Hvad afgør booking-klassen?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af SebastianBruun, 16/5/16.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    C er kun plus inden for europa, på longhaul er det businsess. Du kan typisk få booking class C ved at booke plus full flex (de aller dyreste SAS billleter inden for EU).
    Under "point beregneren" kan du trykke se mere, og der kan du se booking class når du booker. Det vil være utrolig dyrt at komme op i de plus klasser der tjener flere point.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Når du booker på SAS hjemmeside (og billetten er til et SAS-fly), kan du normalt vælge mellem 2 kolonner med Plus-priser: "SAS Plus" og "SAS Plus Full Flex". Kolonnen med SAS Plus giver de laveste antal point (men koster også noget mindre).
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    sas.png

    De billige plus-billetter giver 1500 point, mens de dyre giver 2000 point. Der er absolut ingen grund til at betale 2300 - 2700 kroner mere for sølle 500 point.

    Derimod kunne det give god mening at købe en billig SAS Plus fra Warszawa til København. Du får 500 point mere end på GO - og ekstra prisen er kun 264 kroner.
     

    Attached Files:

    • sas.png
      sas.png
      File size:
      224.7 KB
      Vist:
      5
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ja naturligvis, det burde jeg jo selv have regnet ud :-(

    Det er ikke fordi jeg går op i point - bliver alligevel aldrig til guld.
    Men kan forstå at det har betydning, hvis rejsen omfatter flere led med forskellige selskaber; så bestemmer booking-klassen, hvad Plus bliver 'konverteret' til hos de andre.

    Nå, det har jo mest teoretisk betydning, så længe vi ikke planlægger tur til Australien. :)

    Tak for svarene.
     
    Senest redigeret: 17/5/16
  6. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    På SAS side kan du, på flyvninger i Norden og Europa, booke "Go Light", "Go", "Plus" og "Plus Full Flex".

    SAS Plus Full Flex er altid bookingklasse C, og som udgangspunkt findes der kun 1 pris på Full Flex. Fordelen ved Full Flex er, at du aldrig skal betale prisforskellen ved ombooking og således meget nemt kan booke om. Billetterne er dog så tilpas dyre at det ikke giver mening at booke Full Flex for de ekstra point.

    I kategorierne "Go Light", "Go" og "Plus" findes der flere forskellige bookingklasser. Hjemmesiden giver dig altid den billigste, som er tilgængelig i den valgte kategori. Er den billigste bookingklasse i Plus A, og du vil have den dyrere J, skal du enten ringe til SAS eller booke gennem et rejsebureau.
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Det troede jeg også engang. Ja faktisk mente jeg, at selvom jeg blot fløj til Polen og de Baltiske lande en gang om måneden, kunne det ikke betale sig at være med i Eurobonus. Men en lille beregning viste, at jeg kunne tjene en gratis billet hvert år. Og det var jo da også noget.

    Jeg synes, du skal forsøge at hente flest mulige point - og så må du se, hvad de rækker til.
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    En Plus billet med SAS vil normalt blive konverteret en almindelig Eco billet hos andre selskaber da der ikke er så mange som har et lignende koncept på short haul flyvninger. Skal du have plads i Business hos andre selskaber skal du givetvis købe en SAS Full flex billet (klasse C).
     
    THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side