Jeg fløj forleden CPT-JNB-MUC-GVA på en billet booket gennem Tripsta, of fløjet som SAA flyvninger, men det sidste ben MUC-GVA var en Swiss flyvning. På papiret var forbindelsen i MUC 35 minutter (ret kort) og da JNB-MUC flyet var 15 minutter forsinket, resultererede det i at jeg missede forbindelsen og blev ombooket til den næste MUC-GVA 3.5 time senere. Har jeg mulighed for at søge om kompensation under EU reglerne? Og i så fald hvor? Tripsta? South African Airways? Pfht!
@Beaglen ? evt. skriv videre på tråden i "Beaglens juridiske rejselog". tror du har ret til kompensation, men vi må lige høre eksperten!
Min opfattelse af reglerne siger nej, da det hverken var et EU selskab eller ud af EU der var skyld i forsinkelsen. Men jeg har ikke meget juridisk baggrund at backe det op med!
Jeg kan tilføje at EU-reglerne også gælder ankomster TIL et EU-land, såfremt flyselskabet kommer fra et EU-land, Norge, Island eller Schweiz. Som I sikkert ved, så er Schweiz ikke medlem af EU
Det mener jeg også indgik i mit argument, med mindre Sydafrika er blevet medlem af EU eller SA er fra et andet land end jeg forventede!
Jeg har før oplevet at blive kompenseret for forsinkelse af Lufthansa på en flyvning Houston-Frankfurt-Geneve - og blev kompenseret ud fra den fulde afstand fra Houston..