Hvorfor checke ind online?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af danielbirch, 3/1/15.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Netop hjemkommet fra USA har jeg funderet over hele check-in problematikken, som @Flemming Poulsen også skrev om i en artikel for noget tid siden (http://bonusfeber.dk/slut-med-check-fremtiden/).

    Dagen før vi skulle hjem, fik jeg den sædvanlige e-mail fra SAS om at nu kunne jeg checke ind. Bl.a. skrev de følgende (jeg har tilføjet tallene):

    Dine fordele:
    1 - det er let at checke ind online
    2 - du sparer tid i lufthavnen
    3 - vælg dit sæde
    4 - print dit boarding pass
    5 - køb ekstra bagage
    6 - køb lounge-besøg (tilbuddet er betinget af plads)
    7 - registrer dit EuroBonus-kort eller tilmeld dig EuroBonus


    Er det virkelig de eneste fordele?

    1. Ja, det er let at checke ind online, men det er ikke lettere end at checke ind i lufthavnen, jf. punkt 2.

    2. Jeg sparer faktisk ikke tid i lufthavnen, da jeg alligevel skal vise pas, når jeg afleverer mine kufferter, så den eneste tid jeg ville kunne spare er de cirka 10 sekunder det tager at printe boardingpas i den forbindelse.

    3. Jeg kan vælge sæde, men det havde jeg faktisk gjort allerede ved bestilling - uden gebyr. Gebyret er kommet i mellemtiden, så ja, her er en lille fordel.

    4. Print dit boarding pass - hvordan er det en fordel for mig? Tværtimod er det blot en ekstra opgave, jeg selv skal løse.

    5. Tja, hvis behovet er der. Det var det ikke i mit tilfælde. Og burde jeg kunne gøre dette når som helst, hvis ellers SAS' IT-systemer tillod det, hvilket de pt. ikke gør.

    6. Se pkt. 5.

    7. Fint nok, men det gjorde jeg, da jeg bestilte billetten.

    Summa summarum: Hvis jeg har bagage, der skal checkes ind, har jeg reelt ingen fordel ved at checke ind hjemmefra. Hvis jeg rejser kun med håndbagage, kan jeg se fidusen, da jeg så kan gå direkte til sikkerhedskontrollen, når jeg ankommer til lufthavnen. Men jeg synes stadig, at det "oversælges" af flyselskaberne...
     
    jefi99, Ekeren, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Helt enig med dig. Specielt på langruter betyder det ikke så meget.

    Her vil du ofte ikke få dit boardingkort, men bare kunne checke ind (og evt. vælge sæde), hvilket virker lidt spild af tid når man alligevel har valgt sæde på forhånd og skal til skranken for at vise pas og have boardingkort når man afleverer bagage.

    På kortruter (hvor jeg oftere rejser uden bagage) er det til gengæld en helt anden sag. Her synes jeg virkeligt at jeg sparer en del tid og at det er let bare at gå fra parkeringshuset til loungen eller direkte til gaten.
     

Del denne side