Hvad sker der med SAS Gold loungen i CPH?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 23/2/16.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er ved at blive en trist lounge. Og hvor jeg før i tiden glædede mig til at komme i loungen, har jeg fanget mig flere gange i at sætte mig et andet sted i lufthavnen fordi jeg simpelthen ikke orker det (eller ser værdi i det).

    Nogle observationer:

    • loungen er godt fyldt op, ikke kun i rush hours, men efterhånden det meste af tiden. Jeg har rigtig mange gange oplevet at der simpelthen ikke er ordentlig plads. Eller at man skal sidde på skødet af en
    • Maden varierer ikke specielt meget. Der er nogle få retter der kører på skift, og man bliver simpelthen træt af at der kun er choritzo-pølse af kød hver 2. gang man er i loungen.
    • Køleskabene har stået tomme de sidste par uger. Der er ikke øl eller dansk-vand mere. Så nu skal man tage danskvand fra automaten som ikke er i nærheden af det samme. Det samme med øl.
    • Der bliver ikke ryddet op ofte nok - har oplevet at brugt service får lov til at stå i halve timer før det bliver samlet op.
    Det er trist og hjælper ikke på loyaliteten hvis kunderne ligefrem begynder at vælge at sidde andre steder i lufthavnen, end i det cirkus som loungen efterhånden er blevet :confused:
     
    AMJ, Kenneth K, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg foretrækker personligt Apartments i CPH af samme grund... ikke at maden er meget mere spændende, men der er da som regel roligere. Men helt ærligt så blegner alle lounges i CPH ifht. konkurrerende lufthavne synes jeg. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om en tilsvarende (i størrelse) lufthavn i Europa med ringere lounges end CPH.
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Ekeren "Synes godt om dette"
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    En lille ting: har også lagt mærke til at de små vådservietter også er væk. Var ellers rigtig glad for dem, og en fin feature lige at kunne tage et par stykker med på flyet #germfree

    Lad os håbe at der snart kommer renovation, men det er vel evigt og altid svenskerne og nordmændene der bliver prioriteret..?

    Det er dem der får café-lounges/lounge-renovationer/A320neo før det blir' danskernes tur.
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om dette"
  4. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Det er efter min mening pinligt det SAS leverer i CPH. Var i OSL forleden og her er der meget bedre forhold...
    Det er MEGET bedre at være SAS kunde i Norge end i DK...

    Jeg fortrækker derfor også CPH appartment, men den bedste lounge i CPH er og bliver MASH ;)
     
    Schwert, Baadsgaard, mhsalv og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg spurgte til dem den anden dag, for jeg tager også et par stykker med på rejsen. Jeg fik at vide at det vidst nok var noget med at de var ved at skifte leverandør og meningen er at de kommer tilbage.
     
    AMJ, PENSIONISTEN, CHA211 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Men, men, er vi passagerer ikke en lille smule selv medvirkende til en lounge kvalitet, f.eks. pladsmæssigt. EBG, EBD og EBP medbringer gæster, og sågar undertiden hele den pukkelryggede med masser af urolige youngsters. Det er en slags "gratister", som fylder godt i landskabet, og dermed kan vi nok ikke længere betragte lounger som stedet for arbejdende forretningsfolk.

    - Også EBG, EBD OG EBP jagter super billige rejser til 299,- 399,- 499.- osv, og således omdanner vi selv ruteselskaber til lavprisselskaber, blot med fast track og lounge muligheder.

    - Det er næsten som en bilkøber, der bestiller og betaler for en brugt Fiat 500 og dernæst kræver at få leveret en splinterny Mercedes 500 .... Måske jeg ser helt forkert på problemet.
     
    AMJ, Baadsgaard, mka83 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Synes det er en relevant debat. Man vil have et produkt der spiller, men omvendt vil man også have de billigste billetter samt fordele når man rejser privat.

    Og så er det selvfølgelig også fordi man bliver "tilvænnet" sine fordele, og hvis man pludselig oplever at oplevelsen stagnerer el. at oplevelsen direkte forværres så er det der man vågner op. Dog synes jeg det er lidt foruroligende hvis danskvand/øl fra køleskabet ikke længere er at finde, hvad adskiller så guld-stuen fra business-delen, pånær gammel dansk?

    Lad os dog håbe at der snart sker noget ved den nedadgående tendens.

    Dog vil jeg tro at der løbende vil blive færre EBG'er efter devalueringen i start 15.. der må være en del der ikke genkvalificerer hvis status er ved at løbe ud. Måske det gør noget ved menneskemængden
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja man kan godt mene som @PENSIONISTEN gør men husk nu at vi er et ekstremt mindretal. Og andre lande som har større tradition for det (England og Tyskland f.eks.) har jo også familien med. Jeg har da haft kone og barn med i First loungen i LHR adskillige gange og der er der da stadigt massere af plads til børn og voksne. Tag ikke fejl -- SAS styrer kvaliteten af loungen i CPH og de vælger niveauet og hvor let det skal være at få adgang. Andre giver jo ikke sølv adgang i lavsæsonen eller har kun een underdimensioneret lounge i deres hovedlufthavn!

    Åben en lounge mere henne ved A fingeren!!
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Ekeren "Synes godt om dette"
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    el. en café-lounge i B-fingeren!
     
    Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Problemet er bare at der ikke er et reelt alternativ til dem der gerne vil betale mere og få bedre service og en bedre lounge. Jeg vil gerne betale for en Mercedes - jeg kan bare kun få en Fiat til en VW Golf's pris...

    Vi har i København nogle af verdens bedste restauranter og bedste hoteller (D'Angleterre & NIMB). Vi leverer design på højeste niveau og bryster os af at have god stil.

    CPH er for så vidt også en super god lufthavn - der mangler bare en lounge der kan matche det ovenstående.

    Efter min mening er SAS gået ALT for langt i deres jagt efter lavpriskunderne, og mister dermed flere og flere af de købestærke og trofaste kunder. Vi søger mod BA, Lufthansa eller Air France hvor de stadig godt ved hvordan man behandler et segment, der er villige til at betale for kvalitet.

    Tænk engang at spare noget så ubetydeligt væk som alkohol på economy longhaul væk. - Hvad koster det lige SAS at give en øl fremfor en cola? Signalværdien er helt forkert!

    SAS Plus er for så vidt også en joke... Plus hvad? En sandwich ikke engang Q8 ville være bekendt at servere, et besøg i deres kedelige lounge og ikke en cm. mere benplads... meeen du må godt få en øl.... Det hænger jo ikke sammen.

    Vi må nok tålmodigt vente på at SAS bliver opkøbt af Lufthansa eller Etihad før der sker noget på denne front - desværre...
     
    jefi99, obs, Christian Larsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Ekeren. Flot skrevet.
    men der er desværre nok for få passagerer i den dyrere kategori til at betale en separat lounge, der udstråler den luksus, der efterlyses af en bestemt gruppe SAS passagerer, desværre for det kunne give SAS et tiltrængt løft i luftfartskredse.
     
    tbh, alexanderln, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Meget god debat. Gid nogen hos SAS læser os over skulderen.
    Jeg synes ikke der er megen sjov ved at gå op på første sal i CPH i guldstuen og foretrækker mange gange at blive i stue etagen grundet mere plads, færre mennesker og kan godt leve uden en gammel dansk som vores nordiske broderfolk tyller i sig fra morgenstunden. Jeg kender ikke OSL guld loungen men så fremragende syntes jeg nu ikke ARN guld loungen er.
     
    AMJ, Kristian, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kunne ikke være mere enig @Ekeren. Og ja, vi kan nok ikke bære en First lounge i CPH som man ser det i mellemøsten, men mindre kunne altså også gøre det... Jeg mener os der har besøgt BA's F lounge i LHR (for slet ikke at tale om CCR), er det jo milevidt fra hvad du kan finde i CPH! Jeg mener det er et udtryk for at kæle om sine bedste kunder og ikke levere absurd luksus med Krug i lange baner, men bare noget der er et reelt niveau højere.

    Faktum er jo at ud af de 5 lounges i CPH (Apartments, Aspire, Aviator, SAS Plus/Business, *A Gold) er der nærmest ingen forskel og de er alle totalt intetsigende. Ambitionsniveauet er pt. bare for lavt! Jeg tror altså godt selskaber som EK, QR, BA, LH og AF kunne lokkes med på at sende deres top statuskunder i en bedre lounge!
     
    Ulrik og Ekeren "Synes godt om" dette.
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Efter at have rejst to uger i Australien og New Zealand med både Air New Zealand, Qantas og Virgin Australia og besøgt deres lounges indenrigs og udenrigs er der generelt en kæmpe klasseforskel både mht til udvalg af mad og drikke samt indretning. Og her taler vi "bare om almindelige lounges", ikke first class. Der kunne SAS lære noget.

    Konkurrencen er også benhård dernede specielt i Australien, men jeg fornemmer at det er et konkurrenceparameter at de har gode lounges for de kunder der vil betale, dernede kan foruden at optjene status også købe årsmedlemskaber af lounge Club som f.eks. Koru Club (Air NZ), Qantas Club, Velocity Club (Virgin Australia) som foruden adgang til lounges også giver free seating, fast track etc.
     
    tbh og clager "Synes godt om" dette.
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Guldkort til MASH - yes please! :)

    Iøvrigt: Var i SAS lounge i Stockholm forleden og enig: de er godt nok meget over niveau i forhold til CPH.
     
    tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Besøgte Lufthansas Senatorlounge i London i sidste måned, virkeligt fremragende og lækkert sted at opholde sig.
    SAS loungen i KBH virker som et bedre cafeterie ved siden af, uinspirerende mad, sodavand på automat, overfyldt og støjende. Vinudvalget er direkte pinligt! magasinerne er out of date.
    Kaffen er - nej glem det, jeg har lært lektien og tager selv Starbucks instant kaffe med så dejligt at de trods alt har varmt vand til te.
     
    Kristian, Ekeren, jefi99 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, hvis det giver rabat, for jeg synes at MASH er totalt "overpriced", nuvel det er godt, men når jeg går derfra hvad enten det er i Kastrup eller deres andre steder føler jeg mig lidt røvrendt. Men jeg er tydeligvis galt afmacheret for de har stor succes.
     
    Flemming Poulsen, jakobv84, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og apropos var 1. salen i CPH proppet her til aften - og næsten ingen i stueetagen - så efter en rundering på 1. , blev det aftensmad i stueetagen ;-)
     
    PENSIONISTEN, clager og Frequie "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God morgen, god ide med stueetagen. Var oppe i guldstuen, men kom i tanke din post og sidder nu i dagligstuen med masser af plads. Dog må jeg undvære den Gamle Dansk, men den har jeg nu aldrig brudt mig om. Skal en smuttur til DUS.
     
    tbh og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Live fra CPH. Valgte endnu engang bizloungen i stuen da der er for mange på 1.sal i guldstuen og fredagsmenuen var udsolgt hos guldfolket. Første gang jeg fik smagt varme hunde - pølserne var gode - brødene ikke varme hvilket giver et minus i min bog.

    IMG_0634.JPG
     
    Senest redigeret: 26/2/16
    PeterA, Kenneth K, jefi99 og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side