Københavns Lufthavn fylder 90 år

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 20/4/15.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Idag fylder Københavns Lufthavn 90 år. Der er sket meget siden starten på græsmarken på Kløvermarken og til idag.

    Vi har set lidt tilbage i tiden og fejrer lufthavnen i dette galleri bl.a.:
    http://bonusfeber.dk/koebenhavns-lufthavn-fylder-90-aar/

    Men jeg tænkte det kunne være sjovt at vi - som en del af fejringen - delte vores gode, sjove, skøre, mærkelige, dårlige oplevelser i og med lufthavnen i denne tråd.

    Hvad har du oplevet i CPH igennem tiden, som er værd at huske på?
     
    Senest redigeret: 20/4/15
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Kan starte selv.

    Mit første møde med CPH var da jeg var barn og vi var på charterferie med familien. På vej hjem fra charterland med Sterlings gamle DC-8-fly, så var der tåge i BLL og efter to forsøg måtte vi opgive at lande. Herefter gik turen til CPH, hvor vi ventede i en nærmest lukket lufthavn i nogle timer inden vi igen kunne sætte kurs mod Jylland...

    Som et ekstra krydderi, så var der en passager, som tabte en cigaret på gulvet (Ja, man måtte ryge i fly dengang også), som han ikke kunne finde igen på stræknigen mellem BLL og CPH. Stewardesserne lå på alle fire med lommelygter og vi fik lov at lande ganske hurtigt pga. dette ;)
     
    Senest redigeret: 20/4/15
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg husker, at man kunne stå udenfor i Terminal 2 (i dag) oven på taget eller ihvertfald oppe og se på flyverne...
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg husker dengang Terminal 1 stadigt var i brug... og da metroen åbnede... så deeet...
     
    jefi99, mhsalv og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Ali Taran og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg besøgte Vilhelm Lauritzens terminal første gang sidste år i forbindelse med en messe for Tax Free personal i lufthavnen og skal til samme messe i morgen, jeg håber de har ryddet efter receptionen i dag:)

    Sidste år kunne jeg ikke forstå at Vilhelm Lauritzens terminal engang var den eneste terminal med så dårlig en placering, indtil jeg så videoen for da de flyttede hele terminalen, så gav det hele meget mere mening.

    Se eller gense den godt 2 km flytningen af Vilhelm Lauritzens terminal fra 1999 på link nedenfor.

     
    THammer, jefi99, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side