Inspireret af tråden om tilbud på Boses QC25 kom jeg til at tænke på, hvilke andre ting, I ikke vil undvære på rejsen? Jeg har efterhånden selv fået lavet mig et godt kit, jeg altid har med mig. Nogle ting til kabinen, andre til jobbet. Her er hvad jeg altid har med mig: Bose Quiet Comfort 20i (in-ear noise cancelling headphones) D-Link SharePort Go II (fungerer som sharepoint og mobil router, hvilket er rart når man på hoteller der kun giver én internetadgang per værelse. Har I øvrigt også batteri, som kan bruges til at oplade mobil etc.) iPad Mini Bluetooth keyboard Grid-it organizer (til at holde styr på det hele i tasken) Et par powerpacks til opladning af telefon etc. på farten To diktafoner (en ekstra i backup er livsnødvendigt i mit arbejde) Og så de lidt mindre, men meget praktiske ting at have med på turen: En plastikbøjle, der kan foldes sammen (vejer ingenting og man ved aldrig, hvornår man mangler en) Travelrest oppustelig pude (min arbejdsgiver betaler kun for monkeyclass) Maglite AAA lommelygte (indkøbt efter et blackout på hotel i Hviderusland, hvor min telefon var næsten tør for strøm) InstaCloth Towelette Hvad er jeres "never leave home without it"?
Interessant tråd, tak for det Underholdning: Bose QC25 MacBook Air Strøm: Swiss World Travel Adapter and USB Charger 2 Gear Power 11000 mAh power pack Internet: 3 Like Home mobilabonnement ved rejser i Europa Verizon Jetpack MIFI pga hyppige rejser til USA (tanker XX GB op online) D-Link DIR-510L router Apps: Tripadvisor og offline download af kort Yelp
Det afhænger lidt af turen, men ofte er det: Underholdning: Bose QC15 Ipad eller Macbook (eller begge dele på længere ture) Kindle Paperwhite Evt. Icom IC-R2 radiomodtager (kompakt 'radioscanner' til at lytte med på flyfrekvenserne - den kan dog være ulovlig at medbringe i visse lande ie HK og Singapore). Kommunikation og power: iPhone 6 Nokia 101 (150 krs dual sim basistelefon, der nemt tager alle størrelser simkort) Flere lokale simkort Anker 20W 2-Port USB Wall Charger Evt ext. Powerpack Apps: Maps.me (bedste offline kort-app med navigation). Flightradar24 (but of course) Flighttracker Tripadvisor Praktiske ting: Kvalitetssovebrille Melatonin 5 mg (slumrepille som kan være god til længere ture, hvor man bare SKAL sove). SureFire G2X (kompakt lommelygte der skyder 400 lumens - godt at ha' ifm blackouts) Godt humør (klassisk og fylder ret lidt - boostes af en GT).
Dimser og gadgets: Bose QC 15 til USA Bose QC 20 til EU iPad altid klar med film iPhone / HTC One med data SIM eller lokalt SIM PC Verizon mifi til USA lokale power adapters PowerMonkey Explorer 2 eller Extreme til opladning kit til navigation i lejebil kompakt lommelygte 700 lumen kamera GoPro, kompakt eller DSLR kabler... Jeg har efterhånden lært at pakke det hele i en lille taske jeg tager ud af kabinekuffert for ikke at gøre gennemlysnings-personalet i security helt rundt på gulvet Diverse rejsegear: kabinekuffert el rygsæk med gadgets, toilettaske og tøj til 1 dag Arc'teryx Index Dopp Kit - gennemsigtig 1 liters rum til flydende Eagle Creek Packing Cubes Eagle Creek Pack-It Compression Sac Set Kuffertvægt - de får mig ikke! Hvis opgradering fejler: thermarest neck pillow Unisom til at falde i søvn Eagle Creek sovemaske flystrømper Asperin low-dose for at modvirke risiko for blodprop i ben Apps: Tripit Foursquare Yelp Navigon Seat Alerts Loungebuddy og sikkert en masse andet der lige nu er glemt
MacBook Air QC3 el. QC25 iPhone 6 med 3 like home i Europa Min gamle oplåste iPhone til brug med lokalt SIM udenfor Europa MyCharge Battery pack Kvalitets sovebrille Lokale adaptorer Stikdåse med 3-4 stik og en 50cm ledning (guld værd når hotelrummet ikke har så mange stikkontakter - desuden behøver man kun 1 adaptor men får 3-4 danske stik) Melatonin mod jetlag
Min liste er noget mere basic... Bærbar + oplader inkl. stik til EU, UK og US QC20i (af og til også QC25) Mobiltlf + oplader + battery pack Sovepiller (Zolpidem Hexal 10mg)
Hvis man mangler inspiration til næste 007-film, er der da noget i den tråd, Q kan lære noget af.... dog endnu ingen, der har skrevet, at de har faldskærm med også
Hvad med en "knee defender". Er der nogen der rejser med sådan en gadget hvis man er på lange rejser på eco - har læst der har været slåskampe på flere amerikanske fly om brugen af den. http://www.gadgetduck.com/ Er den anvendelig ?
Den tror jeg bestemt ikke du skal bruge. Den har nærmest skab krigsligende tilstande i USA, da den forhindre folk i at ligge sædet ned - som reelt er en ret.... Jeg ville selv også "springe i luften - i luften" hvis nogen brugte den mod mig og forhindrede i at komme i en lidt bedre hvileposition - jeg har trods alt betalt for det sæde med fuld funktionalitet
https://www.amazon.com/JetComfy-Tra...07-20&linkId=5696c050a3101891bc221c62d6f33284 Den her... Nogen der har prøvet? ligner et must have...
Det ser tosset ud, men jeg tænker faktisk, at den kunne have en berettigelse for blot 40 USD burde man da næsten prøve
Og man kan få en deal ved også at købe denne her: https://www.amazon.com/Trtl-Pillow-...coding=UTF8&psc=1&refRID=PTH2W0T6T5S2NX66G8XY - endnu mere sært...
Jeg vil helt vildt gerne se en selfie af dig med den på @Baadsgaard - i givet fald sponsorerer Forstadsfruen