Koster interline ekstra?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kasper, 15/5/15.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hej.
    Er ved at søge tur BLL/CPH/RNN i juli. Passer desværre ikke med den direkte rute. Hvis jeg søger på SAS bliver det 1368 kr med SAS (JTG) BLL/CPH og DX videre , men i samme booking.
    Hvis jeg deler den op i 2 og bestiller BLL/CPH på SAS.DK og så på DAT.DK til CPH/RNN så bliver det samlet 1035 kr.
    Nogen der ved hvorfor denne forholdsvis store forskel?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tog et kig og ser faktisk en endnu større forskel end dig (tog 12. juli som eksempel)
    1.368,- booket på sas.dk
    992,- hvis hvis booket hver for sig (597 + 395)
    Så vidt jeg kan se er billetreglerne relativt identiske og begge inkluderer baggage...

    Faktisk burde lufthavnsafgiften i CPH være lavere for en mellemlanding så jeg ved ikke hvorfor det bliver dyrere -- udover det måske er et resultat af noget billetklasse som er svært at lure på sas.dk
     
    Beaglen og Kasper "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hvis man klikker på serviceklassen under "Pris og information" til højre, derefter "Vis detaljerede prisregler" og endelig "Samlede regler", så får man hele dynen af fare rules op - er det ikke nyt??

    Fik fare basis TDKOW på BLL-CPH-RNN men OCAMPOWM for BLL-CPH så der må være en kampagne på sidstnævnte (det er så bookingklasse T hhv. O såvidt jeg forstår)
     
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej, det er jeg ret sikker på at man længe har kunnet få.
     
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Der er slet ingen fares publiceret CPH-RNN, ellers tillader OCAMPOWM vist godt at kombinere .. den mangler bare noget at kombinere med :)

    (glimrende overspringshandling det her)
     
  6. PeterK

    PeterK Guest

    Hvorvidt interline koster ekstra ved jeg ikke, men ved at købe den dyrere billet og dermed har hele rejsen samlet ét sted, så er du også dækket, hvis der sker noget uventet Hvis SAS forsinker dig til CPH og du på samme billet har CPH-RNN, så skal SAS booke dig om til næste mulige afgang. Køber du dem separat, står du selv med problemet i CPH, og jeg er sikker på, at billetter på dagen er meget dyrere end den nuværende prisforskel :)
    Det er en fejl, som utroligt mange mennesker laver, men 2 billetter = to kontrakter.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Det er vel ikke nødvendigvis en fejl. Jeg skal fra Mexico til København om en uges tid, og jeg har valgt at lave to bookinger (MEX-JFK/EWR-CPH). Det gav mig kortere rejsetid og en mulighed for at kunne nå at fejre pinse med familien. Prisen var nogenlunde den samme, men flyselskaberne er lidt bedre. Jeg har så 10 timer til at nå fra JFK til EWR, men det skulle nok kunne nås. Også selv om første fly er lidt forsinket.

    Det er en kalkuleret risiko...
     
    Beaglen, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  8. PeterK

    PeterK Guest

    Har man som dig 10 timer til at skifte lufthavn, så burde der også være masser af tid.

    Min pointe var bare, at mange tror at de får de samme fordele ved at købe separate billetter som ved at købe én samlet billet, hvilket bare ikke er sandt.
     
    Beaglen og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Korrekt, MEN de fleste rejseforsikringer dækker dette -- vilkårene svinger fra selskab til selskab så kend dit selskabs politik! Se diskussionen i denne tråd: http://forum.bonusfeber.dk/threads/fly-glemte-at-slå-hjulene-ud-ved-landing-i-nbo.1016/
     
    PeterK "Synes godt om" dette.

Del denne side