Kompensation for forsinkelse?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jacobb, 9/5/16.

  1. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    100
    "Synes godt om" modtaget:
    99
    Point:
    28
    Jeg fløj forleden CPT-JNB-MUC-GVA på en billet booket gennem Tripsta, of fløjet som SAA flyvninger, men det sidste ben MUC-GVA var en Swiss flyvning.

    På papiret var forbindelsen i MUC 35 minutter (ret kort) og da JNB-MUC flyet var 15 minutter forsinket, resultererede det i at jeg missede forbindelsen og blev ombooket til den næste MUC-GVA 3.5 time senere.

    Har jeg mulighed for at søge om kompensation under EU reglerne? Og i så fald hvor? Tripsta? South African Airways?

    Pfht!
     
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Beaglen ?
    evt. skriv videre på tråden i "Beaglens juridiske rejselog". :) tror du har ret til kompensation, men vi må lige høre eksperten!
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Min opfattelse af reglerne siger nej, da det hverken var et EU selskab eller ud af EU der var skyld i forsinkelsen. Men jeg har ikke meget juridisk baggrund at backe det op med!
     
  4. PeterK

    PeterK Guest


    Jeg kan tilføje at EU-reglerne også gælder ankomster TIL et EU-land, såfremt flyselskabet kommer fra et EU-land, Norge, Island eller Schweiz.

    Som I sikkert ved, så er Schweiz ikke medlem af EU :)
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det mener jeg også indgik i mit argument, med mindre Sydafrika er blevet medlem af EU eller SA er fra et andet land end jeg forventede! :)
     
  6. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    100
    "Synes godt om" modtaget:
    99
    Point:
    28
    Jeg har før oplevet at blive kompenseret for forsinkelse af Lufthansa på en flyvning Houston-Frankfurt-Geneve - og blev kompenseret ud fra den fulde afstand fra Houston..
     
  7. PeterK

    PeterK Guest

    Lufthansa er et EU-flyselskab og derfor underlagt reglerne.
     
  8. PeterK

    PeterK Guest

    Jeg tror jeg svarede det forkerte indlæg. Der var lidt jetlag indblandet, sorry :D
     

Del denne side