SAS har pt tilbud på klippekort mellem Billund og København til priser fra 700 DKK pr vej. Fordele ved at bruge klippekortet: Fuldt flexible billetter - rejse i Plus/C og med pæn pointoptjening. Flere kan gå sammen om at bruge et klippekort (relativt nyt at det er blevet muligt) Kan bookes meget tæt på afgang (jeg har været nede på en time før) Fasttrack og lounge i CPH Jeg bruger selv produktet og det spiller altså ret ok. Bruger især appen til at booke/ombooke - hvis jeg eksempelvist har brug for længere tid ude eller er færdig før tid og bare trænger til at komme hjem. Der er pt 20, 40 og 60 klip på tilbud. SAS bruger pt denne reklame for kampagnen: Hvis nogen har spørgsmål til det brugen af det, så bare fyr løs. Jo flere, der benytter ruten, jo større mulighed for at komme i noget andet flyvegrej end den larmende ATR-maskine - så drømmer jo om at de som minimum sætter en CRJ ind på ruten ;-)
Ha om ikke så længe takker Jettime jo af som leverandør af ATR-flyvninger for SAS. Maskinerne var spritnye, da de startede. Nu bliver det så Regional Jet, der kommer og flyver lidt med os i deres ATR-grej. Til gengæld er maskinerne ældre Regional Jet er ejet af LOT og Nordica (Nordica er noget leftovers/genopstået fra Estonian Air) Det er noget med, at vi også får fornøjelsen af minimum 1 skandinavisk talende crew member, så det skal nok blive godt.....
Har lige kigget lidt på afgange mellem BLL og CPH her i september, hvor Regional Jet overtager fra Jettime - Jettime flyver ruten med ATR72. Det ser ud til at mange af afgangene de første par uger skal beflyves af en CRJ700 fra Regional Jet (hvis jeg husker rigtigt, er den ret ny, da den blev indkøbt til Estonian Air lige inden de lukkede og nåede vist knapt nok at komme igang for dem). Midt i september skifter det så (desværre) over til ATR-72'erne igen - så noget tyder på, Regional ikke er klar med flyene endnu. Det bliver jo det rene svir for os lige de par uger
Billund-Expressen i dag - endda med gardin til adskillelse mellem plus og go. Ser ud til de er 3 crew members - og så er vi 13 passagerer - så måske de kan nå at komme rundt med kaffe til os alle på den korte tur
Nå, lige lidt fra udkantspendleren, der går og bøvler lidt med SAS og Billund Lufthavn, fordi de af en eller anden grund parkerer deres fly ved den gate, der er allerlængst væk - har øffet til dem tidligere og i morges var den så gal igen. Hvis de vil have flere til at pendle, skal de alså sørge for noget tilgængelighed istedet for at vi skal bruge den halve nat på at gå ad lange gange. Jeg har jo bemærket at man i SAS loungen i Oslo i næste uge får noget fitness-halløj, så har i morges i en mail til nogle af de mennesker, der har noget med det her at gøre, foreslået, at de indbygger en fitnesstracker i SAS-appen og markedsfører det med, at i Billund behøver man ikke gå i loungen for at få sin motion (loungen, som de jo også har opsagt samarbejde med)
Hmmm, tror da bare du har været uheldig. Det er ikke normalen. Kiggede i går og i dag, og langt de fleste var parkeret ved gate 8, én ved gate 7 og et par ved gate 10. Og det er jo lige ved bagage udlevering. Så du ramte vist de "forkerte" afgange.
Tænker helt sikkert det har noget at gøre med at det er første fly ud af vagten om morgen - og at både den og afgangen til Oslo så kan stå ved siden af hinanden uden at optage for meget plads. Så hvordan det er i dagtimerne, ved jeg ikke - det er jo heller ikke så meget der, at pendlerne er med....
Ser ud til, der er lidt bøvl med Regional Jet’s ATR leverancer, så der er nogle flyvninger fortsat med CRJ700 mellem Billund og CPH i den kommende tid, selvom det skulle være overgået til ren ATR72 fra mandag jvf tidstabeller. Det ser også ud til at ES-ATB - en af de første 2 ATR72’ere, Regional Jet har indsat som afløser for Jettimes maskiner - ikke har været i luften i en god uges tid. Der har været nogle forsinkelser og aflysninger på de ruter, der beflyves af de her ATR72’ere fra Regional - kunne give mening, hvis det var på baggrund af at den ikke er i luften. Endeligt ser det ud til - igen via det store internet - at OY-JZE, der var en af de ATR72’ere, Jettime havde i deres operation, nu er registreret til operation for Regional Jet. OY-JZE er kun et par år gammel, hvor de øvrige af Regionals er lidt ældre. Ovenstående med det forbehold, der nu engang skal være, når internettet er kilden
Jeg har selv arbejdet på rampen i BLL, og ved dermed at det enevældigt er Marshallen på vagt der bestemmer hvor flyene parkeres. Han parkerer (i hvertfald da jeg arbejdede der) oftest SAS-maskinen til CPH ved gate 7 Så der er nok kommet ny Marshall, eller du har været uheldig
Da både SAS og BLL gerne vil i dialog med pendlerne på ruten, er der nu en Facebook-gruppe hertil: https://www.facebook.com/groups/441325379602047/
Er blevet gjort opmærksom på følgende: "Ved køb af SAS klippekort mellem Billund og København har du ligeledes mulighed for at købe klippekort til lufthavnens parkeringshus. Prisen pr døgn vil være kr. 100,-, hvilket betyder at du sparer op til 25%. For at høre nærmere eller købe ’parkeringsklippekort’ kontakt LufthavnsParkering på telefon 75 35 40 33"
Kontra på rabat på parkering. Det har været noget tidsbegrænset noget, har jeg i dag fået at vide fra Billund - og det har vist åbenbart også været en stor hemmelighed. Prøver at grave lidt mere i det. Jyder kan jo godt li rabat
Så er der nye tilbud på klippekort - rejsen er i C og med fasttrack til provinsen. Bestil senest 28/1 https://www.sas.dk/virksomhedsprogram/nyheder/travelpass-danmark