Hvor er det bedst at bo i Dubai?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Christian Løn, 13/1/16.

  1. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Efter at have fået en søn, samt et nyt job, uden så meget flyaktivitet, så længes jeg efter lidt ferie og en flyvetur. Jeg har derfor booket billetter til Emitrates A380 til Dubai med min kone og min søn, når han er 3 måneder i starten af marts.
    Jeg har aldrig været i Dubai, kun i lufthavnen.
    Hvilken del af Dubai er bedst at bo i, for en 4 dages tur, hvor varme, sol og lidt sightseeign er vigtigst? Gerne også hotel anbefalinger - jeg ville foretrække Hilton, Radisson eller IHG.
    Kræver Dubai en bil?
    På forhånd tak for en masse tips til Dubai:)
     
    Beaglen, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har aldrig været i Dubai, men jeg har rejst en del med min den lille. Overvej evt at gå lidt mindre fancy, men tilgengæld få flere m2 og et lidt mere robust køkken? Hvis din kone udelukkende ammer og i co-sleeper er det måske lige meget, men den lille sover jo nok et par lure og så er det meget rart hvis man har en balkon eller et separat værelse eller...
     
    Ulrik, Beaglen og Christian Løn "Synes godt om dette"
  3. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Dubai er en by med store afstande, og der er 3 hovedområder for turister:
    - Creek: Gammelt/slidt byområde med de billigste hoteller.
    - Downtown: Nyt område med masser af skyskrabere, shopping og luksus hoteller der henvender sig mest til forretningsrejsende.
    - Marina/PalmJumeirah: Nyt område langs stranden med luksushoteller der henvender sig mere til ferierejsende.

    Hvis budgettet tillader, vil jeg til enhver tid bo i Marina på en ferierejse. Af de kæder du nævner er HHonors Hilton, Doubletree og Waldorf Astoria de eneste hoteller direkte på stranden (med priser derefter). Har boet på Hilton for mange år siden, men har har ellers ingen første håndserfaring.

    Hvis strandliv er det primære mål, ville jeg søge til nogle af de omkringliggende emirater (AbuDhabi, Sharjah, Fujeirah) hvor du får markant mere hotel for pengene, men selvfølgelig må give køb på at være tæt på Dubais attraktioner.

    Bil er ikke nødvendig i Dubai (Metro, Uber og Taxa er nemmere), men påkrævet hvis du kigger mod andre Emirater. Hvis du vil blende ind med de lokale, skal du selvfølgelig leje en Hummer ...
     
    Christian Løn, Ulrik, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    :eek::eek::eek::confused::confused::confused:
    Der kan man jo ikke få alkohol!
     
    Kenneth K, mka83, Christian Løn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg har været i Dubai et par gange og tilslutter mig @Rune udlægning, det kommer virkeligt an på, hvad man vil! Hvis det er for, at blive vippet bagover, så er JLT/Marina nok det mest interessante, tæt på shopping og marina.. - men ikke billigt, tror du skal prøve bredere og er sikker på, der er noget der interessant, for kædehoteller er ikke billige i Dubai, overhovedet...

    Selvom jeg tager til AbuDhabi, Sharjah, Ajman, tager jeg altid taxi, synes ikke det er dyrt, ved faktisk ikke hvordan det er med, at leje en bil, men der er masser af trafik efterhånden og Metro er ok til, at komme rundt.. I Marina er der også kommet "sporvogne"...

    Men jeg tror i skal gøre jer klar over, hvad i vil med ferien.. tidspunktet er helt ok forresten, ikke for varmt endnu
     
    Christian Løn og Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Enig. Men med en 3mdr. baby var man nok alligevel ikke røget på Cavalli Club i Dubai hele natten :)

    Og alle ved jo at man altid skal købe en flaske sprut i baggagehallens Dubai Duty Free ved ankomst, så man har noget at pimpe på værelset ...
     
    Christian Løn, Kristian, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Jeg har været i Dubai flere gange, og har vær gang boet på enten Crowne Plaza, eller Intercontinental Dubai festival city. De to hoteller ligger lige op ad hinanden og man kan benytte sig af begge pool områder- Intercontinental hotellet, har et rigtig godt pool område! og bege hoteller ligger lige ud til vandet,-dog ikke strand, men med udsigt til Dubai Skyline. Intercontinental hotellet er desuden tilsluttet til et shoppingcenter. Hotellerne er kun 5 min. Fra lufthaven, og ca. 10 minutter fra downtown.
    Kan virkelig anbefales!:)
     
    Henry, Beaglen, Christian Løn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er der nogle der har erfaringer med Ajman? Der er skudt nogle lækre hoteller op (f.eks. Fairmont Ajman) og det er halv pris af Mariaen og en tredjedel af Palm... regner med at tage derned med 3 under 3 så nattelivet er ligesom ikke så kritisk
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @jakobv84 - du var på Fairmont på Palmen for lidt tid siden ikke? Kan se de også har nogle lejligheder, det var ikke tilfældigvis en af dem du boede i?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Christian Løn
    Et boligtip, som ikke kun omhandler Dubai: Vi var en måned afsted med en baby på Mauritius og sådan en bette fyr skal jo sove lur hele tiden. Vi havde prioriteret at bo, så han kunne sove lur indenfor i A/C og vi selv kunne være på terrasse/have/strand/pool. Set på bagkant var det en rigtig god prioritering, så man ikke bliver stuck på et hotelværelse fordi babyen skal sove og måske har svært ved at sove udenfor i varmen i barnevogn. Den prøvede vi i Miami - ikke succes :eek:

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så husk at booke bassinet til flyveturen - det er dejligt ikke at sidde med ungen på skødet hele vejen.
     
    Christian Løn og Henry "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej jeg boede på hotellet men overvejer selv at booke en af lejlighederne der via airbnb
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Okay, det var præcis det jeg kiggede på. Der ligger også nogle lejligheder i den bygning der hedder Oceana, som ser gode ud. Det er tit bare rart at have køkkenfaciliteter, når man har børn med, men jeg vil også gerne have hotel-servicen, og det ser ud til at man ikke helt får det, hvis man lejer gennem Airbnb.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej det er jo det... jeg overvejer også Doubletree på Marina'en.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kender ikke Doubletree, men kan generelt anbefale Marinaen som område for familie/dase ferie. Der er RIGTIGT mange af hotellerne der har "lejligheder" til fornuftige priser. Hvor man får "der bedste fra begge verdner"
     
    Henry, SophieHendriksen og jakobv84 "Synes godt om dette"
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Marinaen ser cool ud og vi havde faktisk booket på The Address for et par år siden, men endte med ikke at tage dertil. Overvejer det igen. Men der er bare et eller andet ved at bo direkte på stranden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hvilket du jo også fint kan i JBR Walk i forlængelse af Marina Walk.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men mine veninder siger det er sådan lidt proletar-gøgler-agtigt på JBR Walk o_O
     
    clager, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    #rudersdalmafiaen strikes again
     
    SophieHendriksen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Desværre virker proletartesten.dk ikke længere.. Det var ellers en god hjemmeside :) Jeg blev selvfølgelig avantgarde, i hvert fald på 2. forsøg.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kære ven

    Dubai ER gøgler agtigt, det er hele koncept o_Oo_O

    Og som Ole ville sige: "And I'm LOOOVING it":D:D:D

    Efter mere end 40 visaer i mine pas elsker jeg fortsat at komme til Emiraterne....
     
    SophieHendriksen, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side