Så er jeg kommet retur fra Azorerne og tænker jeg her kan give et par ord omkring oplevelser og tips 
Indtjekning i CPH kunne kun foregå på KLM flyene. Indtjekning til SATA flyet skulle ske i transfer desk i Lissabon. Og de var ikke de hurtigste til at hjælpe (så online check in anbefales) J Bagagen blev dog uden probs tjekket hele vejen tur/retur.
Flyturene med både KLM (SkyTeam) og SATA (*A) gik helt ok. SATA flyet var dog af en liiidt ældre stand og ikke widebody – så helt alm europa biz sæder.
På alle 6 ture foregik biz turen i alm sæder med frit midtersæde. På den første SATA flyvning fik vi række 1 (lidt kort benplads) og på retur SATA flyvningen blev vi placeret på forskellige rækker og kunne ikke få det lavet om.
Ingen af de 6 flyvninger tilbød Champagne (stor fejl hvis man spørger mig). KLM havde dog en ok Cava.
KLM Crown loungen i AMS er ganske fin. Blue (*A) loungen i LIS er nærmest ikke et besøg værd (billeder kommer senere). KLM loungen i LIS på retur turen er helt ok. Dog med de værste bobler jeg har smagt ;-)
Edit: Glemte loungen i PDL på vejen hjem. Pænt indrettet - ok drikkevarer men ingen (morgen)mad udover lidt kiks.
Mindre forsinkelse ud af AMS mod LIS bød blot på mindre ventetid i den dårlige lounge i LIS
De fire KLM ture gav i alt 9.496 bonus point på Ivory medlemskab
SAS point for SATA turene er endnu ikke gået ind (tænker de burde da SATA er *A medlem – men kan ikke finde SATA på SAS’ hjemmeside).
Fra PDL lufthavn er taxaer indtil byen fastpris 10 EUR (og taxaer rundt i byen fast pris 5 EUR).
Der ligger mange fine restauranter i centrum og i havneområdet. Hovedretter koster omkring 10-14 EUR, vin 10-12 EUR for en flaske og en espresso efter maden ca 70 eurocent J What’s not to like
De fleste cafeer mv. har en lille fadøl til 1 EUR og en stor til 2-3 EUR.
Vi boede på Antillia Apartmento hotel. Fint hotel med både indendørs og udendørs pool samt fine terrasser. Vi blev opgraderet fra db.vær. til lejlighed – så det var ikke dårligt. Fint hotel men dog relativt hårde senge, og wifi virker rimeligt dårligt på værelserne men god i poolbaren & receptionen.
I havnen ligger der et stort lækkert havnebad som dog først åbner 1. juni.
Lige omkring hospitalet i den nordlige del af byen ligger shoppingcentret Parque Atlantico (åbent alle dage til kl. 23).
På Rue de Santa Catarina ligger en tobaksfabrik. De tilbyder gratis rundvisning i deres cigar håndrulle produktion hver torsdag kl. 13, 14 og 15. Kan varmt anbefales.
Vi lejede også bil dernede. 30 EUR pr dag + 9 EUR pr dag for CDW (Husk det – ellers er der ingen kasko dækning overhovedet).
Rundt på øen kan anbefales de varme kilder i Furnas, de varme kilder/pool ”Termas de Ferraria” ved byen Ginetes, søerne ved Sete Citades, flot natur midt på øen mellem Ribeira Grande og Vila Franca Do Campo (den gamle hovedstad).
Rigtigt mange bjergveje og flot natur.
Hvalsafari også muligt for ca 55 EUR men skal bookes adskillige dage i forvejen…!
Ø-hopping prøvede vi ikke men næste gang jeg skal derned ville jeg personligt prioritere en tur til øen Pico der også har hovedparten af deres vinmarker... og som i øvrigt er på UNESCO's verdens naturarvs liste 
Håber det giver lidt tips til de næste der skal derned J
Senest redigeret: 19/4/16
*flyer, Beaglen, thefesk og 6 andre "Synes godt om" dette.