Hvordan kan jeg planlægge et langt ophold?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Honeypots, 25/1/16.

  1. Honeypots

    Honeypots Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Halløj,

    Jeg har brug for lidt tips og idéer.

    Jeg påtænker at smutte en tur fra Billund til Sofia.
    Jeg kan se på Expedia f.eks., at jeg kan flyve med KLM via Amsterdam med et ophold på 14 timer. Den tur kunne jeg godt tænke mig - så kan jeg lige få en lille bytur i Amsterdam på vejen.

    Men jeg kan ikke booke rejsen på www.klm.com - jeg kan kun finde den kombination på Expedia, og dem er jeg meget lidt begejstrede for.

    Findes der en søgemaskine, hvor jeg kan skive ind, at jeg gerne vil have en lang overnatning?

    På forhånd tak for hjælpen
    Mads
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,516
    Point:
    113
    På momondo kan du jo vælge 'rundrejse' (i stedet for enkelt og retur) og definere, hvornår du vil flyve de enkelte strækninger.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du ikke vil booke med OTA kan du jo ringe til KLM og booke det (koster vist ca. 170,- i phone fee) med dem hvor du bare siger hvilke afgange du vil have (som du har fundet dem på expedia). Nogle gange kan google flights eller hipmunk finde dem og så kan du i nogle tilfælde klikke videre direkte til KLM hvor de allerede er valgt. Men igen... man kan altid ringe ind og måske de vil waive phone fee'et hvis du siger du ikke kunne få det til at lykkedes online.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    jeg har prøvet det samme et par gange med SAS - altså det at ville have længere skift. Det har været muligt at booke via OTA, men ikke via sas.dk. Har prøvet at ringe til SAS, men de kan heller ikke gøre det (sagde de ihvertfald), så det blev OTA bookinger
     
  5. Honeypots

    Honeypots Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Halløj :)
    Jeg kan godt bryde rejsen op, men så skal jeg betale for flere enkelte flyvninger.
    Det kunne jo være lidt cool, hvis jeg kunne booket det lange stop i Amsterdam, og det så stadig kun tæller for en billet. Jeg kan spare en del på den facon.
     
  6. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har flere gange brugt momondo til det samme bare med Turkish. For nogle år siden rejste jeg til Bangkok via Istanbul med 24 timers vente. Det gav os en hel gratis dag i Istanbul. Man kan justere på momondo med hvilken tid rejsen skal starte og hvor længe den skal være undervejs. På den måde kan man få den til at lave de her dejlige lange vente tider i et bestemt lufthavn. Jeg har også prøvet at ringe til sas og tk. Og begge tilfælde fik jeg at vide det kunne de ikke som @Baadsgaard også siger. Så der bare med at lege lidt med momondo og kik lidt langt ned på den liste den kommer op med.
     
    Honeypots "Synes godt om" dette.

Del denne side