Kabine ny eller gammel - Shanghai

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Laumann, 4/1/16.

  1. Laumann

    Laumann Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej med jer

    Kan man se nogen steder på SAS' hjemmeside om den flyver man skal med til Shanghai er med den nye eller gamle type kabine?

    Tillægsspørgsmål: Jeg skal til Shanghai på business og må selv vælge om jeg vil med SAS eller Emirates. Ulempen ved Emirates er at jeg skal mellemlande i Dubai, men fordelen er at jeg kender den lækre kabine. Så hvilket selskab ville i med?
     
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg skal til Shanghai den 25/1 og retur den 9/2 og iflg SAS (har netop talt med dem) er det den nye kabine. På andre datoer kan @Henrik Olsen måske være behjælpelig?

    MHT valg af flyselskab er det individuelt, bonus, pris etc, men den nye SAS kabine på business er helt på højde med andre, eller bedre.
     
    Laumann "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Check seatmap på f.eks. expertflyer, hvis 1-2-1 i business er det ny kabine. Husk det skifter uden varsel. Ellers enig i at det er individuelt, der han være mange faktorer... Det er en lang omvej, men hvis du er glad for at flyve :)
     
    Laumann, isolCBflyer, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis det er ny kabine, så ville jeg vælge SAS. Stop midt om natten i DXB står ikke højt på min ønskeliste og hvis du ender på en Emirates Boeing 777, så har du 2-3-2 config i Business. på A380 er det flotte sager, men vel ikke meget bedre end SAS ny kabine.

    Er det gammel kabine, så ville jeg nok prøve at undgå den...

    Hvilke datoer skal du flyve? Jeg kan evt. tjekke for dig hvad som er sat op nu. Men som tbh skriver så kan det ændre sig uden varsel senere.
     
    PeterA, Laumann og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Laumann

    Laumann Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Tak drenge

    Min tur ud til Shanghai er: SK997 den 16 januar

    Turen hjem er fra Hong Kong til Stockholm: SK964 den 29. januar
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Pt gammel kabine og der er nok stadig kun 2, max 3, A340 med ny kabine der så chancen for ny er ikke kæmpe.
    HKG kører altid med A330E, med mindre noget går meget galt... Altså ny kabine og nyt og dejligt fly!
     
  7. Laumann

    Laumann Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Tak for gode svar, og ja du har ret, det er ny kabine hjem og den gamle ud.

    Men jeg vælger nu SAS alligevel så jeg slipper for et stop i Dubai.

    Findes der billeder af den gamle SAS business kabine et sted?
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Laumann "Synes godt om" dette.
  9. Laumann

    Laumann Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Fedest, så blev min dag lige lidt bedre. Troede at den gamle kabine var mere "tarvelig"
     
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Enig i det omkring stop i Dubai og vel også, at 380'eren er meget nice. Men arab style fake træ og guld bling bling bliver i mine øjne aldrig kønt på trods af, at det er såkaldt luksus.

    At maskinen til PVG som udgangspunkt er sat op til gammel maskine kan ændre sig. Mine flyvninger til/fra SFO i december og februar var begge sat op med ny maskine, men de er begge blevet ændret til den gamle.

    Den tredje ombyggede 340'er skulle først være klar i ultimo januar, så sandsynligheden er vel 1/3.
     
    isolCBflyer og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er vi slet ikke uenige om ;)

    SAS kører generelt lidt af et kabinebingo på en del ruter og der skal ske mange ændringer. Vores sidste tur til ORD ændrede kabine fire gange fra vi bookede til vi rejste. Men stadig største chance for gammel kabine på A340 ruterne.

    HKG tror jeg derimod er rimelig sikker med ny kabine - da der bruges A330E og A340 med ny kabine. Ikke så mange A340 med gammel kabine i Stockholm, som kan overtage disse slinger.
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    HKG flyves udelukkede med 330E, da RKS og RKR slinges mellem Hong Kong og Chicago. Dermed er det tilstrækkeligt med 2 maskiner til disse 2 ruter på trods af, at ARN-HKG ikke kan flyves inden for et 24 timers vindue.
     
    Flemming Poulsen, Ulrik og clager "Synes godt om dette"
  13. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Hej alle sammen. Jeg skal flyve PVG - CPH med SK998 d. 31 marts og hjem igen til Shanghai d. 8.april med SK997. Er der nogen af jer kyndige eksperter, der ved, hvad sandsynligheden er for, at det er den nye kabine?
    Overvejer opgradering med optiontown, men hvis det er den gamle kabine, synes jeg som så mange andre, at det ikke er pengene værd :)
     
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Pt er SK998 sat til gammel kabine og SK997 ny kabine på dine datoer.

    I midten af denne månede burde 5/8 A340'ere have nye kabine, og jeg tror LN-RKP (ex-LAN maskinen) får plus sædder når LN-RKG er færdig, altså vil 5/7 A340'ere i brug være have den nye kabine ved begge dine flyvninger. Ingen garrantier, men det er vist dine odds :)

    Man kan jo argumentere for at det også ville være mest værd med PLUS/Business på natteflyvningen!
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Der er ikke hul igennem til expertflyer lige nu, men du kan checke det der ved at oprette en seat alert.
     
    NielsStudsgaard "Synes godt om" dette.
  16. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Tak for svaret, og jeg vil da være optimist og håbe på, at det er tilfældet begge veje. Har endnu ikke fløjet med den nye kabine, da jeg primært flyver på denne specifikke rute med SAS, så jeg ser frem til det. Og med en opgradering til Plus eller Business på natteflyvningen hjem til Shanghai, hvis kabinen er ny, vil jo ikke være helt dårligt :)
     
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Nu fik jeg hul igennem og det er som @tbh siger. Afgangen retur til Shanghai den 8 april er sat op med ny kabine. Oplagt med en opgradering dér. Hvis ikke, så gå efter en sæde på række 30. Der er bedre plads end på plus :)

    Hvis der opstår irregularitet, så kan det være, at de swapper nogle fly rundt og så kan det ændre sig. Det skete for mig både til og fra SFO, hvor afgangene oprindelig var sat op med ny kabine. De har dog imellemtiden fået retrofittet 2 yderligere fly med den nye kabine, så sandsynligheden for den gamle kabine bliver mindre og mindre. Fra 1. juli er ny kabine garantereret medmindre man er uheldig at afgangen bliver erstattet med 'backup-flyet' RKP.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Niels Studsgaard
    Hvis du skulle få ok med OT, og hvis det er den nye version, skal du være opmærksom på dit valg af seat. Jeg fløj med den nye version 18.feb arn-hkg : flat-bed´en ligger langs aisle på hver anden række, altså man skal vælge om man ønsker at ligge langs gangen eller langs vinduet.
    På den version jeg fløj med lå flat-bed´en mod gangen på seats 3H,5H,7H.
     
    NielsStudsgaard og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Tak for Jeres svar alle sammen. Jeg går efter en upgrade med OT eller med point på hjemturen til Shanghai d. 8 april, og tager en nostalgisk tur i den gamle cigarkasse fra SHA til CPH.
    Sidst jeg fløj hjem til DK opgraderede jeg med point til plus i gammel kabine, og kom på forreste række i plus og frit sæde ved siden af - men sædet virkede ikke ordenligt, og inflight virkede ikke i mit sæde.. Så de point vil jeg ikke spilde igen :)
     
  20. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Så er der anmodet om upgrade via OT på SK997 8 April - CPH-SHA. 257 USD for GO til PLUS og 558 USD fra GO til Business. Jeg tænker umiddelbart, at det er en rigtig god pris, især hvis det er den nye kabine med wifi osv. :)
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.

Del denne side