Kom med indenfor i et pivatfly - kort tur mellem Roskilde og Billund

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 6/11/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Jeg faldt over denne video i min LinkedIn tråd af Thomas Dessau (broker for privatfly som jeg har på min liste). Han viser hvordan det kan være at flyve med privatfly.



    Er det pengene værd eller er mange flyselskabers Business Class og First Class bedre?

    Min vurdering:

    Europa: Der er privatfly bedre og hurtigere
    Internationalt: Der er de bedste Business Class og First Class mere komfortable og med bedre service (i forhold til prisen).

    Jeg ville hellere flyve med The Residence til Asien end med et mindre privatfly, som skal have fuel stop under vejs.
     
    AMJ, MaleneChristensen, Bekgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Interessant, fin lille video.
    Men tror dog hvis man overvejer et privatfly, enten leje eller eje. Så er det nok fordi tiden eller privatlivet er så dyrebart at det dybe greb i lommen ikke betyder alverden.
    Den helt store fordel ved privatflyvning er vel, at flyet letter ikke før man er ombord, man slipper for hassel igennem en lufthavn ligegyldigt hvor smooth airlines prøver at gøre deres First oplevelse, så slipper man helt for kø med andre, hurtig ombord, hurtigt i luften og hurtigt ude. Eksempelvis RKE, hvor man fra kantstenen til airbourne kan klares på 1-2 minutter hvis alt klapper.
    Og ingen nysgerrige blikke hvis man vil undgå det. Men klart - long haul må da føles knap så klaustrofobisk ombord et widebody fremfor den bette cirarillo!;)
     
    Euroatc og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    181
    "Synes godt om" modtaget:
    690
    Point:
    93
    Hvis sammenligningen med business class skal være rimelig, skal man vel ret beset sammenligne intra-europæisk business med sådan en gammel citation som den i videoen, mens long-haul skal sammenlignes med noget a la Global Express eller Gulfstream 5/6. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. Catering på The Residence er sikkert bedre, men oplevelsen in en bizjet er efter min mening langt mere eksklusiv
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Jeg har for nogle år siden været så heldig at flyve t/r til Norditalien fra Cph i sådan en Citation (betalte ikke selv!)

    Fed fed oplevelse for en flynørd. Kan vel bedst sammenlignes med en tur i en sportsvogn. Meget hurtig takeoff, livlig men støjsvag og behagelig i luften og fedt at kunne følge med i alt i cockpittet.

    Vi var seks om bord, hvilket betød en måtte sidde på det klapsæde der er over toilettet. Siger sig selv at sæderne foran i flyet er mere behagelige. Vi roterede pladser undervejs. Men kabinen er trang, og service er selvbetjening fra minibaren.

    Alt i alt en langt federe oplevelse end short-haul business på en commercial flight, og utroligt smooth igennem security (kunne bruge personale security i CPH og minibus derfra ud til fly)

    Tid er selvsagt den helt store faktor. Vi skulle til en fabriksåbning på Lars Tyndskids mark langt fra lufthavne med direkte rute til Cph, så kunne nå ud og hjem samme dag, hvilket havde været umuligt med alm fly. Og med CEO fra stort børsnoteret selskab ombord gav det jo nok økonomisk mening, har dog ikke indsigt i budgettet for turen.

    Alt i alt super behageligt og praktisk i vores tilfælde, men på de oversøiske rejser ville jeg nok foretrække 1. Klasse eller god business med plads, lækker mad og bonuspoint:) Med mindre man havde råd til en Gulfstream eller noget i den dur, men det er nok ikke videre realistisk....
     
    Baadsgaard, SophieHendriksen, AMJ og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Jeg syntes du beskriver fordele og ulemper ganske godt og lige i tråd om hvad jeg selv tænker.

    Har du nogle billeder fra turen?
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Nej desværre - det ærger mig også lidt i dag. Men var afsted med koncernledelsen fra en stor kunde, inkl. deres CEO, så føltes lidt upassende at knipse løs. Var dog lidt overrasket over, hvor trangt flyet var. Men lignede meget det fra videoen - cremefarvede sæder og fake mahogni. Tror dog flyet må have været lidt ældre end det i videoen.

    En sjov detalje var forresten, at piloterne fortalte at vi var et hyggeligt selskab at rejse med, fordi vi gad at tale med dem og var interesserede i flyvningen. Mange af deres klienter værdige dem åbenbart nærmest ikke et ord, og sad bare bagi og ønskede total ro på turen.
     
    MaleneChristensen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    688
    "Synes godt om" modtaget:
    2,041
    Point:
    93
    Den lille indenrigstur gad jeg sørme godt at prøve. I forhold til Norwegian på indenrigs, så ser forplejningen en anelse bedre ud i privatflyet
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Kender en, igennem noget familie, der arbejdede som direktør for en tech-gigant et par år i de glade 00'ere. Der fløj den europæiske ledelse 1-2 gange om måneden til USA i en Gulfstream V (Vel nærmest definitionen på en private jet). Den havde base i Roskilde, og fløj så rundt i europa og hentede de andre direktører, og derefter til USA, hvor de landede 800 meter fra hovedkontoret og blev hentet i golf-vogne.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Rejste med JetSmarter og SurfAir i fjor og har nogle billeder. Som sagt, det er meget trangt inne i flyet og ikke noe for turer lengre enn 3-4 timer. Men hele opplevelsen fra man ankommer lufthavnen til man drar derfra er meget smooth. Innsjekk er rask og ingen sikkerhetskontroll.

    JetSmarter, LTN-ZRH:

    Lounge på Luton
    IMG_2392.JPG

    Bil bort til flyet
    IMG_2395.JPG
    IMG_2398.JPG

    Rejserute
    IMG_2406.JPG

    IMG_2425.JPG

    IMG_2419.JPG
    IMG_2420.JPG

    Har også nogle billeder fra Surf Air, men det har blitt snakket om tidligere her inne.
     
    RasmusH, Grisefod, HenrikM og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Man skal jo bare gøre som Hr. Møller gjorde, have sit eget fly :cool: Så kunne han helt selv bestemme at forplejningen bestod af sur portvin :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side