paa mandag og retur d. 23/3 med foelgende rute CDG-CPH-ORD-LAX. Jeg er helt med paa det ikke er optimal rute:)

    Sagen er nu den at jeg har faaet mulighed for at tilbringe weekenden i CPH og dermed ikke har brug for CDG-CPH paa returen. Har snakket med en i SAS hotline der fortalte at hvis jeg ikke gjorde brug af CDG-CPH men blot checked in i CPH saa ville min billet ikke vaere gyldig. En aendrig for at slette CDG-CPH kostede flere tusind DKK. Er der nogen der har et trick eller en loesning.

    Jeg ville jo gerne undgaa at betale gebyr eller flyve til CDG mandag morgen.

    Pft.

    Michael
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tror den bliver svær. Umiddelbart kan du ikke checke ind i CPH, men hvad mon der sker, hvis du checker ind online (hvis man altså kan) og får boardingkort til alle segmenter? Risikoen er naturligvis, at de sletter resten af segmenterne, hvis du laver no-show på et førliggende segment. Desuden må du jo nok nøjes med håndbagage, da du ikke vil kunne checke den ind i CPH. Jeg ville nok ikke selv tage den risiko.

    Har du spurgt, hvad det koster at ændre rejsedagen på CDG-CPH frem for at slettet benet?

    Har du i øvrigt tænkt dig at flyve sidste segment fra CPH-CDG på udturen?
     
  3. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Hej Peter,

    Det var ikke lige det svar jeg havde haabet paa.

    Det var faktisk ikke muligt at flytte CDG-CPH frem, men kun at slette og bastille nu billet til CDG-CPH.

    Jeg skal til Paris og derfor har jeg taenkt mig at flyve CPH-CDG og skal vaere i Paris til fredag.
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Klassisk problem, men der er ikke noget at gøre. Du kan skippe sidste segment, men ikke ikke andre...
     
  5. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    Konklusionen bliver at jeg tager en tur tidlig mandag morgen CPH-CDG og saa efterfolgende starter paa min booket billet.
     
    Henrik Olsen og Frequie "Synes godt om" dette.

Del denne side