Indenrigsflyvning i USA?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af JackB, 24/9/21.

  1. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    127
    "Synes godt om" modtaget:
    325
    Point:
    63
    Vi skal til Florida omkring påsken 2022.
    Jeg kigger på muligheden for, at tage til Supercross på Atlanta Motor Speedway den 17. april.
    Der bliver fra Miami eller Orlando.
    Køreturen fra Orlando er 6 timer hver vej, så det synes jeg ikke er en mulighed.

    Jeg tænker derfor, at vi skal flyve hvis det skal blive til noget.
    Hvordan finder man billetter til rimelige priser?
    Skal man undgå de internationale lufthavne?
    Hvilke flyselskaber skal man satse på?
     
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    Hvis fra Orlando området - ville jeg nok vælge at køre. 6 timer er hurtig brugt på transfer, buffer, 1½ times flyvning m.m. Hvis du kører og er film buff, så er Whistle Stop Cafe i Juliette, Ga et stop værd. Fra Miami er fly det klare valg.

    Til Atlanta er Delta det oplagte valg. Mener også Southwest flyver fra både MIA og MCO til ATL. Hvis det er fra MIA - undersøg evt også FLL. Kan være billigere.
    Spirit flyver der vist også - men dem ville jeg personligt ikke røre med en ildtang.

    Start med Google flights - og tag den derfra
    God tur
     
    Nielspg, Henry og JackB "Synes godt om dette"
  3. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    127
    "Synes godt om" modtaget:
    325
    Point:
    63
    Tak for input.
    Jeg forklarede ikke helt klart, transfer er ikke aktuelt.
    Vi kommer til Florida tidligere og bor enten på hotel i Miami eller Orlando området.
    Så forhåbentligt vil det ikke tage 6 timer, at tage fra hotel til lufthavn, flyve og derefter komme ud til Atlanta Motor Speedway.
    Men selvfølgelig går der hurtigt lidt tid, ½ time til lufthavnen, i lufthavnen 1 time før afgang, 1½ flyvning, så måske 1 time til vi er fremme = 4 timer.
    Det kan da godt være, at jeg skal genoverveje om vi skal køre.
     
    Senest redigeret: 24/9/21
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    Ja OK - hvis det er frem og tilbage samme dag eller lign, så er fly mere oplagt. Personlig bliver jeg blot så træt af super ineffektive amerikanske lufthavne med skrigende TSAere - selvom det nu er to år siden jeg sidst har "nydt" det.
     
    Henry, JackB og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  5. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    539
    Point:
    93
    Fra Orlando ville jeg helt klart køre... Vi bor i Tampa og kører tit til Savannah, GA, Miami, St. Augustine. Vi kørte til Key West sidste weekend osv. Biler er super billige at leje og de store er super komfortable.
    Et stort punkt for dig ville være om påsken er sammenfaldende med spring break, så er kørsel et must! Fra orlando skal I også overveje at opleve raket opsendelser fra Canaveral, for tiden er det næsten hver 14. Dag Musk sender raketter i rummet..
     
    Nielspg, Henry og JackB "Synes godt om dette"
  6. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    127
    "Synes godt om" modtaget:
    325
    Point:
    63
    Godt tænkt med spring break, men det ser ud til at være i marts alle steder.
    Men rart at høre fra en "lokal" med kørsel.
    Kiggede faktisk på om vi skal have Tampa med på turen "rundt" i Florida.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    539
    Point:
    93
    Hvis i har tid, så helt sikkert inkluder Tampa Bay, Downtown St. Pete med den nye Pier er amazing. Strandende omkring er år efter år kåret til USAs bedste. Også hav et kig på mange af de naturlige kilder der er i central FL (Weeki Wachee, Three Sisters Springs, Kings Landing osv) det er det mest fantastiske crystalklare vand som i nogensinde vil kunne opleve.. Ellers spørg hvis der er noget specifikt i vil opleve. Sport er også stort i Tampa med inden for både football (Bucs NFL champions), ishockey (TB Lightning vinder Stanley cup) og The Rays vinder Major League Baseball...
     
    JackB, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    Den kan jeg kun støtte. Har et par gange brugt at bo i Tampa området og så køre til parkerne i Orlando.
     
    JackB "Synes godt om" dette.

Del denne side