Hurtigste vej til sølv

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af danielbirch, 18/2/14.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nu er kravene sat ned, så jeg kun skal have 10 strækninger for at få sølv-status. Det burde være inden for rækkevidde... så hvordan opnår jeg det billigst?

    Indenrigs er selvfølgelig en mulighed, hvor det burde være til at få rimelige billetter til Aalborg.
    Men hvad med en tur til Norge eller Sverige med mellemlanding i Oslo/Stockholm, så man får 4 strækninger ud af en enkelt returbillet... (og tæller det for 4?)

    Alternativt skal man gå efter de 20.000 miles og fx tage en billig Plus billet til Athen - det giver 8.000 miles for under 2.500 kr. - eller lidt ekstra miles hvis man vælger en rute via Stockholm.

    Hvem kan få den længst ned i pris? :)
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Interessant lille quiz - den sætter jeg straks igang med at tænke over.... :)

    Segmenter er segmenter i normal forstand og derfor er en tur via Oslo eller Stockholm med som ekstra segment.


    *Grubler*

    /Henrik
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    "Segmentrun" er nok det billigste:

    5x CPH - AAL koster dig 969 kr frem og tilbage i marts og april.. - giver dig en pris på 4.845kr for de 10 ture... - tror ikke på, at en Athen tur eller Madrid tur uden "multiplikator" kan betale sig, altså med sølv eller guldbonus som idag...

    Skal det være fra CPH? - kunne godt tro, at Wideroe i -Norge kunne gøre det billigere...

    Tænkte på, at de plejer at have en billet: http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten - der skal du vel bare tage 10 ture med dem, så er du hjemme på din Sølv og koster 2.775 NOK, der er ca 2.500 DKK. Det må være det billigste. Kan ikke, huske, men mener at Widerøe er med i optjening ikke?

    Henrik, hvad kan du komme ned på?
     
    Senest redigeret: 18/2/14
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Nogle WF ruter er med i optjeningen, men ikke anbudsruterne. Så tjek det grundigt inden du booker.

    Kan ikke lige på stående fod huske hvilke ruter der giver segmenter/point.
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Sørens - jeg var netop igang med at lave en tur med Wideroe som eksempel :)

    Derudover tænkte jeg på sådanne en tur med cash+points (hvis man har point på kontoen). Der er debat lige nu på FlyerTalk omkring dette om der er et hul i EuroBonus delen med at man optjener point for sådanne tur:


    Link

    Dette bliver spændende at følge om ovenstående mulighed er relevant og muligt for så kan man komme billigt til sit Sølvkort ved at gå efter point.
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hold da helt kæ** en god ide, hvis det er muligt, er det jo genialt... - spændt på, om det lykkedes for dem... havde nogle der udgik i januar, skulle have vidst det, inden jeg købte billetter, så havde jeg jo nærmest Diamond indenfor rækkevidde på meget kort tid... - personligt, tror jeg ikke, at det kan lide sig gøre, det med Points + Cash, men lad os se... - godt linket...

    Men Henrik, du mener også at Wideroe kunne være vejen frem til et sølvkort på hurtigst tid?
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Ja - jeg følger meget med i den tråd for at se om det kan lykkes :)

    Wideroe delen er helt klart den tur og oplevelse som giver Sølv hurtigst i min verden. Ruterne er her:

    upload_2014-2-19_9-52-58.png

    Link: https://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus

    Hilsen
    Henrik
     
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Widerøe-planen kan jeg godt lide. Det må vi se nærmere på ;-) Tilslutning til/fra CPH er endda med i prisen. Men jeg kan ikke nå det INDEN sommer, da Norge-rundt-billetten først gælder fra 19. juni.

    I det hele taget er det en sjov tanke med den Norge-rundt-billet. Jeg har funderet lidt over, om man på 14 dage kan nå rundt til samtlige Widerøe-destinationer. Jeg begyndte så småt planlægningen, indtil konen sagde klart stop. Hun synes jeg skulle bruge sommerferien sammen med resten af familien :)
     
    DrDreier "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Genrelt skal man holde sig fra ruter me WF7xx og WF9xx da dette er de statsstøttede kortbaneruter, hvor der ikke må gives point. Jeg er iøvrigt ret sikker på at jeg har læst "et eller andet sted" på mine utallige Norges ture at der IKKE gives EB points på "Norges billetterne"

    Dette betyder at det bliver RET dyrt at optjene sin status på Widerøe, da de kommercielle ruter er forholdsvis dyre.

    Widerøe-routes in Norway with EuroBonus accrual From/to
    To/from
    Comments
    Alta

    Tromsø
    Points can be earned on flights starting with WF6xx
    Bergen
    Bodø
    Haugesund
    Kristiansand
    Kristiansund
    Molde
    Skien
    Tromsø
    Trondheim
    Torp
    Ålesund
    Bodø
    Evenes
    Points can be earned on flights starting with WF6xx
    Tromsø
    Points can be earned on flights starting with WF6xx
    Trondheim
    Points can be earned on flights starting with WF5xx
    Torp
    Evenes
    Trondheim
    Points can be earned on flights starting with WF6xx
    Kirkenes
    Tromsø
    Points can be earned on flights starting with WF6xx
    Kristiansand
    Kristiansund
    Stavanger
    Trondheim
    Kristiansund
    Molde
    Stavanger
    Trondheim
    Molde
    Trondheim
    Stavanger
    Torp
    Tromsø
    Trondheim
    Torp
    Trondheim
    Kristiansand
    Torp

    Happy flying
    /Schwert
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Alexander R. H.

    Alexander R. H. Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hvordan fungerer det egentlig mht. at blande legs og point hvis man vil opnå status? 5 legs og 10.000? Kan det mix'n'matches?
     
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Desværre nej. Du rykker op på næste statusniveau ved enten at opnå det pågældende antal legs eller point.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  14. Alexander R. H.

    Alexander R. H. Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Undskyld de måske lidt mærkelige spørgsmål.. Jeg er helt ny i Eurobonus junglen (selvom jeg har været medlem siden 2008).. Hvad er den generelle indstilling her på siden? Er det hurtigere/billigere at gå efter legs eller point hvis man er på MR?
     
  15. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hvis du vælger at gå efter Sølv på point kan du tage 2x mileage runs på Plus klasse der hedder CPH-OSL-BCN-OSL-CPH. Disse kan nemt findes til ca. 2500 kr i månedskalenderen. Så bliver det ca. 5.000 kr for sølv og så har du 20.000 point du kan bruge på en award ticket :)

    Turen til Barcelona giver 10.000 point når det er over Oslo.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er næsten altid lettere at ramme de de forskellige grænser på point delen end at flyve segmenter. Hvis man tager eksempelt fra posten før til Barcelona så giver 5 ture dig et guld kort point mæssigt og det er så i stedet for de 50 segmenter eller 25 rundture der er alternativet.

    Det er til tider muligt at finde SAS Plus rejser til det sydligere Europa helt ned under de dkk 2.000,- ellers kan Prag også nogle gange tilbyde gode SAS Plus billetter og man kan komme ud og hjem på en formiddag :)
     
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    sølv kan jo også gives af SAS Guldmedlemmer.. - har desværre givet mit væk, men måske andre?

    for et års tid siden kom der også den her mail ud, måske SAS følger op på den igen i år?

    Capture.JPG
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  18. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Helt aktuelt kan man jo også flyve til IAH via SVG - så har man et guldkort. Men hvis det ikke er aktuelt, så er jeg enig i, at den "lette" vej er Plus ud i Europa.

    Når det så er sagt, så er der jo efter sigende nogle BonusFeber-pakker på trapperne, der vil give dig lidt forskellige statuskort (bl.a. SAS) for x kr. De skulle vist være på trapperne snart, men måske @Henrik Olsen eller @Flemming Poulsen kan fortælle mere?
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hej Alexander - segmenterne er den laaaaange vej (taler af erfaring) på SAS flyver jeg næsten udelukkende intra Skandinavien, primært GO (man er vel jyde) så min kvalifikation til Diamond gik via 103 segmenter (der "kun" havde udløst godt 80k point) hvilket iøvrigt gav SAS IT "grande probleme" da EB 2.0 gik i luften, men det er jo en helt anden historie ;);)

    /Schwert
     
  20. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Lige præcis for EB Sølv virker det som om de har forsøgt at gøre segment vejen prismæssig opnåelig (10 segmenter eller 20.000 point -> break-even = 2000 point/segment).

    Billigste segmentpris hos SAS er så vidt jeg ved 399,-, så hvis det skal kunne svare sig at gå point vejen (under antagelse af at tid, komfort og ikke-status point optjening er ligegyldigt), skal der findes en rute/klasse der giver min. 2000/399 = 5 point/dkk pr. segment.

    Dvs. man skal finde SAS one-way ruter:
    - Skandinavien/indenrigs til max. (500 point)/(5 point/dkk) = 100 dkk pr. segment i GO eller 200 dkk pr. segment i PLUS (umuligt)
    - UK, DE, FR, BE, NL direkte etc. til max. (1000 point)/(5 point/dkk) = 200 dkk i GO eller 400 dkk i PLUS (umuligt)
    - UK, DE, FR, BE, NL etc. via Skandinavien til max. (1500 point)/(5 point/dkk) = 300 dkk i GO eller 600 dkk i PLUS (umuligt)
    - IT, CH, KR etc. direkte til max. (1500 point)/(5 point/dkk) = 300 dkk i GO eller 600 dkk i PLUS (tvivlsomt)
    - IT, CH, KR etc. via Skandinavien til max. (2000 point)/(5 point/dkk) = 400 dkk i GO eller 800 dkk i PLUS (tvivlsomt)
    - ES, PO, GR etc. direkte til max. (2000 point)/(5 point/dkk) = 400 dkk i GO eller 800 dkk i PLUS (tvivlsomt, men tættest på med f.eks. CPH-BCN i PLUS til 2054,- t/r i Oktober)
    - ES, PO, GR etc. via Skandinavien til max. (2500 point)/(5 point/dkk) = 500 dkk i GO eller 1000 dkk i PLUS (tvivlsomt)
    - Interkontinentale (SFO, PVG, NRT) til max (5000 point)/(5 point/dkk) = 1000 dkk i GO eller 2000 dkk i PLUS (umuligt og øvrige interkontinentale endnu mere umuligt)

    Så for at tjene Sølv, må strategien være at finde det 399,- segment man tjener flest point på (HAM til 399,- det meste af Oktober ?), og så tage 10 "ture i bussen" for 3990,-,.

    For Guld/Diamond er break-even 1000 point/segment, så der er det en helt anden snak.
     
    jakobv84 og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side