Hvad tid åbner SAS check-in i Houston?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af CHA211, 11/5/15.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Hej
    Jeg skal flyve hjem fra Houston i aften. Er der nogen her, der ved hvor tidligt jeg kan checke ind/ droppe bags?
    Det eneste jeg kan finde på sas.dk er, at jeg senest skal have afleveret min baggage 60min før afgang. I mit tilfælde idag vil jeg gerne af med baggagen så tidligt som muligt.

    På forhånd tak
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ved det faktisk ikke. Jeg ved United accepterer baggage fra 4 timer inden afgang -- spørgsmålet er vel om du ikke kan benytte en maskine til at checke ind og printe bagage tags og så bare aflevere det...?
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  3. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for input, det kan være at jeg prøver hos UA 4 timer før. Så må jeg se om det går.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @CHA211 Nogen opfølgning? Hvonår åbnede check-in?
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  5. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg ændrede mine planer, så jeg istedet checkede ind 2 timer før. Og så glemte jeg at spørge hvad tid de havde åbnet :oops:

    SAS flyver fra terminal D, hvor united ikke er repræsenteret. Så jeg er ikke sikker på om UA overhovedet vil hjælpe.

    Det der var mit problem, var at jeg havde mere baggage end jeg kunne slæbe afsted med uden en vogn. Jeg har været igennem det før og det bliver en lidt presset oplevelse, der er normalt ikke lige en baggagevogn, hvor man afleverer bilen hos National. Bagefter skal man slæbe baggagen ind og ud af bussen osv. Det jeg havde tænkt mig, var:

    - At aflevere baggagen så tidligt som muligt. Parkere i p-hus
    - Køre ud af lufthavnen og tage en tur i et fitness center relativt tæt ved lufthavnen, som jeg også besøgte for et par måneder siden for at svede lidt og få et bad.
    - Få noget ordentligt at æde (eller måske en tur på Hooters:))
    - Komme tilbage og aflevere bilen ca en 45-60 min før afgang og kunne gå direkte til gaten.

    Tiden skred for mig i løbet af dagen, så planen blev ændret.

    Hvis der er nogen der gider at høre lidt om min oplevelse på business jetten, så sig til. Gider bare ikke komme med en lang udredning, hvis det ikke interesserer nogen.

    mvh
     
    clager, Kristian, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Selvfølgelig gide vi høre ;) fortæl fortæl...
     
    CHA211 og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Ja, kom i gang. Det er derfor, vi er her! :)
     
    CHA211 og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Hvis du ikke er interesseret i at interessere nogen, så er du desværre havnet i det forkerte forum! ;) Glæder mig til at læse mere!
     
    CHA211 og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Her kommer så den lange udredning :)

    Jeg bookede en returbillet under den meget attraktive kampagne for en måneds tid siden for 50.000 Eurobonus points
    Ruten var CPH-SVG-IAH og retur IAH-SVG-CPH
    Min final destination var egentlig New Orleans, hvor jeg har familie i nærheden, men de sidste ca 500km hver vej fra Houston til Louisiana tilbagelagde jeg i bil.

    Jeg kunne vælge sæder på CPH-SVG og SVG-CPH men ikke på de 2 lange segmenter. Jeg er lowly EBS, jeg ved ikke om det virker for de af jer, der er EBG/EBD. Ved online checkin dagen før kunne jeg vælge sæde, men der var fyldt godt op, så det blev 11A på vejen ud.

    Turen gennem check-in og fast track security var effektiv. Jeg synes ellers efterhånden at jeg har haft en del dårlige oplevelser med *G checkin i Kastrup. For nogle måneder siden, da jeg skulle med LH til singapore ventede jeg i kø i ca 30 min for at blive betjent. Det er bare ikke godt nok. Men idag gik det fint, både effektivt og med et smil, ingen kø til fast track overhovedet.

    Turen til SVG var med CRJ, så der skulle et gate check mærke på håndbaggagen, der så skulle afleveres inden ombordstigning. en kort gåtur i regnvejret og så ombord. Turen gik som man kunne forvente, hverken mere eller mindre.

    Vel ankommet til Stavanger, prøvede jeg at finde ud af hvilken gate jeg skulle til. Jeg havde aldrig været i Stavanger før, så jeg kendte ikke lufthavnen. SK951 var dog ikke på tavlen over afgange og der var ikke printet gate nr på mit bp. Jeg fandt et sted at sidde ned i nogenlunde fred og ro. Fik brændt en times tid af på at få snakket lidt i telefon. (Tak til 3 like home) og gået lidt på nettet. Gate nr var stadig ikke kommet på tavlen. Lidt irriterende. Jeg fandt så SVG’s hjemmeside og der kunne jeg finde gate nr. Begav mig i retning af gaten og nåede til paskontrollen, der endnu ikke var åbnet. Her stod allerede ca. 20 passagerer og ventede. Efter et par minutter åbnede paskontrollen, og vi kom alle meget smooth igennem. Det var ikke som i FRA eller AMS, hvor jeg af en eller anden grund altid skal stå ret i mindst et par minutter alt imens betjenten i boksen med en meget skeptisk attitude nøje undersøger mit pas og taster løs på sit tastatur.

    I gaten fandtes så den lidt specielle “gate lounge” Her var sofaer og lænestole, hvor jeg fandt mig godt til rette. Herudover en buffet med friskpresset juice, vin, vand og flere forskellige øl. Der var også forskellige snacks. Alt ialt helt ok. Det lykkedes også at finde en stikkontakt og få ladet telefonen op.

    Crewet ankom til gaten og gik ombord. Der gik nu ca. en halv time før boarding blev annonceret. Der var ingen tomme sæder, men alligevel var det en meget afslappende boarding oplevelse. Baggagehylden over række 11 blev brugt til opbevaring og tæpper, papirservietter og lignende, så jeg måtte et par rækker frem igen, for at finde plads til min håndbagage.

    Der var allerede lagt en flaske vand og et amenity kit ved hvert sæde.
    Pre departure drink blev serveret; da man nåede til venstre side af række 11 (bagerste række) var der 1 glas vand, 1 helt glas champagne og et halvt glas champagne tilbage. Min sidemand, der jo sad ved gangen tog det hele glas champagne, så var der et halvt glas til mig :-/

    Take off gik planmæssigt. Der blev delt ipads og høretelefoner ud. Konceptet er helt ok for en kabine, der ikke er udstyret med IFE. Ipaden var også ladet helt op og der var en del forskellige film og tvudsendelser på. Hovedtelefonerne var af mærket SONY og havde vist noice cancellation. Desværre løb de tør for strøm efter et par timer og jeg fandt mine egne Bose QC20i frem i stedet for.

    Der blev først serveret fra drinks vognen, jeg fik en af deres coctails, mener at den hed Take off, den var ganske udmærket, hvis man er til sådan noget. Jeg fik også en af deres SAS øl, den var jeg til gengæld ikke så vild med, jeg kan ellers godt lide de fleste øl.

    Så kom forretten. Det her var d. 30. April, så inden den enhangement, der lover 2 forretter at vælge imellem. Det var vist noget laks. Ganske udmærket, men lidt ærgerligt at skulle vente i 15-20 minutter fra man får sin mad og til man får sin vin/vand.
    Hovedretten kom, jeg valgte en bøf min sidemand valgte fisk, som han sagde han havde fået den bøf så mange gange allerede. (han var vist afsted med den rute flere gange om måneden). Igen irriterende lang ventetid før drikkevarerne kom.
    Så blev det dessert tid. Det er ingen hemmelighed at jeg er glad for kager, is, søde sager og den slags. Desserten var pæretærte, is, frugt og flere slags ost (jeg er ikke den store ostespiser så sprang den del over) Denne gang gik det lidt hurtigere med at få drinks vognen frem, jeg drikker ikke kaffe, men fik mig en baileys. Både hovedretten og desserten var ganske udmærket.

    Jeg fik mig en lang og meget hyggelig snak med min sidemand som var norsk, han boede ikke i Stavanger, men i en anden større by i Sydnorge. Han arbejdede på et højere niveau med nogle tekniske anlæg som jeg selv trods alt har noget indsigt i, så det var rigtig interessant. Som nævnt før, så var han ofte med olieruten.

    Turen videre over Grønland, Canada og videre ned over USA, gik fint og smooth, der var ikke meget turbulens. Da landingen nærmede sig, blev ipads og høretelefoner samlet ind. Der blev ført en liste over hvem, der fik udleveret hvad.

    Vi landede så vidt jeg husker ca. en time før schedule og trillede til gaten. Da flyet var parkeret, alle stod op med baggagen i hænderne, så fortalte kaptajnen over højtalerne at “we have been hit by Murphy’s law”. Det viste sig at ham, der står og vinker flyet ind på plads havde vinket os for langt til højre, så flyet nu skulle bakke 100-200m og så dreje lidt til venstre og ind igen. Det gik der alt i alt en lille times tid med. Endelig kunne vi deboarde.

    Jeg kommer ret ofte til USA. Jeg rejser på ESTA programmet, for et par måneder siden var jeg igennem immigration i IAD. Der kunne jeg benytte automaterne til at scanne mit pas, trykke ja/nej til nogle spørgsmål og derfra gå videre til en CBP officer. Det gik meget smooth. Af en eller anden grund er IAH’s automater ikke sat op til at kunne virke for andre end US pas. Så ved ankomst IAH var det bare med at stille sig op i køen. Det tog ca 1,5 time før det lykkedes at komme frem til disken. Men selve passtemplingen gik meget smooth, nogle gange oplever jeg det som en decideret langtrukken afhøring, hvor de samme spørgsmål bliver gentaget igen og igen. En enkelt gang er jeg blevet sendt til secondary inspection, så kigger man sig omkring og tænker, hvordan er jeg blevet castet til det her rum, med henvisning til, hvad det ellers er for typer, der sidder i secondary.

    Med et stemplet pas gik det ned af rulletrappen for at samle min baggage op og videre gennem tolden. Der var lang kø til tolden, men den bevægede sig hurtigt og jeg blev vinket lige igennem. Ud af døren og over gaden til bussen, der kører til biludlejningskomplekset.

    Vel ankommet, til biludlejningscenteret smuttede jeg ret ud til National, jeg er blevet ret vild med National. Som en der interesser sig for biler og samtidig rejser på et budget (ikke minimalt budget, men dog et budget) så er det ret fedt at kunne bestille og betale for en Corolla og, når man så er kommet frem er der som oftest noget som er lidt ud over det sædvanelige at vælge imellem. I Houston har National normalt stillet kolde kildevand frem til kunderne der ankommer.

    Denne gang havde de både Camaro, Challenger og selvfølgelig alt muligt andet på executive aisle. Jeg brugte en rum tid på at vælge mig en bil. Det blev en 2015 Ford F150 3,5V6 ecoboost. Den var som ny inden i og udenpå og havde kørt 1800 miles. Jeg skulle have den i 11 dage, det kostede mig 389 USD inkl forsikringer.

    Ud af biludlejningen og afsted mod Louisiana. Gjorde mig et stop ved Hooters i Beaumont.

    Det var lidt om udturen, vender tilbage med noget om hjemturen og lidt flere tanker om hele oplevelsen senere.
     
    Rikke Haugen Olsen, clager, Ekeren og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Det lyder som om der er nogle helt fundamentale ting, som SAS skal have styr på. Det kan da ikke komme bag på dem, at hovedtelefonerne skal kunne holde til hele turen eller at drikke skal serveres sammen med maden.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  11. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Måske skal denne tråd flyttes til en anden afdeling?

    Jeg skrev som I kan se herinde omkring, hvad tid check in åbnede. Jeg har fundet ud af, at jeg har det meget bedre med de lange flyveture, hvis jeg får mig et bad så tæt på afgang som muligt. Efter at have læst op på mulighederne for bad, så ser det ud til at jeg kunne have besøgt en UA club med bademulighed i en anden terminal. Nok om det.

    Jeg ankom til terminal D i min Ford F150, som jo er en pickup truck. Ved inkørslen til p-huset stod clearence 7feet. Der blev jeg lidt presset, for hvor høj er sådan en F150 mon? Normalt er der jo altid sådan en bom eller noget andet, der indikerer om man kan komme under eller ej, men her stod det altså bare på et skilt ved siden af. Nå en hurtig beslutning om at jeg måtte slå det op på telefonen, men hvor holder man henne og gør det…. Måtte køre halvvejs ud af lufthavnen igen, for at finde et sted at holde. Fik slået op at bilen var 6,4 feet høj, og derfor burde komme ind i p-huset (note to self: næste gang du lejer pick-up truck, så få slået højden op inden det bliver presset). Så køre tilbage igen ind i p-huset, som pludselig ikke virkede særligt overdimensioneret på nogen som helst leder. Det lykkedes til sidst at finde en plads og en bagagevogn.

    Skubbe baggagevognen igennem p-huset til den første elevator, ned med elevator, videre til den næste elevator og så op i terminalen med den. Der gik en pokkers til tid med at vente på de åndsvage elevatorer.

    Der var 2 skranker åbne til SK check-in og ingen af dem var optaget, fik sat bagagen op på vægten. Jeg fik hurtigt mit bp og bagage kvitteringer. Blev oplyst om at jeg var velkommen i Executive Club, som loungen vist hed. Der var ikke nogen voucher eller andet til loungen.

    Jeg havde som sagt en lejebil, eller nærmere en ladvogn, som skulle afleveres, men jeg ville ikke snyde mig selv for en sidste tur på Hooters inden jeg skulle hjem, så tilbage til bilen i p-huset og køre ned af alle de snævre ramper. Der var 5 udkørsler til selvbetjening med kreditkort og 2 til cash, jeg kørte først hen til en med betjening til kontant betaling, der opdagede jeg, som jeg holdt nr. 3 i køen, at der ingen var inden i buret. Banen ved siden af var der stillet en kegle for. Besluttede mig for at prøve en af kreditkort banerne. Fik bakket ud og kørt over til en kreditkortbane. Prøvede så hvert af mine 4 forskellige kreditkort og ingen af dem virkede. Bakke ud igen og tilbage til køen hvor jeg nu blev nr. 4, men til gengæld sad der nu en inde i buret. Til sidst kom jeg da ud. Parkeringen kostede kun 3usd for den tid jeg havde været der ca 30min.

    Afsted til Hooters gik det, fik mig en fedtet burger med en bud light til. Efter at have tygget af munden var det tilbage til bilen. Den blev afleveret 50 min før flyet afgik, op til bussen og den venlige bussemand spurgte om, hvilket flyselskab jeg skulle med, da jeg sagde scandinavian så han ud som om han aldrig havde hørt noget lignende. Jeg forsikrede ham om at jeg skulle til terminal D. Så lukkede han dørene og jeg blev kørt afsted som den eneste passager. 5 min senere blev jeg sat af ved terminal D og kunne begive mig hen til en fuldstændig tom security, hvor jeg hurtigt kom igennem. En tur på lokum, og så var boardingen allerede igang. Der blev altså ikke noget loungebesøg i denne omgang. KLM loungen lå også lige ved siden af D8, som SK flyet holdt ved, men KLM loungen var lukket for idag. Der ville jeg ellers have haft adgang via Diners Club.
     
    asf, Rikke Haugen Olsen, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Ombord fandt jeg mig til rette i 4A, der blev budt velkommen men kun på engelsk, jeg hørte flere af mine medpassagerer svare “tak” på dansk/norsk/svensk. Denne gang var pre dep drinken på pletten hurtigt og der kunne jeg få et helt glas champagne. Vi var 11 passagerer ombord og der var ca. 10 min til planmæssig afgang. Kaptajnen kom på højttalerne, bød os velkommen og meddelte at vi ventede på 2 personer, der allerede var landet med et connection fly. Kaptajnen forsikrede os for at, hvis de 2 manglende personer ikke var ved gaten ved planmæssig afgangstid ville døren blive lukket.

    Få minutter senere boardede de sidste 2 passagerer. Døren blev lukket, der blev omdelt amenity kits. Take off forløb stille og roligt, under opstigningen var der et flot view af houston fra oven med en masse lys. Der blev nu omdelt ipads og hovedtelefoner. Jeg nøjedes med en ipad denne gang. Jeg havde ladet mine bose op hjemmefra og ikke gad løbe tør for strøm igen.

    Først kom drinks vognen. Fik mig endnu engang en "take off". Det var lidt mærkeligt at stewardesserne udgav sig for ikke at forstå hvad man sagde, hvis jeg tiltalte dem på dansk. Prøvede det et par gange og der blev konsekvent talt engelsk fra deres side. På vejen over havde der, på trods af at de havde travlt, med et fyldt fly, været en meget venlig og hyggelig tone og på vej over blev jeg kun tiltalt på dansk/svensk/norsk. På vejen hjem skulle det altså være anderledes. Jeg fik at vide at der ingen nødder var idag, da man var løbet tør. Jeg kunne istedet få oliven. Jeg sagde ja tak og fik en lille skål med 5 (fem) oliven samt en del væde fra de samme oliven. Det kan godt være at jeg hænger mig i detaljer, men det her er altså mindre end 14 dage efter at man har påbegyndt denne her forbedring af catering og annonceret, at der bliver serveret varme nødder. Jeg tror at de fleste ville foretrække nødder ved stuetemperatur fremfor ingen nødder.

    Der blev dækket bord, med dug bestik, serviet og et lille fad med en klat smør på. Der gik en rum tid, så jeg smuttede en tur på toilettet, sådan en bud light løber hurtigt igennem systemet. Da jeg kom tilbage til mit sæde holdt vognen med forretterne i vejen for mit sæde. Jeg stod tålmodigt og ventede og den mandlige steward vendte sig pludselig om og var lige ved at vælte mig omkuld. Han lod som til at være fornærmet over, at jeg da tillod mig at stå der og stå i vejen for ham….. Nå, jeg fik kantet mig ind på plads. Så kom forretten, der var enten tun eller and. Jeg valgte tun. Der blev også serveret en skål salat, som blev anrettet for en på vognen. De var noget hurtigere med drikkevarerne end på vejen over, men stadig ikke imponerende. Jeg synes forretten var helt ok bortset fra at der ikke blev budt på brød, så det virkede lidt mærkværdigt at der var dækket op med tallerken plus smør.

    Så kom hovedretten. Der var 4 forskellige; en oksekød, en med lam, en vegetar og en jeg ikke kan huske hvad var. Mener at det var kylling. Jeg valgte lam. Lammet var så sejt at jeg nær var blevet kvalt i det. Drikkevarerne kom igen ret hurtigt i forhold til på udturen, måske var det derfor, at jeg ikke blev kvalt :) Til hovedretten blev der så serveret brød. Gad vide om ikke den kurv også skulle have været en tur rundt til forretten?

    Desserten kom, det var igen en tærte med tilvalg af is/frugt jeg fik tærte med både is og frugt og takkede igen nej til ostene. Tærten og isen (haagendazs) var godt, men frugten var ringe; melon og jordbær, der ikke var moden. Fik mig en baileys og en take off coctail mere.

    Der var tomt ved siden af mig, så da der efter en halv time ikke var ryddet af endnu, flyttede jeg mit beskidte service og glas over på nabobordet og åbnede SK ipaden. Fandt en film som jeg startede. Blev dog træt, så jeg trykkede på call bell’en. Bad om et tæppe. Der blev så spurgt om jeg også gerne ville have fjernet mine dessert tallerkner mv. Er det egentlig nødvendigt at spørge om det. Jeg mener tomme glas og tallerkener og beskidt bestik.

    Jeg fik lagt mig til rette, med det meget rare Hästen tæppe og pude samt mine Tempur eyeshades, som jeg er rigtig glad for. Fik sovet et par timer og tog så eyeshades’ene af. Sædet er ikke det fedeste der findes, men stadigvæk langt bedre end noget economy sæde. Nu lå jeg så lysvågen og der kom på et tidspunkt en stewardesse forbi og kigger på mig, hun ser at jeg er vågen og spørger om jeg vil have noget at drikke. Jeg beder om vand og hun spørger om det er ok med en flaske. Jeg svarer ja og er lidt forundret, da hun tager flasken fra stolelommen foran mig og stiller på bordet og går sin vej. Jeg tager en tår vand, rejser mig og går en tur på toilettet. Jeg kan se at crewet har installeret sig på række 11 med tæpper og det hele. Det er dem for såvidt også vel ondt. Tilbage til min plads, falder i søvn igen denne gang uden eyeshades. Jeg vågner igen, da morgenmaden er ved at blive serveret. Alle window shades er blevet åbnet, inklusive dem ved de passagerer der sov.

    Morgenmaden bliver serveret. Den er faktisk overraskende stor af omfang. Der var pålæg, en slags medister og noget frugt. Igen var frugten elendig. 2 skiver appelsin, der var propfulde af kerner og umoden melon. Der stod også i menukortet at der skulle være yoghurt med mysli. Der lå en lille pose mysli på bakken, men var ingen yoghurt. Da de kom med drinks vognen igen bad jeg om appelsinjuice og spurgte efter yoghurten, stewardesserne hvisker til hinanden og den ene går op foran og kommer tilbage med et bæger lunkent jordbæryoghurt.

    Jeg får spist morgenmad og forsætter nu den film, som jeg ikke fik set færdig. Der bliver ryddet af efter morgenmaden. Da der er en halv time til landing går man igang med at samle ipads og hovedtelefoner ind. Ipaden bliver nærmest hevet ud af hænderne på mig imens filmen stadig kørte. Stewardessen lagde så mærke til at jeg var igang med en film, kiggede på time counteren og meddelte mig, at siden der var 16 minutter tilbage, så blev hun nødt til at tage ipaden fra mig. Hvis det kun havde været 5 eller 10 minutter, så kunne jeg have fået lov at se filmen færdig.

    Blid landing 1 time før planlagt. Da vi er landet og parkeret hører jeg den ene stewardesse tale med en passager på rækken bagved. Hun fortæller at hun synes at passageren, der egentlig var booket på samme connection til CPH som mig skulle prøve at se om hun kunne komme med et tidligere fly. Stewardessen fortæller at kaptajnen fra denne flyvning plus den ene steward (eller purser who knows) ville forsøge at komme med den tidligere afgang. Jeg lyttede med, men regnede ikke med noget, da jeg havde indchecket bagage. Da vi kom ud af flyet var paskontrollen endnu ikke åbnet, der stod dog en ground handling medarbejder og bød os velkommen og da jeg spurgte om muligheden for at komme med den tidligere afgang fortalte hun at det sagtens kunne lade sig gøre og at bag handlerne allerede havde fået besked på at vores bagage skulle med på den tidligere afgang. Jeg var målløs. Vi var 3 ud af de ialt 13 passagerer ombord der skulle videre til CPH. 2 betjente dukkede op til paskontrollen og igen kom vi alle hurtigt igennem ovenikøbet med et smil. Ned til gate 6 (tror jeg nok) flyet var allerede boardet og de to fra crewet havde løbet fra os og var ved at gå ombord da vi kom ned til gaten. Så snart os 3 fra olieruten var kommet ombord, så blev døren lukket og det gik imod København 2 timer før planlagt. Eminent service, som står i kontrast til, hvad der ellers bliver skrevet af jammerlige historier om folks transfer oplevelser med SAS.

    Alt i alt:

    • Skriv for h**vede gate nummeret i SVG på mit boarding pass fra starten, når der er større sandsynelighed for at himlen falder ned, end for at gaten bliver ændret. (Der er jo ikke indrettet gate lounge i andre gates…)
    • Lad være med at love mig at jeg vil blive trakteret med "Warm nuts", når I i virkeligheden er løbet tør for nødder. Havde man haft viljen kunne man nok godt have fremskaffet nogle nødder i Houston inden afgang, det er trods alt USAs 4. største by.
    • SAS præsterede over al forventning i forhold til transfer i SVG på vejen hjem. Det være sig den ground handling medarbejder, der mødte os ved deboarding, men det havde været pænt af besætningen at hjælpe os 3 passagerer, der skulle med den samme connection afsted, i stedet for selv at være de første der gik fra borde.
    Hvis du selv skal med og der er fyldt godt op, så sørg for at få et sæde langt fremme i kabinen. Oplevelsen omkring servering af for og hovedretten er efter min opfattelse ret ringe, når jeg skal vente i 20 min fra jeg får min mad og til jeg kan få min vand og vin.

    Det er et kup at få en tur som den her for 50.000 eurobonus point.
    Men om turen er 40.000kr værd? Ihvertfald ikke for mig.

    På mandag venter så en tur CPH-AMS-ICN-PUS i KL Y - -:mad:
    Når jeg først er nået til Busan, så vil alt det ovenstående nok synes noget perfidt. ;);)
     
    Rikke Haugen Olsen, clager, Ekeren og 8 andre "Synes godt om" dette.
  13. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Og for at det ikke skulle være vildt nok med at være i CPH 2 timer før jeg havde regnet med, så kørte mine kufferter allerede på båndet, da jeg nåede derned. Ret imponerende.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @CHA211 - tak for en god informativ beskrivelse af rejsen samt dine oplevelser med "Olieruten", jeg synes ikke det er småting, det er jo trods alt mange penge man bruger på en sådan tur og det skal altså spille.. og ser ud til, at besætningen også burde være lidt mere minded på service.. nå, men skal selv prøve den snart, så kan jeg give mit besyv med også
     
    CHA211 og clager "Synes godt om" dette.

Del denne side