Hvad er jeres bedste rejsetips som forretningsrejsende?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 12/8/18.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Med alt den samlede erfaring, som er blandt alle jer på InsideFlyer, så vil vi gerne høre om jeres bedste rejsetips.

    Så kom frem med dem og lad os lave en liste over de bedste tips til gavn for os alle.

    Ser frem til nogle super gode rejsetips :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det er jo da et ret bredt spørgsmål, som kan være svært at svare på. Og det afhænger også af firmaets rejsepolitik og destinationer.

    Jeg har primært rejst inden for Europa, på et lille budget, hvor kunderne ofte har serviceret med at stille transport eller hotel til rådighed.

    Så jeg vil umiddelbart sige, at jeg forsøger at:
    • være opmærksom på det totale rejsebudget (fly, hotel og transport). Så jeg har ofte valgt et lufthavnshotel frem for et hotel i byen, hvis omkostninger til taxi oversteget besparelsen ved at vælge et mindre central og billigere hotel.
    • mindske risiko for at misse fly eller bagage (eksempelvis ved at undgå for korte tider mellem ankomst og afgang ved flyskift). Eller afse for kort tid til transport til lufthavn.
    • have bekvemmelige ophold (eksempelvis ved have en elkedel med på rejsen, så jeg kan lave en kop kaffe på hotellet sen aften / tidlig morgen).
    • værdsætte back-up på kontoret ved at have lidt chokolade med hjem
     
    Flyvefisken, Beaglen, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Et lille anekdotisk rejsetips:

    Når (sviger)mor rejser AAL-CPH for at feriere i ens lejlighed, mens man selv er taget 3 uger til USA, så husk at tilsende hende den rigtige nøgle på forhånd... :eek::oops::D
     
    Flyvefisken, Beaglen, Luxury_Globetrotter og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Nu, da jeg har haft lidt længere mulighed for at tænke mig om, vil jeg sige, at mit bedste råd til folk, som har mange rejser er at have nogle rutiner:
    • Have pas, telefon, de vigtigste rejsepapirer, valuta samme sted hver gang. Både hjemme og på hotellet. Jeg har da prøvet at skulle være smart og lægge passet bagerst i skrivebordsskuffen - for så at glemme at få det med.
    • Have styr på tiden (Det er træls, hvis telefonen skifter til den nye tidszone automatisk - og du ikke ved det. Resultatet kan nemt være at komme en time for tidligt/sent)
    • Altid have et lille udvalg af piller med (specielt mod diarre / hovedpine m.m.)
     
    Flyvefisken, Beaglen, SebastianBruun og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    • Kend dine med-passagere
    Rejste en del mellem Belfast og London i en periode, og der lærte man hurtigt i London, at undgå de store grupper af kinesere.. ikke nok med at de er utroligt dårlige til at stå i kø og holde køen, så har de også alle sammen et udvalg af elektronik i lommer, tasker, kufferter og sko (!!) som ville gøre enhver Elgiganten misundelig. Så når man så sådan en gruppe på vej mod Security, skulle benene på nakken så man kom først.
    • Hold dig orienteret
    Man kan spare meget stress og tid ved at være forudsigende og holde sig orienteret.. tjekker altid lufthavnens og flyselskabets twitter i tiden op til en afgang. Er som regel der de er hurtigst til at komme med udmeldinger om forsinkelser og problemer.
     
    Flyvefisken, Beaglen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    • Uanset alle apps, smartphones, elektroniske boardingpas m.v.: Hav altid en udskrevet kopi af billet og/eller boardingpas. Og er man flere afsted, ja så har alle en.
    • Ved (længere) rejser med ægtefælle har man ofte to kufferter. Men lad nu være med at pakke som hans og hendes - fordel indholdet mellem jer. Så gør det ikke så meget, hvis den ene kuffert forsvinder/forsinkes.
    ..ret skal være ret, vi har aldrig mistet bagage, og forsinket bagage har vi kun oplevet ved hjemture, og der er det jo ikke så slemt - med mindre vindjakken med gadedørsnøglen ligger i den kuffert der mangler :eek: - det har vi prøvet.:rolleyes::rolleyes:
     
    Flyvefisken, Beaglen, Nielspg og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Fruth

    Fruth Aktivt medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Flyvefisken, Beaglen, Mikkel Schou og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kan du kun gøre ved lette krøller.. når det er mere slemt kan man koge noget vand og bruge et krus eller et glas som strygejen. Hæld vandet i og lad kruset blive gennemvarm.
    Hæld det ud, og læg det på siden så man ikke ridser tøjet med den ru bund. Og så kan en miniforstøver også hjælpe rigtig godt.
     
    Flyvefisken, Mikkel Schou, Thorkild og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Må jeg foreslå noget nyt og revoltionerende: strygefri skjorter.
     
    DanielBahn, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jetlag på lange ture over mange tidszoner bekæmpes rigtig godt ved en tur i træningscenteret før afgang og især ved ankomst efter en natflyvning mod øst. Bare 20min høj puls hjælper.

    ...og så den der ikke koster meget anstrengelse: SMIL til crew, når du går ombord og hils på det. De lægger mærke til det og du er sikker på at de smiler tilbage.
     
    Beaglen, DanielBahn, Nicki Lolk Sørensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps :) :) :)
    ..og det gælder også ved paskontrol, immigration, sikkerhedscheck og alle andre steder.
     
    Beaglen, jespersm, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Jeg kan se, at mange af de her tips også gælder for andre end forretningsrejsende. Specielt er store grupper medrejsende, af specielle etniciteter, noget som kan få mit gigtplagede løbeknæ igang, så jeg kommer foran både ved immigration og security. ;)o_O Men hey mange af dem er nok ikke lige så rejsevante som visse andre :p:D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man køber Eterna skjorter.. det virker :)
     
    Henrik Olsen, Daniel K, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Med hensyn til forretningsrejser, har jeg lidt OCD, jeg vil gerne have det er de samme ting er foregår, dvs. samme hotel, samme rute til destination, samme måde at komme til kunder/konferencer osv osv - det gør ting meget lettere for mig, den fordusigelighed...

    Derudover, gør det også, at ting der går skævt, at man har overskud til, at håndtere og opsnappe disse ting...
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Trivialiteter måske men:
    • Forudreserver sæde - så du undgår midtersæderne, "toiletsæderne", etc.
    • I håndbagen altid et par ANC hovedtelefoner, en opladt PC, en opladt mobil, et usb kabel til at oplade sidstnævnte og en god bog
    • Hvis du er på "out station" check om det indkommende fly er til tiden (evt. via Flightradar)
    • Ved natfly - spis et god måltid mad inden du boarder - og læg dig direkte til at sove (eller arbejde, læse, se film) uden du er afhængig af en langsommelig meal service (SAS?)
    • Ved ankomst pak det hele ned før landing, så du er klar til at komme ud af aludåsen - specielt hvis der venter en paskontrol foran (US og ARN?)
     
    Flyvefisken, Henrik Olsen, asf og 9 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side