Hvad er et Mileage Run og hvad gør det godt for?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 28/5/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    I søndags lavede jeg et mileage run fra København til Barcelona og retur igen med samme fly som jeg var ankommet til bage til København. Hvad er præcist meningen med dette og hvad er et mileage run? Dette vil denne artikel forsøge at svare på.

    Dette mileage run var som nævnt sidste søndag hvor jeg klokken 17:00 havde booket en SAS afgang fra København til Barcelona. Turen var godt fuldt op og med en majoritet af turister der sikkert skulle ned og nyde den spanske forsommer og den gode mad og drikke som Barcelona er kendt for. Min tur betød at jeg ville have godt 45-50 minutter i Barcelona for igen at sætte mig tilrette i flysædet og klokken 20:45 forsætte retur med samme fly og crew til København. På udturen sad jeg i SAS Plus hvor der blev serveret en koldt måltid med tilhørende drikkevarer så på denne måde var aftensmaden i hus og jeg undgik at skulle nå og finde noget i Barcelona. Hjemturen var i SAS Go på mit “vante” sæde 25A på en Airbus 321, som netop er en nødudgang med masser af benplads. Da det var samme crew begge veje kan jeg kun sige at servicen var super god med masser af smil trods et godt fyldt fly. Det er grundene til at når jeg bliver spurgt om mit favorit selskab uden tøven svarer SAS. De har trods en masse forandringer i deres selskab stort set altid ydet en god service med et smil trods udfordringerne i selskabet. Man kan til tider møde et crew som ikke helt lever op til ens forventninger, men dette var ikke tilfældet her til aften.
    Tilbage til hele grunden for denne tur/retur til Barcelona med SAS. Lad os starte med en forklaring på ordet Mileage Run. Et Mileage Run er i sin enkelhed en tur man tager for at samle miles op, eller i SAS EuroBonus Systemet point. Grunden til at man gør dette er der et par forskellige årsager til som jeg kommer tilbage til senere.
    Så hvad betyder dette for mig og min SAS EuroBonus konto. For denne tur vil jeg optjene i alt 6.000 point plus mine 25% bonus som Diamond medlem. Ialt bliver det til 7.500 point. Dertil skrev jeg mig i december måned op til en kampagne med at man kunne optjene “tripple points” for denne tur. Dermed optjener jeg ialt 22.500 point til min SAS EuroBonus konto. Prisen for turen som jeg bestilte i december var DKK 1.750,-. Normalt ville det betyde at jeg skulle flyve på business class tur/retur til USA for at optjene samme antal point og til en noget højere pris. Så i dette tilfælde var turen udelukke for at optjene point. Point der kan bruges til at købe opgraderinger på andre flyvninger til enten SAS Plus eller SAS Business Class. Dertil giver det også optjening på min konto til at kunne bevare mit EuroBonus Diamond kort som giver en række fordele og muligheder (indsæt link).
    For mig personligt betyder det at jeg på alle de rejser jeg foretager mig privat eller med mit arbejde har givet mig de bedste fordele som SAS tilbyder. Det er ting som Fast Track som gør at jeg kommer lynhurtigt igennem security. Lounge adgang tilbydes også og det giver adgang til internet, mad og drikke, gode møbler for at slappe af (nogle lounges har endda private rum med bruser for længere ophold og muligheden for søvn). En sidste men vigtig ting som jeg værdsætter er at jeg kan gå ombord i flyet som de første og dermed har jeg altid plads til min trolley og computer taske og skal ikke kæmpe om pladsen ved de ofte fyldte fly.
    Et eksempel på hvor stor værdi de optjente point har:
    • bonusrejse til Paris koster 30.000 point
    • opgradering til SAS Business fra SAS Plus på en langrute til fx. USA koster 25.000 point
    • opgradering til SAS Business fra SAS Go på en langrute til fx. USA koster 40.000 point


    Read the whole post here.
     
    AMJ, Michael Wahl, Christian Løn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Det er et rigtig rigtig godt mileage run - sådan en kunne jeg godt bruge til at booste min konto lidt - jeg overvejer en tur til Island med stop i Oslo ud og hjem - de giver 4 flyvninger, men er langt fra lige så god som din tur der gav 22.500.

    Dete er dog ikke et rigtig mileage run, da jeg har et andet formål med at tage til Island, end at booste min konto:)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Glimrende artikel! - Laver du/i sådan en tur igen så ville jeg da meget gerne tage med for selskabet og pointene. ;-)

    Viser du både dit medlemskort på ud og hjemrejsen?

    Er i Jylland i denne uge og overnatter på forskellige hoteller. Så omkring 3500 point til mig i denne uge. ;-)
     
    jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men vi har da talt om en Madrid tur i September, det er der da lidt planer om...
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
  6. Simon Toft

    Simon Toft Guest

  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jamen den er jeg da klar på at lave på et tidspunkt.

    Så er det noget med Prag, Barcelona, Madrid eller Athen. De spanske er gode steder for dette.
     
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Lad os holde den åben.. Jeg er frisk.. Så kan vi måske nå en tapas.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ser jo, at der er tilbud for tiden på flere spanske destinationer... - altså Madrid turen er hyggelig, men nu synes jeg også Malaga ser ok ud, same story, varme, sol, tapas, chicas og Rioja...
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg er klar på en tur tur til Malaga med en overnatning - skal dette være turen? Hilsen Henrik
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ja, men det må da vist være den ultimative MR: http://www.standby.dk/verdens-laengste-non-stop-flyverute/ :cool::cool: - man har nok været al IFE igennem efter den tur...

    "Ruten skal flyves med en Boeing 777-200 LR, som har en rækkevide, der kan klare de 8.590 miles uden mellemlandinger. Det bliver samtidig Emirates første rute til Centralamerika."
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    10 miles forskel lol...derfor de har valgt destinationen? Men forkert alliance (ingen)
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @tbh - enig og hvad filen skal man i Panama City? - men så skulle man jo nok prøve Quantas.. - kunne være sjovt med en tråd vedrørende "hvad er din længste flyvetur"? - min er ifølge Flightdiary, BCN-SIN.... på 6779 miles...
     
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Var enig ind til du nævnte din :p jeg har sin-fra til ca. 6200... Jeg håber på JFK-ICN næste, så kan vi battle!
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    SIN-FRA er 6380 Miles.. og er også min hidtil længste flyvning! og lyder godt med JFK-ICN (6870 miles!), hvad koster den i YQ?
     
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Har glemt et strømstik til USA så ind til folk står op herovre og butikker åbner har jeg kun telefon så var for doven til at tjekke :p
    Mener det koster omkring 100€ eller sådan noget, var i hvert fald noget i stil med det halve af YQ på fra-icn også med oz!
     
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Abu Dhabi - Sydney 7503 miles. Jeg behøver ikke prøve strækninger, der er længere end det!
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har Doha-Melbourne som den længste - 7430 miles... ;-)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Troede jeg kunne finde de info på tripit... Men åbenbart ikke
     
  20. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Forresten lige et milage run spørgsmål...

    Har brug for en lille tur med 4 segmenter på BA... (for at opnå mit EC Silver). Har kigget en del og mange af de korte ture via LHR giver lang ventetid - og er ret dyre. Det er jo lige før at det kan betale sig at tage en BA tur til US eller lign for at få milage oveni...

    Men nogle gode tips?
    Evt. med et ophold hvis det er.
    Og hvordan undgår jeg længe layovers... (kræver ba.com hvis jeg searcher igennem dem)
     

Del denne side