KLM ASIA..?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter F., 31/10/16.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    523
    "Synes godt om" modtaget:
    1,562
    Point:
    93
    Nogen der ved, hvad det er for en konstruktion..? Har godt set dem i AMS og tænkt, at det måske var en selskabskonstruktion til det asiatiske marked. Men nu sidder jeg i EZE, og mens jeg venter på at komme ombord på LH, så ruller denne KLM ASIA maskine forbi, destination AMS.. Hvad mon det går ud på?
    20161031_164514.jpg
    (Beklager, ringe foto..).
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,594
    Point:
    113

    GOOGLE IS YOUR FRIEND:

    KLM Asia (Chinese: 荷蘭亞洲航空公司; pinyin: Hélán Yàzhōu Hángkōng Gōngsī) is a wholly KLM-owned subsidiary registered in Taiwan. The airline was established in 1995 to operate flights to Taipei without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.[68]

    The livery of KLM Asia does not feature Dutch national symbols, such as the flag of the Netherlands, nor KLM's stylised Dutch Crown logo. Instead, it features a special KLM Asia logo. The airline has three Boeing 747-400 Combi aircraft (included in the KLM fleet as 747-400M), seven Boeing 777-200ER and two Boeing 777-300ER. KLM Asia initially operated the Amsterdam-Bangkok-Taipei route with a B747-400 Combi or a B747-400 non-combi aircraft. Since March 2012, it has operated the revised Amsterdam-Taipei-Manila route with Boeing 777-200ER/-300ER aircraft. Some aircraft are already painted in the revised KLM Asia livery of 2014.[69]

    MON IKKE man bare lige har manglet noget metal???

    /Schwert
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,712
    "Synes godt om" modtaget:
    5,835
    Point:
    113
    Blev brugt som et seperat selskab for en ca. 20 år siden der kun fløj til TPE/Taiwan for at ikke at have fly der fløj til både Kina og Taiwan. Der var nogen år hvor folkerepublikken ikke syntes om selskaber eller ville give trafik - og overflyvnings rettigheder til selskaber der fløj til begge lande. Alt er ovre og idag er det vist bare et levn fra "gamle dage". Der er nu direkte fly mellem Taiwan og Kina - helt ligesom der er nu er rutefly mellem US og Cuba. Andre europæiske selskaber som AF havde også fx. Air France Asia men flyver ikke længere på TPE.
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,253
    "Synes godt om" modtaget:
    2,050
    Point:
    113
    Jeg kender ikke hele historie bag, men det er noget med at der skal stå der, hvis man vil lande i Taipei (taiwan)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    523
    "Synes godt om" modtaget:
    1,562
    Point:
    93
    (Hehe, meget godt klaret, at I alle 3 svarer på samme minuttal..! :D).
    Takker for svarene. Det lader til, ref. svar fra @clager , at der blot er tale om maskiner, som man ikke har fået malet om igen, hvis det ingen praktisk betydning har længere. Jeg troede et øjeblik, at KLM havde gang i noget kreativt bemandings- og/eller skattehalløj, som det kendes fra visse andre selskaber.. o_O
     

Del denne side