Jeg må sige at jeg ikke lige når helt derop med antallet af forskellige flyselskaber: http://www.japantimes.co.jp/news/20...ecord-by-flying-on-156-airlines/#.U6nSbvmSyGf Hvor langt er i? Jeg selv har "kun" klaret 35 forskellige flyselskaber siden 2000.
Jeg har fløjet med omkring 100 forskellige. Flightmemory siger 94, men jeg ligger lidt over hvis man tæller fx tæller Augsburg Airways med, der flyver/fløj for Lufthansa CityLine, og Bulgaria Air wetleased af Bangkok Air osv.
Det var skægt at tælle sammen og var en fin tur ned af "memory lane". Jeg kom op på 40 selskaber og har sikkert glemt et par stykker.
Kommer "kun" op på mellem 35 og 40 (+-) men kan da snart tilføje Türkish Airlines OG Sita Air (se DET er en af de mere eksotiske ) Men når man spadserer ned af memory lane, kan man pludselig konstatere at man egentlig er ufatteligt tro mod sin "flyve leverandør" 75-80% med SAS og Emirates, har de fortjent det? - tja SAS har - efter min sidste ARN oplevelse!!
Faldt over den her... jeg har kun 56 forskellige luftfartsselskaber på samvittigheden... hvad med jer andre?
Min flightdiary siger 29 selskaber, men inkl. Maersk Air og nogle charterselskaber som barn er jeg vist oppe på ca. 32 i alt. SAS står også for over 1/3 af mine flyvninger - resten er en broget masse med under 10%.
Man kunne vel også sige, at have rejst med mange forskellige flyselskaber strider lidt mod konceptet i at samle bonuspoint (der kan bruges til noget fordi man har mange samme sted)
Ja helt sikkert, jeg forestiller mig dog, at hvis man har fløjet med over 150 selskaber, så er det nok vanskeligt at samle brugbare point i en/flere alliancer. Mit rejsemønster er hverken omfattende eller eksotisk nok til at give en særlig lang liste, men jeg er alligevel overrasket over at nå over 20 hvis man må tælle to vandflyselskaber med på Maldiverne Og der er vel trods alt heller ikke så mange IF'ere fra DK der har fløjet med Air Tahiti og Air Tahiti Nui.
Har kun 6 forskellige flyselskaber Yderst loyal overfor SAS/Wideroe 133/151 flyvninger er med SAS/Wideroe
Kan man tilføje airlines uden at oprette en specifik flyvning? F.eks. har jeg fløjet med First Air fra Nuuk til Frobisher Bay et par gange i 80´erne (men kan sgu ikke huske nøjagtig dato og flynr. mm. ).
Ja da, de fleste er mine flyvninger er oprettet med kun dato og så afrejse/ankomst lufthavn. Kan ikke lige huske om jeg har fløjet Wideroe eller SAS, så gad ikke til at finde gamle flynumre frem
45 ifølge Flightdiary. Inkl. Island Air, som jeg prøvede for første gang i denne her uge (OGG-HNL): 1 Scandinavian Airlines SK / SAS 2 Norwegian Air Shuttle DY / NAX 3 British Airways BA / BAW 4 United Airlines UA / UAL 5 Ryanair FR / RYR 6 Air Berlin AB / BER 7 Lufthansa LH / DLH 8 American Airlines AA / AAL 9 China Airlines CI / CAL 10 KLM Royal Dutch Airlines KL / KLM 11 LAN Airlines LA / LAN 12 Wizz Air W6 / WZZ 13 Air Canada AC / ACA 14 US Airways US / AWE 15 Delta Air Lines DL / DAL 16 Air New Zealand NZ / ANZ 17 MALEV Hungarian Airlines MA / MAH 18 Qatar Airways QR / QTR 19 Singapore Airlines SQ / SIA 20 Swiss International Airlines LX / SWR 21 Alaska Airlines AS / ASA 22 Croatia Airlines OU / CTN 23 Iberia IB / IBE 24 Virgin Atlantic VS / VIR 25 Iceland Express 5W / AEU 26 Interjet 4O / AIJ 27 Austrian Airlines OS / AUA 28 Brussels Airlines SN / BEL 29 Condor Flugdienst DE / CFG 30 Cimber Sterling QI / CIM 31 Cathay Pacific CX / CPA 32 Estonian Air OV / ELL 33 Atlantic Airways RC / FLI 34 Cape Air 9K / KAP 35 TAM JJ / TAM 36 Turkish Airlines TK / THY 37 Emirates EK / UAE 38 Air France AF / AFR 39 Aeromexico AM / AMX 40 Easyjet U2 / EZY 41 Norwegian Air International D8 / IBK 42 Iberia Express I2 / IBS 43 Island Air WP / MKU 44 Qantas Airways QF / QFA 45 Volaris Y4 / VOI Dertil kommer som minimum en vandflyver på Maldiverne. Har foretaget 96 flyvninger med SAS, så der er snart jubilæum
Uha min fintælling har sendt mig over 30, det er jeg lidt stolt over i dette her selskab hvor mange af jer her har været lige så heldige som mig, at få lov at prøve det helt fantastiske selskab Monarch måske??!!!
Så har jeg været igennem min optælling. Det blev til 24 eller 25 selskaber + de glemte ture. Den indeholder nogle selskaber, der ikke længere eksisterer: Det ungarske Malev, Maersk Air (dengang de fløj til Bornholm) og Cimber (som stadig eksisterer rent teknisk - men ikke som dengang det havde hjemme i Sønderborg med Ingolf Nielsen ved styrpinden). Jeg er lidt i tvivl om Jugoslavian Airlines, der nu har ændret navn til Air Serbia tæller som et eller 2 selskaber. Og så har jeg ikke talt wet-lease med, et postfly mellem Aarhus og Tune Lufthavn - og heller ikke Lufthansa Cityline
Lånte lige @Nicki Lolk Sørensen liste (COPYRIGHT ) men den var let lige at fjerne de mest eksotiske, og så tilføre lidt skrammel på, så bliver den (efter bedste hukommelse) ret komplet, men der mangler nok et enkelt eller to. Scandinavian Airlines SK / SAS (tjekkede lige i app'en 536 SK flyvninger siden 2001 ) British Airways BA / BAW aka Speedbird United Airlines UA / UAL Ryanair FR / RYR Air Berlin AB / BER Lufthansa LH / DLH American Airlines AA / AAL KLM Royal Dutch Airlines KL / KLM US Airways US / AWE aka Cactus Delta Air Lines DL / DAL MALEV Hungarian Airlines MA / MAH Qatar Airways QR / QTR Swiss International Airlines LX / SWR Iberia IB / IBE Virgin Atlantic VS / VIR Austrian Airlines OS / AUA Brussels Airlines SN / BEL Condor Flugdienst DE / CFG Cimber Sterling QI / CIM Atlantic Airways RC / FLI Turkish Airlines TK / THY Emirates EK / UAE Air France AF / AFR Iberia Express I2 / IBS TUI Fly X3 / TUI Jet Time J4 / JTG Tiger Airways TR / TGV Virgin Australia DJ / VOS Virgin America VX / VRD aka Redwood Air China CA/CCA FlyDubai FZ / FDB Oman Air WY / OMA Danish Air Transport DX / DTR Czech Airlines - OK / CSA Binter Canarias NT / IBB