Hvad må man ta fra hotel værelset???

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ali Taran, 12/4/15.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har altid været i tvivl om hvad man må ta fra hotel værelset og hvad man ikke må ta. I mine helt unge dage to jeg ingen ting. Kom, sov og gik. Men gennem tiden er jeg blevet påvirket af b.la film, venner, familie og diverse folk jeg har mødt. Og når snakken falder ind på emnet er der mange som har vildt forskellige meninger om hvad er tilladt og hvad har man ret til. Nogen mener du kun betaler for at sove. Andre siger når du betaler for et værelse så betaler du også for sæbe. Tar du ikke sæben er det bare en ekstra gevindst for hotellet. Når siger at de tar alt shampo sæbe badekåbe kaffe sukker trøfler osv.

    Kunne godt tænke mig at høre jeres mening og holdning til disse spørgsmål:

    1. Er der love/retningslinjer der siger hvor meget og hvad man må ta??
    2. Hvad syntes i man kan tillade sig at ta? (sæbe/shampo produkter/bade trøfler/små te og kaffe breve/sukker/badekåbe/tændstikker/kuglepenne/blokke/postkort)(skriv gerne hvis der er noget jeg har glemt)
    3. Hvad plejer i at ta hvis i tager noget?
    4. Har i nogen sinde taget noget fra et hotel værelse hvor i viste at det måtte i helt sikkert ikke men i kunne ikke lade være (kunne være vildt fedt billed eller bibel eller kaffe maskine osv osv)
    5. Fortæl gerne hvis i har en interessant historie hvor i var ved at ta noget og i så blev opdaget af personalet eller lignende :)

    Jeg har tænkt meget over det på det sidste og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg har ret til og det gir mig moralske skrupler..... så glæder mig til at læse jeres meninger og holdninger....
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sæbe, shampoo, blokke & kuglepenne fungerer jo som reklame, og altså det kan jo heller ikke genbruges når du har åbnet det, så det er da bare med at tage hvad man har lyst til og kan bruge.. En-gangs hotel slippers bruger jeg som sutsko derhjemme, det er jo også reklame.
    Badekåber, større ting, plastisk flip flops de (billige) steder de har det er ikke til at tage med, og jeg ville forvente at få en regning for at have taget det. Der er mange steder hvor mange kan finde prislister på alt fra hovedpudebetræk til kaffemaskine.
     
    Baadsgaard, Ali Taran, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    En kollega fortalte mig at han fik en regning på et håndklæde da han tjekkede ud fra et Marriott i USA, da de fortalte ham at de havde chip i det håndklæde der lå i hans taske:) jeg ved ikke om det passer eller om de har været hurtige til at tjekke værelset før check out:)
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  4. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    @tbh hvad er en flip flops??o_O:confused:o_O:confused:o_O:confused:
    @Christian Løn Nej hvor må det havde været pinligt at stå der i skranken og så få smidt i hoved: Forresten det håndklæde du har i tasken, som tilhøre os:oops:
    :oops::oops::oops: men hvor ville jeg gerne ha været en flue på væggen der:D:D:D
     
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Tror jeg er enig med @tbh - alle de der "engangs"-ting som ikke umiddelbart bliver vasket og genbrugt til de næste gæster kan man godt tage med. Resten skal man nok forvente en regning på.
     
    Baadsgaard, jakobv84 og Ali Taran "Synes godt om dette"
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    På det Hilton jeg er på lige pt. er der chip i håndklæder og badekåber - så det kan godt være rigtigt hvad din kollega fortalte! Systemet hedder tilsyneladende RFTT
    Plejer selv også kun at tage toiletartikler og kaffe
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tager ingenting (længere). Har alt for mange af hotel shampooer samlet sammen. Generelt enig i at kuglepenne, notespapir, gratis vand, kaffebreve og toiletartikler er fair game. Ting hotellet ville genbruge hvis du brugte det synes jeg ikke er.
     
    Ali Taran, PeterA, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Mange hoteller er i øvrigt gået væk fra små shampoo-flasker til fordel fra en stor, vægmonteret model. Den er ikke så god at tage med hjem. Men der sikkert en miljøgevinst.
     
    Ali Taran, mhsalv og Kristian "Synes godt om dette"
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Den kunne da hænge fint hjemme på mit badeværelse :D
     
    Ali Taran og Jesper Hvidberg "Synes godt om" dette.

Del denne side