Kan pendling med helikopter være på vej tilbage?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 23/8/17.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Bloomberg har lavet en interessant dokumentar, der beretter hvordan det at pendle med helikopter engang var udbredt i New York, samt andre storbyer, men hvordan der brat blev sat en stopper for dette. Ny teknologi, og en ny måde at pendle på, kan inden for den nærmeste fremtid gøre det muligt at pendle med helikoptere igen, men kommer dette i virkeligheden til at ske?



    Selv syntes jeg at det er super interessant, hvis denne form for transport kan udbredes i storbyer - selv sender jeg en kærlig tanke til Sao Paulo og Rio de Janeiro i Brasilien, har jeg selv har siddet utallige timer i kø, for at komme få kilometer - hvad tænker i? Er dette fremtiden for Uber, og lignende firmaer?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    De årsager(kriminalitet og vanvittig trafiktrængsel) der medfører at helikopter brug i Braziliens storbyer af de rige bruges som alternativ håber jeg ikke kommer til Danmark-... - uanset hvad vil det stadig være et transportmiddel for de få.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg læste Ubers rapport i forhold til prisning på en uber-chopper indenfor de næste par år, og de mente selv at prisen kunne komme ned i blot det dobbelte af en Uber X
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Fortalte de, hvordan de havde tænkt sig det?
    Mon ikke det er en lidt for optimistisk "Vi kan det hele" udmelding.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ikke særlig detaljeret, blev det forklaret at Uber mener at flyvning bliver mere normalt med disse "flyvende biler" eller hvad vi skal kalde den nye type helikoptere de vil bruge.

    Samtidig er den nye type helikopter billigere at producere, og flyver på batteri. Så spændende om der er hold i dette
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Ny type helikopter = drone med seletøj... :eek:
     
    SophieHendriksen, Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side