Hvor i Auckland skal man bo??

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af isolCBflyer, 25/9/16.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Nappede en fejl-Thai (bemærk det rimer lidt!? :D) billet tidligere på året til New Zealand.

    Har et par nætter i Auckland for at tage toppen af jetlaggen, for derefter at begive os ud i det skønne land.
    Har været der før for en del år siden, men jeg kan simpelthen ikke huske hvor vi boede, og det var heller ikke særligt funky faktisk.

    SÅ, hvilken del af byen kan anbefales? Gerne et lidt hyggeligt kvarter, gerne lidt små restauranter i gå afstand, måske en lille kaffebar man kan sidde og hænge ud på og ømme sin jetlag??:cool:
    Det behøver ikke være et kædehotel, det kan være hvad som helst.:)
     
    tbh, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Der er tre områder som jeg tror er det du kigger efter. Lidt ude af centrum (ikke meget) og lokal centre med en hyggelig hovedgade med mange cafeer, barer etc.

    1. Ponsonby, specielt The Longroom fredag og lørdag aften samt søndag eftermiddag. Stedet MAN kommer i Ponsonby.

    2. Parnell, lidt det samme som Ponsonby

    Parnell tættest på centrum. Begge ligger på buslinjen Inner Link som kører hvert 10. minut. Parnell 5 minutter og Ponsonby 10-15 minutter.

    3. St. Helliers, som ligger 20-25 minutter øst fra centrum og er en uptown forstad med strand og masser af cafeer etc.

    Jeg er usikker på om der er mange hoteller i de områder, men Auckland er ikke større end at man kan at tage bussen er taxa.
     
    Senest redigeret: 25/9/16
    tbh, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Fedt, fedt, fedt - fantastiske tips. Dem vil jeg snuse nærmere til.

    Tak @Ulrik :):):)
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @isolCBflyer - For mange, mange år siden (i mine unge dage må man vist sige) gjorde jeg stop i Auckland. Der var ikke noget, der hed PC el.lignende, så jeg valgte et hotel i blinde ved HAVNEOMRÅDET. Det var det bedste valg på hele turen, bl. a. pga en formidabel udsigt over vand, og det var ekstremt centralt til spadsere-ture op i byen, alt lå bare så tæt på. Jeg fik hotellet til at hyre en "god" taxa til sightseeing ture, waw det var pengene værd, bl.a. ud langs et kystområde, vidunderlig natur. - Rigtig god fornøjelse.
     
    Henry, isolCBflyer og tbh "Synes godt om dette"
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja tak :D:cool:, og faktisk blir det også en mulig løsning - altså overnatte tæt ved havnen og Uber den ud til Ponsonby som @Ulrik foreslog, som virker til at være et ret fint område at spise og hænge ud, men med ganske få overnatnings muligheder ;)
    Overvejer faktisk også at tage en båd ud til Waiheke island og ligge lidt på stranden og leve det rolige liv på den anden side af jorden;)
    Nogen kender til Waiheke Island??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Havneområdet er stadig interessant og bliver hele tiden udviklet og ligger som du siger tæt på shopping og resten downtown (@PENSIONISTEN ), med masser af mennesker, restauranter etc og gang i den, men jeg vil ikke karakterisere det som et hyggeligt kvarter med små restauranter. Har aldrig været på Waiheke Island. Hvis du vil se Auckland fra vandet kan du også tage færgen til Devonport, som også er en hyggelig forstad med cafeer etc.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side