HongKong - visa problem ved indenrigsfly til fx Shanghai m.fl.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Bluebell, 6/6/17.

  1. Bluebell

    Bluebell Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    1
    Hjælp strandet i Hongkong - haster

    Fløjet fra København via Frankfurt til Hongkong på forretningsrejse. Fik i Danmark at vide, at jeg ikke behøvede et visa, da et besøgsvisa kunne udstedes af immigrationsmyndighederne i Hongkong lufthavn!

    Skal videre til andre regioner i Kina. Immigrationsmyndighederne vil ikke anerkende mit pas. siger, at det er for nyt. De vil se det gamle, men det har jeg jo ikke mere! Derfor kan jeg ikke få lov til at flyve indenrigs til fx Shanghai!

    Havde jeg fløjet direkte til Shanghai og videre til Hongkong på forretningsrejse, havde jeg åbenbart ikke haft problemet.

    Hvad gør jeg, kan jeg gøre noget?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Shit den er da oggi nok - for nyt!!!
    Kan du få nogen i dk til at tage et billede af dit pas og sende til dig - vil det hjælpe?

    Smutte ud i Hong kong og sig du skal være der et par dage som turist, så tjekke ind igen i afgangshallen til Shanghai og håbe på en mere fornuftig type?
    Jeg kender ikke land/vand vejene til Shanghai i givet fald, men der er nogle herinde som er ofte rejsende i den egn, og håbe på de kan nogle tricks..

    Held og lykke med de skrankepaver:rolleyes:
     
    Beaglen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  3. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    206
    Point:
    33
    Så vidt jeg forstår kan du til visse byer i Kina få transitvisum op til 7 dage, hvis du flyver videre til en tredje destination. Det betyder at var du fløjet fra CPH-FRA-SHA-HKG, så behøvede du ikke at søge visum på forhånd.

    Ved ikke hvor hurtigt du skulle have været videre, men prøv at søge visum til Kina mens du er i Hong Kong og betal gebyret fofr expressexpedition, hvilket vist er 3 dage.

    Alternativt, hvis du skal hurtigt videre kan man måske imødekomme reglen ved at booke en ny billet fra HKG-SHA-CPH og derved få transitvisumet i Shanghai.
     
    Beaglen, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du kan tage til Shenzhen og købe et visum der kun gælder i Shenzhen og omegn! Det gælder for 5 dage! Så kan du invitere din forretnings partner derned måske?

    Ville måske ikke tage til Shanghai og checke ind på hotel, hvis der er en korrelerering imellem Visa, Pas og Hotelindcheckning...

    Der er også firmaer i Hong Kong der skaffer visum til Kina, spørg på dit hotel for hjælp der! Mener det kan gøres på en dag eller 2, så få fat i et invitationsletter fra dem du besøger eller køb et turistvisa..
     
    Beaglen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Alt indenrigs flyvninger i Kina, der ikke kan klares med 24 timer transit uden visum kræver som hovedregel visa på et normalt dansk pas. Din rejseplaner er lidt uklare, men såfremt du kun skal til en by, som f.eks. Shanghai er der nogle andre længere transit uden visa regler (72/144t), som ikke kræver visa hvis du flyver land A-Kina-C... Hong kong er international i denne sammenhæng.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  6. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Det er en træls situation.
    Lad os se bort fra den med at passet er for nyt, det lyder for mærkeligt.
    Hvis du skal rejse mellem flere byer i Kina kan det ikke lade sig gøre visa frit.
    Man kan få transit visum til fx Shanghai, Beijing (normalt 72 timer, enkelte steder op til 144 timer, gælder kun den specifikke by plus opland.
    Du kan flyve til Shanghai, men du kan ikke flyve videre til en anden by og du skal forlade Kina fra Shanghai.
    Her er en rimeligt god forklaring
    https://www.travelchinaguide.com/embassy/visa/free-72hour/
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    206
    Point:
    33
    Fandt vi nogensinde ud af hvad han endte med at gøre?

    Er lidt nysgerrig på løsningen...
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side