IKANO visa kort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af tbh, 27/3/17.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om dette er lidt et overset "gem" på dette forum?
    https://ikanobank.dk/visa-kreditkort

    Kortet er gratis, så vidt jeg forstår, forudsat at du betaler via din netbank når du får en "ibox" besked.
    Det gode er at der er forskellige rabatter forskellige måneder, hvor du kan spare op til 1.000 kr om måneden og max 5.000 om året.
    Du får hele året 5% på caféer/restauranter (du betaler fuld pris, men det bliver modregnet inden du får regningen fra IKANO). i maj er der 5% rabat hos rejsebureauer og i juni 10% hos flyselskaber. November 5% hos elektronikbutikker, juli 5% benzin osv...

    Er der noget jeg har overset, eller er det her kort bare noget man burde have? Jeg mener jeg en gang droppede at søge det, da de krævede 200k/år indtægt, hvilket er svært at nå med SU, men det ligner de nu har forskellige kreditgrænser i stedet for en fast :)
     
    Luxury_Globetrotter, banditten, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ja betaler man det fulde beløb hver måned er det jo et udmærket kort, der følger jo en del rabatter med - ja jeg kan også kun se det er gratis.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Enig - jeg har kigget på det flere gange og har bare aldrig fået mig taget sammen til at signe up til endnu et kort. Men med en ihærdig indsats burde det også kunne lade sig gøre at "malke" kortet godt og grundigt (fx ved at købe sidst på måneden i de rabatgivende kategorier for derefter at returnere varen efter månedsskiftet...).
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  4. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Og derfor har jeg lige udfyldt - så først din sidste linie nu :p:D, de kræver 2 seneste lønsedler, kopi af pas, kørekort eller opholdstilladelse samt sygesikring :)

    Der er vist også noget rabat her.
    https://ikanobank.dk/fordelsprogram

    Tænk hvis man fik rente på sin lønkonto, så var der ekstra fortjeneste :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Tak for tippet, så er den ansøgt. Man må jo støtte enhvert forsøg på at puste lidt liv i den danske kreditkortødemark.
     
    MortenS, Luxury_Globetrotter, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg forsøgte mig, desværre uden held. Rent afslag. Så har man også prøvet det med. De nævner ikke nogen grund. Andre der har haft samme oplevelse? Jeg er ret overrasket, men der er nok ikke så meget at gøre ved det. Super ærgerligt, for op til 5.000 kr i cashback om året, er IKANOs VISA da et af de bedste tilbud i dagens Danmark.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Mit blev godkendt og har også fået lidt dejlige cashback i denne måned hvor det var "dagligvarer". ~1% i kreditkortgebyr for 5% cashback er en fin deal :)
     
    MortenS, Peter F., alexanderln og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Så har jeg enten været uheldig eller presset kredit-citronen for meget på det sidste.

    Jeg må prøve igen om 3-6 måneder mens jeg misundeligt skæver til dig og din cashback ;)

    30% i boghandel (fx smartbox) er i mine øjne et af de bedste tilbud de har.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Indtil videre virker det ok, hvor rabatten med det sammen bliver fratrukket i oversigten så snart transaktionen bliver postet. Det med hvilken branche et bestemt køb bliver bogført som er rent gætværk. For eksempel blev et restaurantbesøg i Tivoli bogført som Tivoli A/S, som ikke er kategori Restaurant, men nærmere underholdning el.lign. og dermed ikke rabatgivende. Det ville have været bedre med en håndfuld SAS point på det andet kort :mad::mad::mad:
     
    Henry og HenrikM "Synes godt om" dette.
  10. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Nu er jeg ikke særlig religiøs, men i Tivoli passer det med "Herren giver, Herren ta'r".

    En gang købte jeg en omgang bøfsandwich i en lille biks i "Chinatown" (!) og de havde tydeligvis byttet betalingsterminal med Wagamama - der gav rabat via Diners Club ved fakturering. Så det var en positiv overraskelse :D
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    :)

    Det var netop Wagamama, så det er som vinden blæser o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Så er det jo bare tydeligt at Wagamama ikke har fået deres kortlæser tilbage og har lånt en fra Tivoli....
     
    Henry, MortenS, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    De laver en forespørgsel på http://www.experian.dk/kreditstatus/, der kan du logge ind og se hvad de har registreret på dig.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Husk der i denne måned er 30% rabat i bogbutikker ved brug af Ikanos visakort, op til 1000kr i rabat. August måned er dermed den måned, hvor du får mest ud af at bruge dit ikanokort. Er du ikke den store læsehest, kan en af de mange gavebokse (smartbox mv), fx en biograftur, måske være noget for dig.

    Se de øvrige her;

    https://ikanobank.dk/visa-kreditkort/rabatprogram
     
    Henry, Henrik Olsen og PilgrimofScandinavia "Synes godt om dette"

Del denne side