Hvor skal man bo i Rio

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af E02zar, 22/5/15.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej

    Hvis I skulle vælge, hvor ville I så bo? Impiana eller Cocacabana strand?

    Og har I nogle anbefalinger til hoteller?

    Mange tak :)
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Efter at have gået rundt der et par dage synes jeg bedst om Ipanema, men ville nok også lade det komme an på hotel/priser/mål med ferien. Jeg boede inde i byen i Rio hvilket var fint, men ikke til badeferie og jeg ville nok også vælge noget andet næste gang. Taxa er billigt og nemt at komme rundt med, så det burde ikke gå helt galt uanset hvad.
     
  3. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    På en Rio tur med familien for 1½ år siden boede vi på Barra stranden lidt uden for Rio (http://www.radisson.com/rio-de-janeiro-hotel-rj-22630-010/brarjbr mens det var et Sheraton - super hotel). Et upscale strand/beboelsesområde med fine spisemuligheder og barrer i alle prisklasser.

    Vi tog taxaer ind til Rio, men var glade for at bo i Barra på en familie/bade ferie. Hvis det var en party ferie, ville jeg hellere bo ved Copacabana.
     
  4. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej, mange tak for info. Det er for mine forældre som er i slut 50´erne. Personligt syntes jeg måske Copacabana er lidt for "crazy" for dem.
    Det er afslutning på en længere ferie, så det skal være afslapning, bade med lidt kultur.
    Prisen på hotellet er underordnet, og gerne min 4*
     
    Senest redigeret: 22/5/15
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har boet i Rio i flere omgange. Begge gange boede jeg på Ipanema, og det er klart det bedste, hvis du kun skal være der i kortere tid, med Leblon som et alternativ.
    Hvis du har nogen spørgsmål, så bare skyd løs.
     
    E02zar "Synes godt om" dette.
  6. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej jefi og tbh.

    Er der nogle hoteller på ipanema i kan anbefale? Gerne gode strandhoteller :)

    På forhånd tak
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er faktisk ikke særligt mange, der ligger direkte på stranden. Kort fortalt:

    Ceasar Park - nu en del af Accor/Sofitel. I årtier Ipanemas fineste hotel. Dyrt, men perfekt beliggenhed ved Posto 9.
    Fasano - superluksuriøst, men også svinedyrt. Har byens dyreste bar/club i kælderen (Londres). Hvis du skal spørge om prisen, har du ikke råd!
    Sol Ipanema og Praia Ipanema er begge lidt mere moderate i prisen. Sol er faktisk Best Western (=Eurobonus point!)
    Arpoador Inn - teknisk set ikke på Ipanema, men Arpoador (som navnet antyder), hvilket er det stykke af stranden, der ligger længst til venstre (mod Copacabana). Fordelen her er, at der ikke er en trafikeret vej mellem hotellet og stranden. Noget slidt hotel, men fornuftige priser.

    Derudover er der nogle hoteller, der ligger en halv blok fra stranden, fx. Everest, Miramar og Golden Tulip. Da jeg boede i Rio i 2005/06, boede jeg skråt over for Golden Tulip.
    Et fornuftigt hotel til prisen vil måske være South American, der egentlig ligger i Copacabana, men på den vej der forbinder Ipanema og Copacabana
     
    Senest redigeret: 24/5/15
    tbh og E02zar "Synes godt om" dette.
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93

    Tusind tak! Havde kigget på sol og praia, men ceasar ser også rigtig fint ud!! Forstår jeg korrekt at du havde valgt ceasar ud af de tre?
     
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Af de tre er Caesar klart bedst, men formentlig også det dyreste?
     
  10. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Faktisk kun et par hundrede kroner pr nat i forhold til Sol
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Men vær opmærksom på værelseskategori. Har begge havudsigt? Det er en meget stor del af prisen, når vi taler beachfront hoteller...!!!
     

Del denne side