Hvad betyder "Boarding at" på Boarding pass?

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af Henry, 30/5/16.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    783
    "Synes godt om" modtaget:
    1,099
    Point:
    93
    På boarding passet står altid "Boarding at" - og så et tidspunkt, som normalt ligger 35 - 40 minutter før afgang (på indenrigs i Danmark normalt 20 minutter før). En gang troede jeg, at det betød, man startede med at gå om bord på flyet på det tidspunkt. Men efter et par rejser med SAS og Lufthansa er jeg blevet klogere.

Jeg har oplevet, at når jeg dukker op ved gaten på det tidspunkt er de ved at lukke (altid ved afgange fra Frankfurt til Beograd, når vi skal med bus til flyet), men også at jeg stadig måtte vente 15 minutter på at boarding begynder (typisk i Warszawa, når jeg skal hjem til København - men også mange andre gange). Og dette har ikke været forbundet med ændring i afgangstid.

Nu er jeg jo meget behageligt anlagt, så jeg vil gerne vente i lounges så længe som muligt - men samtidig vil jeg også gerne så tidligt ombord, at jeg kan lægge håndbagagen op i hylden før alle medpassagerer har fyldt den.

Anbefalinger eller observationer?

Beaglen og AMJ "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Det er lidt som vinden blæser, og jeg forstår efterhånden ikke, hvorfor de skriver det.

Du skal hellere se efter, hvornår de lukker gaten - det kan variere. Men hvis du kommer efter den tid, kan de nægte dig at komme om bord.

Beaglen, AMJ og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    783
    1,099
    Point:
    93
    Men det står jo sjældent på SAS boarding pass (og husker ikke at have set det så tit hos andre selskaber)

4. Kasper

Kasper Medlem

Beskeder:
    65
    79
    Point:
    18
    De bruger det vel også til at få folk til at gå til gaten. Hvis de ikke skrev lidt tidligere end nødvendigt, ville alle jo komme lige i sidste øjeblik. Så tror jeg ikke de får nogle fly afsted til tiden, hvis der dukker Ca 190 pax op 10 min før afgang. Der skal jo også laves papir arbejde, som ikke kan færdig gøres, før alle pax og bagage er ombord.
    Men ja, er lidt små kedeligt at stå og vente i gaten.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Beaglen

Beaglen VIP medlem

Beskeder:
    147
    387
    Point:
    63
    Jeg betragter tidspunktet på boarding passet som vejledende, men vil dog sørge for at holde skarpt øje med informationsskærmene i selve lufthavnen. Fra retspraksis kan jeg huske en dom, hvor nogle flypassagerer selv havde ansvaret for at holde sig orienteret via lufthavnens informationsskærme. I sagen havde flypassagererne nemlig stolet blindt på informationerne omkring gate på boarding passet og med det resultat, at de så missede flyet, fordi det var afgået fra en helt anden gate / terminal. Med den dom in mente stoler jeg derfor aldrig på informationerne på boardingkortet, men holder mig til faktuel information i lufthavnen.

PENSIONISTEN, Kristian, AMJ og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side