Kompensation for merudgifter ved indstillet flyafgang

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af obs, 16/9/22.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg bookede for nogle dage siden nogle billetter til en flyvning med RyanAir, som selskabet nu efterfølgende har aflyst. Mit spørgsmål er nu, hvad ens rettigheder er i forhold til erstatning for merudgifter.

    Jeg kontaktede deres kundeservice og forsøgte først at få dem til at ombooke rejsen til SAS, men det blev afvist. I stedet henviste de til, at jeg selv kunne købe billetter hos SAS og efterfølgende indsende en anmodning om kompensation for de merudgifter, som ændringen ville medføre. Proceduren var at bede om refundering af RyanAir billetterne og så indsende anmodning om erstatning for differencen.

    Er det muligt? Jeg tænkte først, at hvis jeg beder om refundering af RyanAir billetterne, så er det også slut med mine rettigheder til erstatning for merudgifter. Eller ?

    Håber der er et eller flere kloge hoveder herinde, der kan give lidt input til at håndtere denne situation.

    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,888
    Point:
    93
    Hvis Ryanair ikke tilbyder dig omlægning af din aflyste flyrejse ved førstgivne lejlighed (som de faktisk er forpligtet til at spørge dig om, jf. EU 261/2004 artikel 8), kan du selv foretage en omlægning og efterfølgende gøre krav på at få refunderet rimelige udgifter til en ny flybillet, som du selv køber.

    Proceduren lyder umiddelbart korrekt og det burde ikke have nogen effekt på dine rettigheder til erstatning for merudgifterne som jeg ser det.
     
    asf, Offlyer, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tak @Beaglen :)
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    42
    Point:
    13
    Jeg ville nok blive pænt overrasket hvis Ryanair faktisk kompenserer dig.....
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side