Køb af basispoint

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kims, 10/3/16.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Hvor er muligheden for at købe EB basispoint blevet af?

    Jeg har tidligere købt basispoint for penge eller vekslet 15.000 ekstrapoint for 1.000 basispoint, hvis jeg lige har manglet et par tusinde point mod næste statusniveau.

    I år er jeg helt tæt på diamant uden at jeg helt er klar over hvordan måneden ender. Derfor vil jeg selvfølgelig gerne lige have muligheden for at købe et par tusinde den 31., hvis det skulle blive nødvendigt...

    Men nu kan jeg ikke finde muligheden. Jeg kan se den omtalt så sent som August 2015 her i forummet.
     
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Måske misforstår jeg dig, men kan ikke huske man har kunne købe sig til status point (basispoint) - kun ekstra point! Men nap et par ture med aftenes Now or Never kampagne evt for at hive de sidste point hjem!?
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    man har tidligere også kunnet købe statuspoint - dog ofte dyrere end et mileage run! Kan heller ikke finde funktionen lige i øjeblikket.
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Muligheden findes stadig: https://points.flysas.com/

    Her er der mulighed for at købe basispoint og betale med eksisterende point (altså veksle "gamle" point til nye basispoint) eller kontanter.

    Prisen for at købe basispoint er dog steget for danske medlemmer. Sidste år kostede 1000 basispoint ca. 851 DKK. I år koster det 1000 DKK.
     
    Michael Wahl og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Husk også at købte basispoint tilbagedateres ca 120 dage, så man kan vente til efter optjeningsperiodens udløb med at købe de point man mangler. Sådan læste jeg ihvertfald vilkårene
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  6. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg læser det ligedan. Tak for linket. Det har de gemt godt af vejen.

    Selvom kontantprisen er gået op er det en rar mulighed at have. Særligt tilbagedateringen er god.

    Jeg var lige ved at panikke da jeg i store træk er bortrejst resten af måneden, så der er dårligt plads til yderligere mileage run.
     
    Ulrik og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det stemmer. Jeg købte et par tusinde point sidste år og de blev dateret ca. 4 måneder tilbage i tid.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det var lige godt pokkers - så blev jeg sgu så klogere - tak for info! :)
     
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Er der her nyt:

    VÆLG EN HANDLING
    Her kan du købe Basispoint og Ekstrapoint til dig selv. Du kan også overføre eller købe Ekstrapoint til et andet medlem. Du kan købe Basispoint, hvis du mangler 5.000 for at opnå Sølv, 10.000 for at opnå Guld eller 20.000 for at opnå Diamant-medlemsskab.
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er så vidt vides nyt, at de har indført begrænsninger på hvornår man kan købe basispoint.

    Så ja.
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  11. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Vil SAS ikke have kundernes penge længere!? :confused:o_O:rolleyes:

    Salg af Basispoint må være et drømmescenarie for SAS - person Z smider XX.XXX,- i kassen, og det eneste Z får et et EuroBonus Diamantkort.

    Man bliver snart ikke længere overrasket...
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej det er godt nok indimellem svært at blive klog på SAS... Sommetider skulle man tro at de ikke var interesseret i at sælge billetter, med tanke på blandt andet de mange tekniske problemer med deres hjemmeside og de indimellem ganske eksorbitante billetpriser.
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Gad vide om det er en alliance regel? Er der nogle andre der tillader opkøb af nok points til at opnå *A status? Jeg ved US selskaberne har lignende begrænsnigner
     
    Rikke Haugen Olsen, *flyer og Henry "Synes godt om dette"
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der var på et tidspunkt avianca solgte guldkort..
     
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Og det ville give rigtig god mening, hvis ikke det var fordi, at prisen var en naturlig begrænsning.

    Hhv. 20.000(!),- 45.000(!!),- og 90.000(!!!!),- for Sølv, Guld og Diamant*...

    Seriøst. Hvis man fyrer 90.000,- af på basispoint og aldrig forlader sofaen, har man i den grad fortjent sit Diamantkort.

    *Vil du købe Basic point, vil dette ske via points.flysas.com. Du logger ind på sædvanligt vis og udfører din transaktion. Muligheden for at købe Basic point vil passe dem der lige står og mangler et par point for at opretholde sin medlemsniveau. 1000 Basic point koster 10 000 Ekstra point eller 1 000 DKK. Hvis du har spørgsmål om dit køb af Basic point, kan du kontakte EuroBonus-partner Plusdeal. Du finder kontaktoplysningerne via linket ovenfor. Linnk: https://www.saseurobonusshop.com/faq
     
    Michael Wahl, Rikke Haugen Olsen, Frequie og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvis det var tilfældet, så burde SAS vel også fjerne muligheden for at svenske medlemmer kan anskaffe et Amex kort og få 20.000 statuspoint (næsten et halvt guldkort) oven i hatten for bare 4.000 SEK.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    I know komplet idioti at bruge penge på det og derfor jeg tænkte at det måske var en alliance regel hvor det måske har været nemmere at komme til enighed om at man ikke må sælge mere end x% af elite qualifying points for at opnå status...

    Måske, men man ser også i USA at medlemmer kan optjene (en begrænset mængde af) basispoint via kreditkort forbrug.
     
    obs og *flyer "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Czech airlines havde engang et tilbud: Hvis man havde et guldkort i forvejen og optjente mindst 80% af de nødvendige antal point, kunne købe et guldkort (men man fik ikke point til senere brug).

    Grænserne for pointkøb hos SAS ligger også tæt på 20%. Det kan naturligvis være et rent tilfælde - men jeg tror mere på en aftale / tommelfingerregel / standard i branchen.
     
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Man kan vel ikke klandre SAS fordi de er karrige med alternative muligheder for at erhverve statusgivende point - det hedder trods alt frequent flyer...:p

    Og så er det ganske rigtigt spøjst at man har den Amex-særregel for svenskerne.o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. aznhandles

    aznhandles Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    jeg forstår det ikke helt.. på points.flysas.dk kan man kun købe Ekstrapoint, men hvor er Basispoint? Jeg har min. opjent 20.000basispoints for at have adgang. Men de er ikke tilgængelige.. Jeg mangler ca. 10.000 for at blive Guld. er der nogen der kan hjælpe?
     

Del denne side