I tidsmaskine over Stillehavet: Asiana A380 First Class Seoul-Los Angeles

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af *flyer, 24/11/15.

  1. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Flyvningen
    OZ202
    ICN-LAX
    14:50-08:30

    Airbus A380-800
    HL7626

    Før afgang
    Jeg var ankommet til Incheon-lufthavnen nogle timer tidligere, og havde derfor nogle timer som skulle bruges i Asianas First Class Lounge. Jeg har besøgt loungen nogle gange tidligere, og det er faktisk en af mine favorit lounger – bestemt ikke på grund af sortimentet, men fordi der altid er så stille. Ofte er man helt alene, og det er sjældent, at der er mere end 5-7 andre gæster.

    Loungebesøget blev indledt med et bad, en perfekt måde at komme i det rigtige, afslappede, humør inden en lang flyvning. Bagefter spiste jeg en let frokost ved buffeten, og sluttede af med lidt is i en af lænestolene ved vinduet. Kort før boardingtid kom en loungeværtinde, og sagde at jeg endelig skulle blive siddende, de ville hente mig, når det blev tid til at gå ombord. Et halvt glas champagne senere blev jeg hentet og eskorteret fra lounge til gate, ved gaten blev jeg overleveret og fulgt helt til suite 1A, min plads de næste 10 timer.

    I suiten ventede vanen tro, tøfler, amenity kit og støjreducerende headset. Den obligaotoriske pyjamas kom kort efter. Amenity kit og pyjamas er noget mere lækkert på Airbus A380 end på de andre flytyper, hvilket var en positiv overraskelse. Jeg var blandt de første ombord, og havde derfor god tid til at udforske suiten og nyde et glas champagne inden afgang. Suiten er meget rummelig, og sædet som mest af alt minder om en ”morfar lænestol” bliver til en 210 cm lang seng når det lægges ned. Ud over den meget store HD-skærm var der også rigelig opbevaringsplads og egen garderobe. Tilfredsstillende, selvom designet efter min smag ikke var helt skarpt.

    Noget som dog irriterer mig voldsomt er at man vælger at servere lune jordnøder, mandler og cashewnødder i First. Bevares, det er bedre end ingenting, men ikke meget…
    IMG101.jpg
    Kabinen

    IMG102.jpg
    Sædet

    IMG103.jpg
    32" HD-skærm

    IMG104.JPG
    Fjernbetjening til sæde og suite

    IMG105.jpg
    Fjernbetjening til underholdningssystemet

    IMG106.jpg
    Garderobe

    IMG107.jpg
    Opbevaring

    IMG108.JPG
    Champagne, vand, nødder og varmt håndklæde før start.
     
    kc1829, Flemming Poulsen, Henrik Olsen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    I luften
    Vel i luften var det tid til at kigge nærmere på sædet og underholdningssystemet som styres med hver sin fjerbetjening. Kor tid efter var det tid til første måltid, jeg ville gerne have koreansk mad, så jeg havde forubestilt Royal Korean Meal: Bibimbap.

    Måltidet blev indledt med en ganske kedelig amuse bouche. som jeg valgte ikke at spise. Den efterfølgende caviar service fik mig dog i bedre humør. Efter caviaren blev der serveret en anden lidt underlig forret(?) som heller ikke var super velsmagende. Måltidets ubestridte højdepunkt var Bibimbappen, en stor og velsmagende servering med mange forskellige retter. Noget var mere i min smag end andet, men det hele var meget velsmagende. Selv med ”tvangsspisning” kunne jeg ikke klare portionen – selvom øjnene havde lyst.

    Asiana har et nogenlunde fornuftigt udvalg af drikkevarer. Vinene er, efter min smag, lidt bedre på ruter til og fra Europa end på ruterne til og fra Nordamerika, men generelt er de ganske udemærkede. De serverer også to årgangschampagner som begge er glimrende.

    Da jeg var godt mæt valgte jeg at springe dessert, kaffe og avec over og i stedet prøve at få lidt hvile. Jeg kunne dog ikke lægge mig førend jeg havde set loungeområdet på øverste etage.

    IMG201.JPG
    Fjernbetjeningen til sædet

    IMG202.jpg
    Sædet

    IMG203.JPG
    Fjernbetjening til underholdningssystemet

    IMG204.JPG
    Underholdningssystemet

    IMG205.jpg
    Bordet

    IMG206.jpg
    Caviar service

    IMG207.jpg
    Royal Korean Bibimbap

    IMG208.jpg
    Loungen på øverste etage
     
    obs, Henrik Olsen, Michaelolesen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Hello Los Angeles!
    Jeg var ikke super træt, så det blev ikke til så mange timers sammenhængende søvn, men da jeg valgte at stå op og få morgenmad ca. 90 minutter før landing, følte jeg mig frisk og veludhvilet. Sengen var behagelig og temperaturen i kabinen tilpas. Mens jeg hvilede benyttede jeg muligheden til at teste de forskellige lysindstillinger, og jeg tændte naturligvis også ”Do Not Disturb” lampen på ydersiden af sutien.

    Morgenmaden bestod af croissanter, frisk frugt og en omelet med lidt tilbehør. Jeg er ganske begejstret for omeletter, og mener selv at jeg kan kende forskel på en god og en dårlig omelet. Denne var bland det bedste omeletter jeg har fået, og klart den bedste jeg har fået på et fly.

    IMG301.jpg
    Sengen

    IMG302.jpg
    Sengen

    IMG303.JPG
    Do Not Disturb

    IMG304.jpg
    Croissant og brød

    IMG305.jpg
    Omelet

    IMG306.JPG
    Los Angeles set fra oven
     
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det fik mig da ikke til at glæde mig mindre til at det (forhåbentligt snart) bliver min tur til at flyve OZ F....
     
    Flemming Poulsen, Henrik Olsen, *flyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er da altid noget, at de serverer dem lune. I modsætning til deres hjemlige konkurrent: https://en.wikipedia.org/wiki/Nut_rage_incident
     
    alexanderln, tbh, *flyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Asiana kan bestemt anbefales! Men, hvis du ikke har booket endnu, findes der andre Star-selskaber som leverer en bedre oplevelse på Europa-Asien. Måske kommer der lidt mere om dem senere på ugen ;)
    De var både lune og i en ramakin, så der er ingen tvivl om, at det var lige efter bogen. Tror dog jeg havde være mere tilfreds med kolde macadamianødder i en pose...
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Dejlig læsning - takker for at du delte det :)
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det ligner bestemt en ganske behagelig tur :) Tak for beretningen.

    Det eneste der stikker lidt i mine øjne er de noget kedelige farver på interiøret. De ser nærmest endnu mere kedelige ud end LH's.
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Tak for kigget :)
     
    *flyer "Synes godt om" dette.

Del denne side