Har i dag fået EuroBonus-magasinet tilsendt. Her er der en annonce for bonusrejser, hvor de reklamerer for en tur til Edinburgh for 30.000 point t/r. Hvis jeg går ind på British Airways' hjemmeside, kan jeg få en tilsvarende bonusrejse (dog med mellemlanding i London) for 9.000 Avios. Jeg ved godt, hvor jeg bestiller bonusrejsen, hvis jeg på et tidspunkt skal til Edinburgh Har du andre eksempler på vanvittige forskelle på priserne for, hvad man kan bruge sine point til?
Generelt er det også skidt at købe fra "buy on board" for sine point. Så hellere bruge dem på at få et gavekort fra Gavekortet.dk om man ikke kan/vil rejse. Bedste "deal" i min verden er forsat opgradering til enten SAS Plus eller SAS Business på long haul. Alternativt at bruge pointene på bonusbilletter på første klasse i Star Alliance. Dog er der en lille perle gemt syntes jeg og det er at man kan komme til Longyearbyen for kun 20.000 point i SAS Go. Dette er udemærket værdi for at komme til Svalbard.
Absolut! De havde på et tidspunkt tilbud på en tur i Skandinavien for 6.000 point t/r. Dér valgte jeg Longyearbyen! Det føltes næsten som at snyde, for der er jo lige så langt derop som til Lissabon (40.000 point).
Yeps, har selv været på Svalbard to gange netop fordi det var snydebilligt og ret eksotisk. Kan anbefales.
Optjener i nok Ekstrapoint til bonus-rejserne.. Altså, så det kun er ekstrapointene i bruger til bonus-rejserne?
Ekstrapoint og basispoint havner på samme "konto" og tæller ens mht at udtage bonusrejser. Eneste forskel er at basispoint tæller i regnskabet for at opnå sølv, guld og diamond status. Men når det kommer til at bruge point så har de samme værdi og lægges sammen. Eks. Du optjener på et år 25.000 point via flyrejser som basispoint og 25.000 point via f.eks. kreditkort og andet som ekstra point. Du vil altså have 50.000 point på din konto til at bruge på rejser o.lign, men kun opnået EuroBonus sølv status, da det kun er basispoint der tæller mod status.
Jeg har ikke formuleret mig korrekt og det beklager jeg. Det jeg mente var at tjener folk flest ekstra point som de bruger på bonus rejserne eller er det for selve basis pointene at i bruger dem. At folk herinde tjener flere ekstra point end basis point.
@Simon Toft - Personligt tjener flere Basispoint end Ekstrapoint, for man skal have et habilt forbrug for at kunne tjene Ekstrapoint, når der gives 150/100 point for hver 1.000Kr man bruger!
Så er jeg med. For mit eget vedkommende er det nok lidt 50/50 fordelt. Men da jeg bor i Sverige er der lidt bedre optjeningsmuligheder. F.eks. 20 point per 100 SEK på Amex og jeg har også lige fået 9000 point for at skifte el-leverandør. Desuden er der en del ekstrapoint at hente på kampagner. F.eks. Tripple up hvor det er ekstra point man optjener. Tidligere optjente jeg op til 75% af mine point som ekstra point, men har det seneste års tid tjent lidt flere basispoint end tidligere. Billige Plus billetter med 200% optjening og Optiontown opgraderinger hjælper godt på det
Hotell og upgrades. Ibland kommer Superdeals, ex 20.000 poäng till USA, men det var en tid sen de hade det!
Jeg er meget enig i at bruge sine point til opgraderinger er af meget god værdi. Især når den nye SAS kabine kommer næste år vil det være en stor fornøjelse at bruge point på dette. Ellers ynder jeg også at bruge pointene på rene bonusbilletter for det er der jeg får mest værdi for dem og mest glæde ved at tage fruen med på tur. På denne måde får jeg "point" nok på hjemmekontoen til at lave alle de skøre ture jeg gør @martinw -> Velkommen til Bonusfeber Hilsen Henrik
Jeg mener at opgraderinger (når man flyver med SAS i hvert fald) er en af de værste måder at bruge sine miles på Lad os tage udgangspunkt i en tur til USA som på Economy koster 5.000 kr. t/r. A) Opgradering til Business t/r Man betaler 5.000 kr. for billetten + 2x40.000 = 80.000 points for at blive opgraderet ude og hjemme. Man får som EBG cirka 10.000 points (man får point for Economy selvom man er opgraderet til C) Total netto-pris: 5.000 kr. + 70.000 points B) Køb Business Award billet Man betaler 100.000 points + 341 kr. i skatter (og man får ingen point). Det interessante at se på er marginal-værdien af point hvis man går fra option A til B. Man betaler 30.000 points ekstra og sparer 4.659 kr. Dermed får man en værdi på 15.5 øre per point. Det er en meget pæn "redemption rate" og gør at man samtidig slipper for at betale det store i kontanter. Derudover får man en fleksibel billet som man kan afbestille. Personligt vil jeg i hvert fald til enhver tid undgå at bruge point på SAS Business opgradering.
Hvilket bonus program får man så mest værdi i (kunne ikke lige finde en separat tråd til dette). Da jeg boede i Australien i sin tid opdagede jeg bl.a. At hos Qantas beholdt man sin optjente guld/sølv status for life. Ved dog ikke om de gør det mere. Men er der lignende muligheder hos europæiske / amerikanske bonus programmer?
Lufthansa miles udløber ikke, hvis du har M&M Sølv eller højere, eller et M&M kreditkort. KLM/AF miles udløber ikke, så længe du flyver et segment hver 20. måned. Delta miles udløber heller ikke. Af de programmer, der har udløbsdato, så er SAS Eurobonus et af de mere generøse med 5 år. Ellers er Asiana og Korean ret large, idet miles udløber efter 10-14 år.