Hvorfor er Economy Flex ikke lig med Y el. B Bookingklasser hos LH?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af john christensen, 8/8/17.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Hmm, jeg troede egentlig Economy Flex billetter var enten bookingklasse Y el. B - men der tager jeg nok fejl...

    I går bestilte jeg en one way billet fra VCE-BLL via FRA til senere på måneden. Jeg valgte en Eco Flex, da jeg ikke er helt sikker på min ankomst i lufthavnen. Blandt billetterne på Economy var Flex'en den dyreste, så for sjov skyld lurede jeg på, om jeg kunne opgradere til Biz for EB points. Men bookingklassen på min billet er V - og altså ikke Y el. B, hvilket er nødvendig for en opgradering fra Economy til BiZ. Men hvad skal der så til? Jeg tænker bare: Jeg købte den dyreste billet - hvad skal der ellers til for at komme i Y el. B mon? Ikke at jeg på nogen måde har behov for Biz, men jeg undrer mig bare lidt... Nogen der kan svare på denne mon?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Godt spørgsmål! Har ikke svaret som sådan, men det er vist en generel trend at billettens fleksibilitet ikke afhænger så meget af bookingklassen mere som før i tiden. Airberlin gør det samme, booker Light/Classic/Flex inden for samme bookingklasse, og gør det i stort set samtlige bookingklasser. Bookingklassen har så stadig betydning for hvor meget du skal betale for at ombooke ;)

    Kiggede hurtigt på ExpertFlyer for din LH VCE-BLL tur (tog 30/8 som eksempel).

    V-klasse har følgende fare basis codes:
    V13LGT9 €294
    V13CLS9 €314
    V13FLX9 €344
    (gætter på LGT = Light, CLS = Classic, FLX = Flex)

    Og der er langt op til B og Y som starter med B13LGT9 til €495 og slutter med Y13FLX9 til €695 :eek: business starter med (ikke-fleksible) P13BXX9 til €358.

    Tror tiden er løbet lidt fra Star Alliance og deres upgrade koncept, for det kan næsten altid betale sig at booke business i første omgang alligevel...

    Spændende emne! :D
     
    Beaglen, Henry, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Mange tak for dit svar @asf - Dit tjek på ExpertFlyer understøtter mine anelser: At du nærmest ikke kan købe dig til en opgraderbar billet, med mindre, du følger rigtig godt med på eks. ExpertFlyer - og så kan du ikke engang være sikker, hvis afgangen har dårlig load... Efter mit køb af Ecoflex (I øvrigt på afgangen 18.15 fra VCE 25. aug.) blev jeg tilbudt opgradering til Biz for 99 Euro pr. leg. Det blev et nej herfra :)
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Altså så vidt jeg ved kan man altid købe billet i en højere bookingklasse hvis man har lyst til det. Bevares ikke på websitet men via den rigtige rejseagent eller direkte hos selskabet... Dog noget der vel primært er relevant hvis man besidder den rette kombination af dårlig moral og andre folks penge!
     

Del denne side