Hong Kong lounge (med SAS)

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 19/10/15.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg kan fornemme; at en del her på BF/ IF har været med SAS til HKG. Af Jer der har adgang til *A lounges, hvilken er at foretrække til en god gang morgenmad inden man skal sidde 11 timer i GO? Til morgenmad er jeg ikke så eksperimenterende = ingen ris, fisk og andre asiatiske godbidder? På forhånd tak.
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der var toastbrød, røræg, kyllingepølser, minicroissanter, "danish", juice af forskellige slags samt frugt af 'vestlig' morgenmad i TG loungen. Det var den eneste jeg fik prøvet. TG & UA loungen er tæt på og SQ er lidt længere væk. Der var udsigt til SAS flyveren derfra. Jeg stod op kl 5.15 for at nå flyveren og havde godt 30 min i loungen, så synes desværre ikke der var tid til at nå flere lounges og prøve mig frem. Jeg kunne dog have haft lidt ekstra tid hvis jeg havde taget mig sammen med og tjekket hjemmefra at jeg skulle have taget bussen til T2 og ikke T1 for check-in...
    Desuden lækkert at loungen var næsten tom, ca. 5 mennesker under mit besøg-

    Min søster nåede vist igennem alle 3 lounges, men til en senere afgang. Jeg prøver lige at høre hvordan hun synes det så ud de andre steder.
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har været en del gange i SQ loungen som ligger overfor gate 15. Der er som regel et fint udbud af mad og drinks. Loungen har vist lige fået en overhaling med nyt design.

    https://loungereview.com/lounges/singapore-airlines-silverkris-lounge-hkg/

    Har også brugt UA-loungen, men synes ikke den var lige så hyggelig som SQ loungen. Derudover var den langt mere crowdet, men det afhænger nok af tidspunktet.
     
    Senest redigeret: 2/11/15
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Netop hjemvendt fra Hong Kong - med en masse oplevelse rigere - street food på Temple Street market, efter at have været i HK mange gange samt et længere varende ophold i 90'erne var det endelig blevet tid til afternoon tea på The Pen, efterfulgt af drinks på Felix upstairs med det toilet der nok har en af verdens top ti bedste toiletter med udsigt - anbefalede SAS at man brugte Premier Plaza Lounge. Jeg tænkte at det var e skod lounge som SAS har fået billigt, men der tog jeg aldeles fejl. Der var et god udbud af varme retter, både kinesiske samt æg, pølser og bacon. Der var sågar en kok der stod og lavede de kinesiske varme retter. Check - in personalet i lounges af venlige og jokede, det oplver man sjældent derude. Internet godt.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 2/11/15
    AMJ, jefi99, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Jeg har ikke besøgt Plaza Premium, så dem(!) kan jeg ikke udtale mig om. Star Alliance loungerne rangordner jeg på følgende vis:

    1) Singapore Airlines First Class-del. Behagelig atmosfære og mulighed for at bestille a la carte.
    2) Singapore Airlines Business Class-del. Ligeså god atmosfære, lækker bar og fint udvalg af mad.
    3) United Global First-del. Mulighed for a la carte (tvivlsom kvalitet). Begrænset buffet. Champagne.
    4) United Business-del. OK mad. Der har været sushi og noget dybstegt de par gange jeg har været forbi. Amerikansk øl til dem som ikke kan lide rigtig øl...
    5) Thai First+Business. Lidt sjovt de opdeler loungen... Lidt kedelig mad og ligeså lidt kedeligt udvalg af drikkevarer.

    Cathays Wing, Pier og Bridge er klar K.O. til 3-5, ligeså er Virgins The Clubhouse.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Anders Hansen

    Anders Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Er der nogen af jer som har prøvet at komme ind i loungerne, uden at have det fysiske EBG/EBD kort? Går det fint?
     
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Min søster gjorde det uden problem i de 3 hun prøvede. Hav kortet på app'en :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Plus 1 for mig. Bruger kun App nu som bevis. Har ikke issues endnu.
     
  10. Anders Hansen

    Anders Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Perfekt, så behøver jeg ikke at bekymre mig om det - tak for svarene! :)
     

Del denne side