Input fra de klogeste hoveder......

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 4/7/16.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    HOLA!!

    På næste fredag går jeg på (en velfortjent) sommerferie, en sommerferie der blot efterlader mig ENTEN 8000 basispoint ELLER 6 "ben" fra at være retur i guldklubben (Jeg skal jo i gang, hvis jeg skal nå 10 år I STREG :mad:)

    Er der nogen der har en GENIAL ide til de "6 ben" i go light?? (ud af AAR) og gerne i starten af August....

    GO' SOMMER TIL ALLE NÅR I KOMMER SÅ LANGT (eller er der allerede :cool::cool::cool:)

    /Schwert
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg troede du havde massere af tid inden dit år var omme? eller gider du bare ikke være bag i bussen længere?

    Jeg har kigget lidt og har ingen genial ide til at klare det på en dag til en rimelig penge (lad os sige under 3k).
     
    Senest redigeret: 4/7/16
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,394
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Med det spørgsmål er jeg allerede bange for at svare. Men forsøger alligevel. Med et modspørgsmål:
    Skal du bare have en billig week-end et eller andet sted - eller er du ude på eventyr?

    For du skal vel rejse de 6 ben med SAS (eller Widerøe)?

    Så pas på med code share - men dér har du vel allerede erfaring efter turen til Wien på SAS Plus.

    Uanset hvad, vil jeg foreslå AAR-CPH-ARN-??? eller AAR-CPH-OSL-???
    Og så gå ind på www.sas.no eller www.sas.se og kikke på kortet med rejsemål

    Alternativt en "Norge Rundt" med widerøe
    http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten
    Men tjek lige, at du får point - og at turene tæller med til de 6 ben, da ikke alle ture giver EB-point.

    God fornøjelse
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kiggede godt på AAR/BLL og så til ARN og retur men du kan ikke få 6. ben ind på 1 dag så vidt jeg kan se. Den her er en mulighed for at hente 4 ben f.eks. men at squeeze 2 ben mere ind uden en overnatning er ikke så vidt jeg kan se muligt til en rimelig penge.
    upload_2016-7-4_16-51-10.png
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  5. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Hvis vi siger under 3k som @jakobv84 forslog, så kunne en tur som denne nok du.
    [​IMG]
     
    Michael Wahl, RasmusH, *flyer og 12 andre "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så vidt jeg forstår de nye vilkår for Norge Rundt billetten så tæller disse flyvninger ikke med i segmentregnskabet. Man får kun et bestemt antal point svarende til 1 point per 1 NOK (0,80 DKK).

    Se under vilkår: http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten/planlegg-turen
     
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jep, har til 28/2 men har flere LH i efteråret og til vinter, hvor de 25% ekstra KAN blive forskellen på guld og diamant :))

    De 2600 for 6 norske ben er RET tillokkende.........

    o_Oo_Oo_O
     
    Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ja, Norge rundt var sjovere for et par år siden......
     
    obs "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,394
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Har lige nærlæst betingelserne - men kan ikke helt gennemskue dem. Så vidt jeg kan se, betaler man et beløb, og kan så flyve alt det man vil. Og som du skriver gives et fast antal bonuspoint - uanset, hvor mange rejser, man har. Jeg kan ikke se, om de enkelte ture tæller med i "antal rejser" eller ej.

    Så hvis man jagter antal ture, skal det i hvert fald tjekkes.
     
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    • EuroBonus: Medlemmer opptjener 3390 Basic poeng for 1 sone, 3990 poeng for 2 soner, 4590 poeng for 3 soner og 2000 poeng for ekstra uke. (...) Flyvningene kvalifisererer ikke til oppgradering og det gis ikke poeng per flystrekning.
    ..så der er vist ikke meget tvivl om, at der ikke tælles antal flyvninger.
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg ville nok også tage denne dag til sådanne tur. Værdien af de 25% ekstra EuroBonus point må også regnes med i om det kan betale sig. Så med et godt travlt år som Guld medlem, så er omkostningen af dette Segment Run bestemt til at tale med.
     
    Michael Wahl og Schwert "Synes godt om" dette.
  12. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    AAR-HAM plejer at være et godt bud på et SAS MR ud af AAR. Kan ofte fåes til 1300'ish retur for 4 segmenter via CPH.
     
  13. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvis du ikke gider at skulle så tidligt op - og vil spare penge...:

    schwert.png
     
    Michael Wahl, Nicki Lolk Sørensen, *flyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Sådan en tur skal nok trigge nogle database advarsler hos NSA og diverse sikkerhedstjenester. ;):)
     
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tak til jer alle!

    Utroligt som man lige skal have et spark for at se i den rigtige retning ;);)

    Jeg skubber det lige et par uger hen i august, og snupper denne, som bare lige er en eftermiddags "arbejde" (og hva f.... om man sidder på sin pind på kontoret eller på sin pind hos SAS er vel lige gyldigt o_Oo_Oo_O )

    MR TRD.jpg

    Så er der ro på den sure gamle mand, nu har han datoen for sin "genkomst" :D:D:D

    Såmænd ikke så ringe siden 1/3 UDEN nogen langture............... og kun denne for "egen regning" hvilket jeg jo ellers har forsvoret nogen sinde at ville gøre, meeeeeeen sådan er der jo så meget o_Oo_Oo_O

    /Schwert
     
    Michael Wahl, Henrik Olsen, Peter F. og 10 andre "Synes godt om" dette.
  16. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Hurtigt spørgsmål: hvordan booker/finder man de ture i har postet i denne tråd med alle de 'ekstra' legs? Umiddelbart synes jeg kun sas viser de direkte ruter f.eks. på en tur fra CPH til GOT.
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,394
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Godt gået. Nu hjælper det naturligvis, at bo i Aarhus, så der altid kommer en indenrigs billet oveni. Men alligevel: Det er flot at opnå guld på 4 måneder.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  18. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Man har et standpunkt til man tager et nyt, er det ikke sådan det er :) god tur når dagen kommer, og velkommen tilbage til overfladen:)
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ahhhh 6 mdr. er vel mere korrekt at sige når denne er "på kontoen" ;);)

    MEN - ret vigtigt (tror jeg) med status når der skal kigges på de bud jeg har lagt ind på PlusGrade i efterårets og vinterens LH

    Har stadig blikket STIFT rettet mod diamanten inden 28/2............................................. Hvilket dog også lige giver et "slip" på ca. 5000 point der skal hentes (da guld jo bliver på segmenter):confused::confused:

    Så er MEEEGET spændt på hvordan "familie kontoen" bliver skruet sammen, om det FOR EN GANG SKYLD er til min fordel, eller jeg fortsat skal underskrive mig:

    /Den sure gamle mand
     

Del denne side