KLM / SAS integratikn

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Bacher, 2/3/24.

  1. Bacher

    Bacher Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Oplevede som noget nyt at jeg på hjemtur fra Sao Paulo til CPH med KLM blev ombooket til SAS fra Amsterdam til København, efter flyet fra Sao Paulo blev forsinket. Det lykkedes endda at få bagagen med hele vejen.

    Det sjove at at KLM nægtede det var en mulighed i starten, men alligevel blev jeg ombooket lidt senere ‍♂️
    CA46A0FE-E331-48C1-B929-95561305DDB8.png
    D9E9EF79-3DA9-4EC5-A4DE-FB5199321BC0.jpeg
     
    Pep, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Nu er jeg jo mildest talt ikke fan af KLM og deres ret specielle version af kundeservice (og er virkelig træt af nedgraderingen til Skyteam)

    MEN, det lader da til at noget begynder at virke i baggrunden. Kunne SAS nu bare melde noget ud om hvornår de forlader Star og starter i Sky. Det er ikke uvæsentligt for planlægningen
     
    Jeblin, Beaglen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Husk at du kan være berettiget til kompensation for den lange forsinkelse.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Bacher

    Bacher Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Tak, der er søgt.
    Kaptajnen holdt en lang tale om den dims der var gået i stykker på flyet, som de havde brugt hele natten på at reparere, så den burde være lige til…
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    God fornøjelse.
    Forbered dig på at kæmpe hårdt og vedværende. De interaktioner jeg har haft med KLM , viser klart og tydeligt at de ikke er bange for både at lyve lodret og ignorere dig fuldstændig. Forebered dig på det tunge skyts. Og hvis de giver sig med det samme, så er det en positiv overraskelse
     
    Senest redigeret: 6/3/24
    Beaglen, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  6. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Kan ikke helt forstå de negative holdninger der generelt er herinde til KLM/AF. Jeg har fløjet en del med dem til/fra Afrika og Latinamerika og har generelt altid haft gode oplevelser. Og mht. både kundeservice og kompensation ved forsinkelser har det også altid været nemt og ligetil.
     
    Pep, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  7. JesperKjaer

    JesperKjaer Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Hmmm ved nu ikke (men måske!). Havde en studietur til Beijing i 2018, hvor vi skulle flyve med KLM, men pga. aflysning blev vi automatisk ombooket til SAS. Jeg spurgte så en KLM medarbejder, hvorfor vi blev ombooket til et ikke-Skyteam selskab, og hun sagde, at når fly bliver aflyst, så har mange selskaber, også på tværs af alliancer, et partnerskab.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jammen det er jo kun godt - og rigtig fint
    Jeg har haft nogle virkelige virkelige ringe oplevelser med KLM - og skyr dem i dag som pesten. Og Skyteam er jo rent objektivt den ringeste af de tre alliancer - det er der vist bred enighed om.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jeg har kun prøvet at kræve kompensation fra KLM én gang, og det var et mareridt af korrespondance, krav om kopi af pas, krav om håndskrevne tilladelser osv.osv.... udelukkende for at trætte kunden. Jeg gav dog ikke op, og efter ca. et halvt år fik jeg kompensation. Håber andre trods alt får en bedre oplevelse.
     
    Offlyer, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Min seneste (blandt mange dårlige) og dermed og sidste oplevelse med dem var at de først aflyste vores afgang til London. Så tilbød de et alternativ dagen inden som eneste løsning. Pludselig smed de os så også af tilbagerejsen.
    Jeg brugte uendeligt meget tid på håbløs kommunikation gennem hjemmeside/mail for til sidste at få tildelt 50% kompensation for 3 rejsende og 100% for 1 rejsende. For fuldstændigt samme tur. Og kompensation dækkede ikke en brøkdel af vores faktiske udgifter med at booke både udrejse og hjemrejse (i uge 42) med et anden selskab. Så KLM sætter jeg aldrig mine ben på igen.
     
    Beaglen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  11. Bacher

    Bacher Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Tre dage senere :

    486F1132-F515-4696-B0AE-0F2BB55CE731.jpeg
     
    Nielspg, Nicki Lolk Sørensen, jacobb og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Netop. De fleste flyselskaber, måske med undtagelse af low-cost carriers har mange aftaler. De forestrækker selvfølgeligt egne fly, og forsøger nogle gange også at gøre somom der ikke er andre muligheder, men i sidste ende er rækkefølgen nok nogenlunde egne fly, joint-venture partner, alliancepartner, og til sidste alle andre, de har en interlineaftale med. Jeg er blevet sat på SAS af KLM, men også på KLM af SAS.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Heller ikke jeg. Jeg har haft gode og dårlige oplevelser med KLAF, men ligesådan med SAS eller Lufthansa eller... Jeg har mine præferencer, men det betyder ikke, at jeg skyr bestemte selskaber som pesten. Nå vent, måske Ryanair :eek:
     
    Flyvefisken, Henry, Pep og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Pep

    Pep VIP medlem

    Beskeder:
    206
    "Synes godt om" modtaget:
    604
    Point:
    93
    Jeg var ca. 5 timer forsinket med KLM fra KGL-AMS-CPH sidste år. Fik 600 euro indsat på min konto efter 2 dage. Billetten kostede kun 400, så jeg skammede mig naesten, da forsinkelsen egentlig ikke var generende. Skyteam er den mest stabile alliance jeg har været i, kundeservice fra FB er worldclass. Velkommen til Virgin Atlantic og SAS. Har ekstremt meget glæde af status, loungerne i AMS og CDG er top notch, store og med god atmosfære. Alle småproblemer (baggage, flyændringer, og sædevalg) løses hurtigt i loungerne, hvor der ikke er kø....
     
    Beaglen, jacobb, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg har haft "dårlige" oplevelser med mange selskaber, både SAS, LH, AF, Delta med flere, men fælles for alle de andre selskaber er, at de altid har håndteret problemet på en ordentlig måde både før, under og efter. Det er på ingen måde min oplevelse med KLM. Når et selskab aktivt forsøger at gøre livet besværligt for sine kunder, så er jeg ikke kunde der længere.
    Et lille eksempel for ikke at gentage mig selv. Jeg booker 4 billetter med KLM (lang historie) og skal så søge kompensation. De beder mig så lave 4 særskilte claims for præcis den samme rejse!!! :mad: Jeg må altså godt betale med for billetterne samlet, men kompensation skal udbetales hver for sig... :rolleyes:
     
    Beaglen, Kris, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Pep

    Pep VIP medlem

    Beskeder:
    206
    "Synes godt om" modtaget:
    604
    Point:
    93
    I øjeblikket gør AF/KLM hoserne grønne for skandinaverne....alt kan lade sig gøre. Senest fik jeg min bagage med hele vejen fra CPH selv om det var på 3 forskellige biletter og der var 6 ben forude med andre selskaber, hvoraf ikke alle var Skyteam.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,829
    Point:
    113
    Nu vil jeg ikke forsvare KLMs procedurer - men såvidt jeg ved, så skal kompensationen gå til den rejsende. Ikke til den, dër har betalt billetten. Men det ved @Beaglen meget mere om.
     
    Erwin Lansing og Beaglen "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Det samme gør SAS, min hustru, min kammerat og jeg skulle også lave hver vores claim, da vi sidste år blev forsinket på vej hjem fra Grækenland.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Jeg kunne lave én samlet for flere rejsende ifm. aflysning under pilotstrejken, men måske det er ændret siden. Vi var tre rejsende (på to billetter, hhv. én person, og to personer). Så jeg lavede to claims, for hhv. den ene rejsende, og for de to rejsende (fik dog en fuldmagt fra de to rejsende).
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Forsøgte det samme (med fuldmagter, det har vi gjort før), men vi blev bedt om at lave en hver, kunne dog lave for min datter på min, da hun ikke er myndig. *dette var august 2023
     
    Beaglen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side