Hvad mangler SAS EuroBonus?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Alaa, 10/10/17.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Hej venner.

    Nu hvor i alle er rimelig hardcore når det kommer til loyalitetsprogrammer, vil jeg gerne lave en brainstorming tråd - med forslag til hvordan i synes EuroBonus kan blive bedre.

    Hvad gør EuroBonus rigtigt og hvad gør de forkert?

    Er der nogen features i synes der mangler?
    Er der noget i synes er irreterende?

    I skal ikke holde jer tilbage - med både ris og ros.
     
    Jmeier, tbh, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Mange tak for dialogen. Jeg kan desværre ikke svare i arbejdstiden, men kommer tilbage i aften.
     
    Jmeier, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg synes det er MEGET fustrærende at point tilskrivningen er så tilfældig i “shop and earn points”, det ville gøre min holdning til EB programmet endel mere positiv hvis det blev løst.

    Derudover er det ikke umuligt, men i hvert fald besværligt at efter registrere point som ikke er tilskrevet korrekt eller slet ikke uddelt. Her tænker jeg på både eksterne og interne kilder. Det er ret uklart om det er handelsstedet eller EB kundeservice man skal kontakte, hvis problemet opstår.

    Ellers er jeg rigtig glad for rasten af systemet, dejligt der er muligheden for at optjene point :)
     
    klaustroFlyer86, Jmeier, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. LasseBauer

    LasseBauer Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    123
    Point:
    33
    Nu er jeg nok ikke en af de hardcore, men jeg ville blive glad hvis systemet bare virkede. Fly tilskrives rimelig automatisk, men hoteller, bil, onlineshop osv - der er det ligesom og slå en terning om man får det. Oftest er der for meget arbejde med det løbende til om det, er det værd.
     
    klaustroFlyer86, Jmeier, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Meget, meget enig. Man bruger frygteligt meget tid. Hvis man laver en opgørelse over timebetaling i point, så får jeg mere ud af blot at købe ekstrapoint direkte fra SAS´s hjemmeside, og så strunte i om den eller den anden hotelbooking giver en god portion point med deraf opfølgnings arbejde.
     
    klaustroFlyer86, Jmeier, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Helt overordnet synes jeg egentlig at Eurobonus gør det ret godt. Jeg er meget glad for muligheden at byde på opgraderinger med EB point og så efterfølgende tjene flere Basispoint hvis buddet bliver accepteret. Det synes jeg er meget værdifult på de interkontinentale ruter. Jeg kunne dog godt ønske mig lidt mere transparens omkring hele processen, specielt når et bud ikke blev accepteret. Hvad var grunden? For mange i biz? For få i economy? Buddet for lavt? Du skulle have budt xx. Etc. Det ville være superfint med den slags feedback.

    Mht. til optjeningsmuligheder mangler på hotelområdet nogle af de store internationale spillere som SPG, Marriott, Hyatt, Accor, IHG og nogle spændende kampagner i forbindelse med det. Derudover savner jeg rigtig meget en mulighed for at optjene point når man handler dagligvarer. Jeg laver trods alt også mad derhjemme, selv når der er 3x point kampagne for restauranter. ;)
     
    Jmeier, tbh, Nicki Lolk Sørensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    En af de ting der seriøst mangler i Eurobonus systemet, er muligheden for at kunne kontrollere og holde rede på sine point. Det er jo seriøst umuligt at beregne sin saldo af statuspoint og point til forbrug fordi vi har tre kategorier af point (extrapoint, basispoint og niveaudannende point som bare forhøjer status (sorry, men kunne ikke finde en bedre måde at beskrive det)), med mindre at man sætter sig og går alle sine posteringer igennem minutiøst og regner sammen. Hvis det havde været en bank der havde præsenteret kundernes konti med saldo og posteringer i deres netbank på den måde, så tror jeg at SAS var blevet hevet for Finanstilsynet.

    Jeg mangler også at der bliver lidt bedre sammenhæng mellem pointoptjening og prisen på billetterne. Lige nu synes jeg i hvert fald, at jeg oplever, at jeg betaler pænt dyrt for billetter mellem Sverige-Danmark og nærmest bare får et symbolsk antal point retur.

    Til slut mangler jeg også at point har en fast og konstant værdi. Hvorfor gør det hele så kringlet og besværligt når det kan være nemt a la Norwegian Rewards!?!


    /DSGM #2

    EDIT: Jeg vil så dog lægge til, at jeg synes at det er positivt at SAS nu har lavet om i systemet så annullering af award billetter fremgår som en kreditering af pointkontoen, og ikke ved at de bare fjerner den oprindelige debitering som før hen.
     
    Senest redigeret: 10/10/17
    Beaglen, Kenneth K, Jmeier og 9 andre "Synes godt om" dette.
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Jeg mener at have læst et eller andet sted at SAS kalder disse niveaudannende point for statuspoint.

    Supergodt indlæg @obs !
     
    Senest redigeret: 10/10/17
    klaustroFlyer86, Jmeier, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    585
    Point:
    93
    Som silver-flyver må jeg lige flage for det store hop der er fra sølv til guld. Med ca 24-30 flyvninger om året i Europa, får man ikke meget ekstra som loyal sas kunde.

    Business check in, er meget rart når man har familien med. Og ikke at glemme fast track om sommeren og loungeadgang.

    Skulle jeg komme med et par ønsker, skulle det være fast track hele året og sædevalg ved reservation.

    Ellers er jeg fint tilfreds med det hele.
     
    Jmeier, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Mange tak for muligheden for at give feed-back på EuroBonus. Her er så mine bidrag - råt og direkte (jeg har ikke tid til at skrive det i diplomatiske vendinger). Vil gerne uddybe, hvis du har spørgsmål. Og så har jeg ikke fået skrevet, hvad jeg er glad for. Men, der er naturligvis mange ting:
    • Styr på butikken: Jeg ser EB som et program, der skal give fordele til de typiske SAS kunder. Derfor skal SAS have styr på butikken - ellers kan man glemme alt om forbedringer af EuroBonus:
      • Hjemmesiden skal virke
      • Rutenettet skal være på plads (Det giver ikke ros at nedlægge Aarhus - Stockholm, som efter sigende havde mange passagerer)
      • Priserne er somme tider helt tossede, hvis man skal rejse videre med *A-partnere. Jeg har flere gange oplevet, at den samme rejse kan købes væsentlig billigere på Lufthansas hjemmeside, end den kan købes til på SAS hjemmesiden.
    • Reelle fordele efterlyses
      • Der er for få bonusbilletter på de lange ture - selv hvis man er ude i god tid og rimelig fleksibel.
      • Gaven til diamant-medlemmer er ikke eftertragtet. Drop den, hvis vi kun kan få en kagespade eller 4 biografbillettet. Overvej eventuelt at give et supergavekort på xxx kroner.
      • Der er ikke mange tilbud / events til almindelige medlemmer (jeg kan ikke bruge SAS Dreams til så meget - så hver gang jeg ser en sådan tænker jeg på, hvad SAS giver mig). Legoland var OK. Overvej evt. at man kan "købe" billetter til forskellige seværdigheder (Legoland, Tivoli, Knuttenborg, zoo o.l.) for point.
      • Lounge and fast track: Giv adgang til 3-parts lounge (brug evt. Diners modellen, hvor man optjener et vist antal besøg - og skal betale for resten).
      • Hvad får de loyale kunder i provinsen. Jeg ved godt, at meget er centreret i København - men kunne I ikke bare lavet et arrangement hvert år i AAL, AAR og BLL (eventuelt i samarbejde med lufthavnene)
    • Loyal to Familia
      • Familien kontoen efterlyses. Den mangler jeg
      • Der er ingen bonus for loyalitet til andre medlemmer af *A. Hos Skyteam får guld-medlemmer altid en bonus på 25% (ekstrapoint), hvis de rejser med andre Skyteam selskaber. Jeg får intet ekstra for at være loyal over for *A (eksempelvis, hvis jeg rejser med Lufthansa, Austrian, LOT). Men jeg er naturligvis glad for bonusen, når jeg flyver med SAS.
      • Man får intet ud af at være loyal ved at købe rejser på SAS hjemmesiden (hos Czeck Airlines giver det 1000 ekstrapoint, hvis rejsen bookes på deres hjemmeside) .
     
    Thomas Bække Olesen, Beaglen, Kenneth K og 15 andre "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    OK - så melder jeg mig også i koret. Her kigger jeg på EB - og ikke på SAS og deres ydelser (selvom grænsen kan være hårfin). På mange områder er jeg faktisk rigtig tilfreds - jeg synes faktisk der er ok balance mellem pris og pointindtjening i de fleste tilfælde. Selvfølgelig er der mærkelige spring og urimeligheder ind imellem. Men i det store hele OK. Kunne godt tænke mig at få point på mine daglige indkøb - men det kan jeg jo ikke bebrejde SAS (det er jo DKs dybt gammeldags og halvkommunistiske lovgivning på området der har de facto har givet Dankortet og venner i Nets monopol).

    Jeg har tre store ankepunkter:
    Mulighed for at bruge point: SAS EB point bruger jeg på lange ruter (gerne Plus eller Biz) eller på opgraderinger. Det er en kæmpeudfordring at få lov at bruge de point - specielt når man er en familie på fire der skal afsted. Og MC premium med deres medlemsniveauer forekommer at være en total joke i denne sammenhæng.

    Reelle fordele for Diamanter. Gratis drikkevarer på Go er da rart - men det er meget meget lidt jeg reelt bruger det. Det koster dem max 10 smoothies om året. Guldkort give away er noget værd. Men ellers......?? Ingen særlig tilgængelighed på bonusrejser - og efter en god start er Diamond opgraderinger tørret ud for mit vedkommende.

    Og endelig: Få nu for h... fikset den lounge i CPH - den er slidt, overrendt og med pauvert udvalg af mad og drikkevarer. I stedet investeres der i citylounges og opgraderinger i små inferiøre svenske lufthavne. (ja ja, CPH skal ombygges, så "vi venter lige 3-5 år - men imens fjerner vi 3. parts lounges og bygger nye lounges i Lulå og Kiruna" )
     
    Senest redigeret: 11/10/17
  12. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Hej :) Jeg ville gerne, jeg ikke behøvede holde øje med om point blev registrerede for online shopping, fordi det bare virkede. Det er godt nok ofte, de ikke bliver det. Jeg har ofte ikke holdt øje, og er sikker på, jeg er gået glip af mange point.

    Ud over det, kunne det være dejligt, hvis man kunne tjene point på dagligvarer og benzin.
    God dag til alle :)
     
    MaHA, LasseBauer, klaustroFlyer86 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    179
    "Synes godt om" modtaget:
    683
    Point:
    93
    Jeg vil også gerne komme med mit besyv.

    Jeg synes EB sølv er “for let” at opnå. Og det kan også ses i de fordele det giver. Og derudover virker springet fra sølv til guld alt for stort. Jeg har 35-40 flyvninger om året men har givet op mht at nå guld. Til dels fordi SAS skærer kraftigt ned på CPH-DUS ruten som primært er den jeg bruger. I stedet er jeg begyndt at flyve til BRU (arbejder i Maastricht midt imellem de to) ned Brussels Airlines og krediterer til Miles & More. På den måde kan jeg med lidt ferierejser beholde mit sølv i EB og samtidig nå frequent flyet i M&M. Det er lidt tosset af SAS da jeg så kun er loyal ift. at beholde sølv. Det er trods alt 20-30 flyvninger som før var selvskrevet med SAS men nu går til Lufthansa/SN.

    Derudover savner jeg også EB bonus for at booke på SAS.dk. Stort set alle andre giver en form for pointbonus.

    Og som mange andre bedre tilgængelighed på awardbilletter.

    Familiekonto.

    Og så er jeg træt af at svenskere og nordmænd får meget mere ud af EB end vi gør i Danmark. Men som en anden nævner er det ikke udelukkende Sas’ skyld.
     
    Beaglen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    179
    "Synes godt om" modtaget:
    683
    Point:
    93
    Du kan overveje at skifte bank til Nykredit. Der kan du tjene point hvis du linker dit mastercard til EB. Men mange steder skal man jo betale gebyr med kreditkort. UnoX tanken er dog en undtagelse. De tager i gebyr for dansk kreditkort.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,209
    "Synes godt om" modtaget:
    6,535
    Point:
    113
    Så vil jeg også synge lidt falsk, fordi jeg falder lidt udenfor koret af trofaste SAS-rejsende. Min optjening foregår primært gennem kreditkort, og jeg er derfor mere trofast til EuroBonus end SAS :)

    Derfra kommer så også mit vigtigste forslag: ingen udløbsdato for point, så længe der er pointgivende aktivitet på kontoen, alternativ en SAS-flyvning minde hver x måneder. Selvom der ryger point ind på kontoen hver måned, så kan det alligevel endnu med at der skal findes et-eller-andet til få tusinde point i butikken for ikke at lade dem gå tabt.

    Og så kan jeg også tilslutte mig kommentarerne omkring gabet mellem Sølv og Guld. Hvis jeg skulle omlægge mit rejsemønster til *A, ville jeg falde midt i hullet og med mange års Guld i en anden alliance, tiltrækker tanken om Sølv ikke rigtig ;-)
     
    Beaglen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg er generelt tilfreds med EB. Dog synes jeg at "goodie bag" skulle bortfalde og opgraderinger øges. I modsætning til andre frequent flyer programmer giver EB ingen opgraderinger (fast i form af beviser). Jeg er også bange for at SAS dreams er en forkert retning, der udtynder de goder, som statusmedlemmer reelt efterspørger. Jeg har som guld og diamant medlem ikke fået en eneste opgradering i SAS i de sidste 10 år.
    Jeg er heller ikke begejstret for auktionssystemet, hvor man byder på en opgradering. Som tidligere nævnt er der ingen gennemsigtighed mht hvor meget andre har budt og fået opgradering for, og min fornemmelse er at jeg/vi betaler alt for mange point for opgraderingerne (jeg vil gerne være sikker på at få den - så sikker som man nu kan blive, og byder derfor i overkanten). Det ville være mere gennemsigtigt hvis der var en fast pris - take it or leave it!
    Jeg sætter stor pris på gratis drinks og sædevalg i Go og bruger det rigtig meget.
    Så, alt i alt godt, men mulighed for forbedringer :)
     
    Kenneth K, Offlyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Tjah, hvad skal jeg mene?
    Er generelt tilfreds med EB.
    Er selv sølv, men med næsten 90000 på kontoen, hvoraf en lille smule udløber næste år. Måske en "lille" erkendtlighed over at man bruger deres produkter ud over at flyve?
    Kan heller ikke rigtigt forstå, at man kun optjener det samme antal points ved at flyve over 5 timer til Las Palmas som at flyve 50 minutter til Berlin.
    Og så ville det være dejligt med lidt mere gennemsigtighed ved codeshareflyvninger, en af grundene til at jeg er holdt op med at bruge SAS.dk til at købe mine rejser til Bkk. Det er et * problem men SK...e irriterende. :)
    Ja jeg har kæmpet med EB, om at få points de lovede på hjemmesiden på codeshare, efter et halvt år lykkedes det mig at få de points, da det var en fejl!!! De blev ved med at vise de lovede points ved fakebestilling. Heldigvis havde jeg skærmprint af min bestilling. Det var ikke mange points,men helt princippet.
    Jeg endte med at vinde.
     
    Beaglen, Ulrik, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side