Hvad skal man se i Kiev?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af klausbm, 6/3/17.

  1. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Jeg har lige bestilt billet til Kiev i pinsen. Har næsten 3 hele dage, hvoraf den ene selvfølgelig skal gå med heldagsudflugt til Pripyat/Tjernobyl. Har I nogle gode fifs til hvad man ellers ikke skal gå glip af? Hotelanbefalinger (gerne noget Sovjetnostalgi)? Gode restauranter med lokal cuisine?
     
    tbh, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Jeg har ikke været der endnu, men der er vist nok en zipline over Dnipro floden som skulle være rigtig sjov. God tur!
     
    Henry og klausbm "Synes godt om" dette.
  3. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Tusind tak. Skal helt sikkert undersøge muligheden for ziplining over Dnipro.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Var der nede for en nogle år siden, og det er ren ret fin by. Kan ikke huske hvor vi spiste, men generelt var maden ikke specielt interessant.. Pripyat er en super fed oplevelse. Spørg jeres guide, hvis i har tid til over og det ikke allerede er planlagt, om han vil tage jer ud og se noget sovjet-militærkram. Vi var på en 'kirkegård' et par kilometer fra byen, med en del udstyr, blandt andet tanks og andre spændende ting. Alt sammen er blevet brugt til at beskytte området mod 'fjenderne' lige omkring uheldet.
    I Kiev hyrede vi en taxa-chauffør som kørte os rundt meget af dagen, og vi så blandt andet det 6 store katedraler, samt et marked med alverdens underlige og ligegyldige ting som omhandler sovjet-tiden.
    Tror han fik 100-200 kr. for turen i alt, og vi fik ham pruttet godt ned.. alt er til forhandling :)
     
    Henry, klausbm, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Lookup

    Lookup Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Check hotel 'Ukraine'. Very central, observes Maydan, 10 min walk to the hill park over the Dnipro river. It's a former 'Moscow' hotel, but was renamed after recent events. Was built 1961. Sovjetnostalgi all the way :)
    The subway 'Metro' is a must.
    Should you be lucky with the weather, visit Feofania and WWII museum (just next to Kiev Pechersk Lavra Monastery) for beautiful scenery and breathtaking views.
     
    Henry, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Tak for info. Glæder mig meget til at se Pripyat, hvilket er hovedformålet med turen. Jeg har aldrig rigtig været i Østeuropa, så glæder mig meget til at opleve atmosfæren af det gamle Sovjetunionen, hvis der er noget tilbage...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du må lige give en lille fortælling om dine oplevelser, når du er retur :)
     
    Henry og klausbm "Synes godt om" dette.
  8. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Hi Lookup,
    Thanks a lot for your information. Yes, I think Hotel Ukraine is just what I'm looking for. Soviet era and right om Maidan Square - and pretty inexpensive too. I'll definately use the metro - deepest in the world. I'll have a look at Feofania, parks and churches as well. I'm there in the beginning of June, so hopefully the weather is good.
    And welcome to the forum :). Are you Ukranian by any chance?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Det vil jeg gøre! Jeg overvejer også et par indenrigsflyvninger. Der er mulighed for at flyve med spændende flytyper, bl.a. Antonov AN-140 og Yakolev Yak-40 propelfly. Jeg vil se om jeg får tid og mod til at prøve...
     
    Henry, Kristian, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Haha ja det sidste kunne gå hen og blive en stopklods! Hvor lang tid har du der?
     
    klausbm og Henry "Synes godt om" dette.
  11. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Modet kan jeg muligvis finde, men det kniber lidt med tiden. Jeg har kun 3 hele dage, hvoraf den midterste skal gå med Tjernobyltur. Jeg kan muligvis nå at flyve Kiev-Lviv-Kiev på hjemrejsedagen, men det er med to forskellige flyselskaber og jeg skal nå mit Turkish Airlines fly om aftenen, så absolut intet må gå galt i processen. Nå, men det er jo derfor man har en rejseforsikring...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Pripyat er en mega fed oplevelse. Vores guide var mega fed, som, udover at ligne Kim Il-Jung i militærtøj, havde nogle skøre historier. Glæd dig!
     
    tbh, Henry, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Lookup

    Lookup Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Thanks :)
    Yes, I'm from Kiev; glad you guys find it worth visiting. If you have questions, just ask.
    May-June before it is too hot is the best time to visit Kiev, with mid-May being a special time when chestnut trees bloom. The chestnut to Kiev is as sakura to Japan :)
    Don't expect too much 'sovjet' from contemporary Kiev though. Pripyat is you best chance to feel how it was in year 1986...
     
    Grisefod, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    IMG_0414[1].JPG
    Maidan-pladsen i Kiev
    IMG_0412[1].JPG
    Skt. Michaels Kloster
    IMG_0516[1].JPG
    Tjernobyl atomkraftværkets reaktor 4, der nu er beskyttet af ny stålsarkofag

    IMG_0558[1].JPG
    Radiobil i forlystelsespark i spøgelsesbyen Pripyat

    Her er lige et par billeder fra en fantastisk tur til Kiev og "Chornobyl Exclusion Zone".

    Kiev er en fantastisk by med stolte og positive indbyggere. Mange seværdigheder og god infrastruktur. Prisniveauet er ca 1/4 af danske priser!

    Jeg var på heldagsekskursion til Tjernobyl-området - fantastisk spændende og fascinerende på den morbide måde.

    Jeg fløj med Turkish Airlines fra BLL med overnatning (Green Park Merter og Hilton Garden Inn) i IST både ud og hjem. Turkish Airlines betaler og arrangerer disse overnatninger, når layover er mere end 10 timer (jeg fløj Y). God service både på fly og i lufthavn - kan ikke udtale mig om selskabets sikkerhedsforhold, men kom sikkert både ud og hjem.

    Tak for alle input inden turen:)
     
    mhsalv, Baadsgaard, asf og 11 andre "Synes godt om" dette.
  15. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Helt enig, Kiev er en super by, er der en del med firmaet. Påtænker også Tjernobyl her til foråret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side