Houston, Texas

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jakobv84, 12/4/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som mange ved har jeg boet nogle år i Austin, Texas (indtil i sommers) og er jævnligt tilbage i "The Great State of Texas" (som pt. f.eks...). Der er en del her på forummet der har slået til på SAS sommer tilbud på business class T/R til Houston og jeg synes lidt gode råd er på sin plads -- så here we go. Hvis der er noget jeg ikke kommer ind på så skriv endeligt med spørgsmål!

    Først og fremmest:
    • Der ER varmt i Houston. Der kan faktisk være ULIDELIGT varmt om sommeren. Dels er temperaturen som regel 35, og ofte over 40, men der er også enormt fugtigt. Se historik her
    • Man SKAL bruge en bil i Houston -- og Texas i det hele taget. Glem alle kreative ideer -- lej en bil. Intet kørekort? Inviter en ven med til at køre for dig... du SKAL SKAL SKAL bruge en bil.
    • Houston er en STOR by. Og lufthavnen er meget stor. Afstandene er lange og byen har en struktur mere som LA end som NYC.
    • Det er begrænset hvor meget der er at lave i Houston; hvis man er mere end en håndful dage afsted vil jeg anbefale man kombinerer turen med andet Texas har at tilbyde (mere om det senere...)
    Hvad skal man lave i Houston?
    Hvad skal man købe i Houston? (obs: nyt emne)
    • Cowboyhatte er jo lidt fjollede men jeg elsker mine cowboystøvler. De passer fint under et par jeans og tilføjer et par cm i højden uden at være for synlige. Cowboystøvler er dog ikke billige
    • Afhængigt af dollaren kan teknik stadigt være billigere i USA
    • Biler er hammer billige i Houston; et af de allerbilligste steder i USA. De er også i god stand (pga. vejret) og lette at sætte på et skib. Så hvis du drømmer om at få en amerikansk flyder med hjem til DK så er det en oplagt mulighed.
    • Outlet shopping er jo den gængse metode til nyt tøj, kuffert, sko, osv. Det største outletmall i Houston ligger lidt udenfor byen (i retning mod Austin). Et endnu større et findes i San Marcos (midt imellem San Antonio og Austin).
    Byen har også:
    • Massere museer og kunst; søg efter din interesse og google kan hjælpe.
    • Sportsteams både indenfor MLS, NFL, NBA, MLB, etc.; afhængigt af dit besøg kan du undersøge det. Husk at tænk på varmen...
    • Tonsvis af golfbaner hvis man er til det!
    Men helt ærligt efter et par dage i Houston og så ville jeg udvide horisonten til mere af Texas. Her er nogle ideer:
    • Find et rodeo og kør ud og se det. Det har altid været et hit hos gæster fra Danmark. Google kan være lidt tricky så sig til hvis du skal bruge hjælp med nogle præcise datoer.
    • Tag en tur til San Antonio eller Austin (begge under 3t kørsel) med en overnatning. Begge byer er pæn størrelse, men mere koncentrede end Houston, og byder på andre attraktioner.
      • San Antonio har f.eks. Sea World, The Alamo og the Boardwalk og rigtigt mange tykke mennesker
      • Austin er bare en mega cool, afslappet by. Fantastisk mulighed for at køle ned, se USAs hurtigst voksende by med et meget ungt miljø, massere af grønt og massere af eyecandy...
    • Lyst til at besøge stranden? Galveston er tæt på, men ikke specielt lækkert. Corpus Christi derimod kan sagtens være en tur (med en overnatning) værd. Der ligger også et cool hangarskib og (endnu) et akvarium.
    Husk at spis:
    • Barbeque
    • Tex-Mex
    • Steaks
    • Barbeque
    • Cajun
    Bare søg på yelp.com eller tripadvisor.com efter en god restaurant i nærheden.

    Pointshoteller: Der er næsten uendeligt mange og jeg har desværre ingen fantastiske råd. Her er linket kun for downtown, men du/I kommer til at køre meget rundt uanset hvad, så downtown er nok kun vigtigt for dem der kun er i byen end en enkelt dag eller to.

    Skriv hvis du/I skal bruge mere detaljerede ideer eller gode råd!
     
    Senest redigeret: 15/4/15
    Michael Wahl, Rikke Haugen Olsen, Ulrik og 19 andre "Synes godt om" dette.
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @jakobv84 - super gennemgang og nogle gode tips. Har du nogle tips til hvor eller hvordan man bør fejre 4. Juli i Texas omkring Houston?
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Mange tak for tips. Havde godt tænkt, at billeje er den eneste vej frem, så det er godt at få bekræftet. Man bør vel ikke køre i USA på mindre end 6 cylindre. Er det til at finde parkering downtown, hvor jeg også går ud fra, at der er sjovest at bo eller?
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @Christian Løn Du har jo en hel uge derovre så spørgsmålet er om du er netop i Houston på 4th of July? Hvis du er, er det her det sker: http://www.houstontx.gov/july4/
    @PeterA Ja. Alle kører bil overalt og parkering er generelt afstemt derefter. Du har kun et par dage i byen så ja, jeg ville bo downtown hvis jeg var dig.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @jakobv84 super fedt, jeg glæder mig allerede - jeg går ud fra at der er noget tilsvarende i Austin?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja de fleste byer vil have noget fyrværkeri og festivitas. Min personlige favorit er om formiddagen at tage til en parade i en mindre by; jeg var selv i Fredericksburg (lidt langt fra Houston, men ikke fra Austin og sidste by i "Hill Country" før det bliver prærie/ørken) for et par år siden. Paraderne er typisk midt på formiddagen (pga. varmen) og inkluderer et optog som ofte føles om alle byens bare semi mærkværdige indbyggere (alt fra high school valedictorian, til sportsvogne, krigsveteraner og folk der støtter Hillary Clinton...). Tit afsluttes der med noget barbeque et sted. Husk drikkevarer hvis det er varmt...! Så kan man så fange fest og fyrværkeri om aftenen.
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Takker for denne information - jeg skal med fruen til Houston til et bryllup næste år til marts. Så det bliver en god guide at følge :)
     
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Jeg har 1t45m's transfer mellem AMS-IAH-LIM - hvor får jeg det mest tasty food i lufthavnen :p?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    IAH er en meget stor lufthavn så 1t45m kan godt blive snært så jeg ville ikke bekymre mig om mad hvis jeg var dig... Er begge ruter United?
     
  10. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Ja det er det :)
    Håber der bliver tid til lidt terminal mad :p
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK. Du lander i E og rejser fra C eller E. Hvis det hele er E og immigration går nogenlunde hurtigt så burde der være tid til lidt terminal mad. I Terminal E er der ingen rigtigt god mad, men de mellemøstlige steder er da spiselige. La Tapenade er det hurtige valg to-go mens Cat Cora's Kitchen er mere sid ned og tag sin tid. De to er vist det eneste spiselige i IAH Terminal E... og de er prissat derefter. Terminal C har en del gode muligheder, men hvis du også skal skifte terminal på 1t45min så tvivler jeg på du har tid til at bekymre dig om det...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Er der nogle gode råd til guide bøger?

    Jeg har selv fundet frem til: Andy Rhodes - Houston and the Gulf Coast.
    Den har fået lidt blandede anmeldelser.
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Jeg planlagde en tur til Houston for et stykke tid siden, men har måttet aflyse på grund af arbejde.

    Men jeg lagde mærke til, at hotellerne var MEGET billigere i Dallas ift. Houston. Så hvis du alligevel har en bil og skal på roadtrip, kan det betale sig at køre lidt nordpå.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har kun 3 dage så jeg bliver i Houston og nærstuderer listen fra @jakobv84 om things to do - har allerede sat et bookmark ved Pete´s Dueling Piano Bar til øltråden og at fylde kufferten med tøj/sko i Simon Premium outlet.
     
    Senest redigeret: 12/5/15
    Kristian, Nicki Lolk Sørensen og jefi99 "Synes godt om dette"
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Nogle forslag til hvor man kan bo d. 26-28 juni med Club Carlson el. Marriott?
    Kan se der er en del fine hoteller inde i byen, men de skal alle have 30 $ per nat for Valet, er det bedre at bo lidt udenfor byen og køre ind i stedet?
     
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville nok bo så centralt som muligt når du kan er der en weekend. Men altså bo 5min kørsel væk og spare $30 per nat har jo også ret... Men hvis det er 30min kørsel ville jeg nok bare betale.
     
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    og du vil stadig mene at man skal leje bil? Selv hvis man bor centralt? :)
     
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Var mit første indlæg uklart på området? :)
     
    Rikke Haugen Olsen, alexanderln og clager "Synes godt om dette"
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    I burde ikke snyde jer for et besøg på "flying saucer" på Maine.. måske Jakob ikke kender den?
     
    clager "Synes godt om" dette.

Del denne side