Hej. Er ved at søge tur BLL/CPH/RNN i juli. Passer desværre ikke med den direkte rute. Hvis jeg søger på SAS bliver det 1368 kr med SAS (JTG) BLL/CPH og DX videre , men i samme booking. Hvis jeg deler den op i 2 og bestiller BLL/CPH på SAS.DK og så på DAT.DK til CPH/RNN så bliver det samlet 1035 kr. Nogen der ved hvorfor denne forholdsvis store forskel?
Jeg tog et kig og ser faktisk en endnu større forskel end dig (tog 12. juli som eksempel) 1.368,- booket på sas.dk 992,- hvis hvis booket hver for sig (597 + 395) Så vidt jeg kan se er billetreglerne relativt identiske og begge inkluderer baggage... Faktisk burde lufthavnsafgiften i CPH være lavere for en mellemlanding så jeg ved ikke hvorfor det bliver dyrere -- udover det måske er et resultat af noget billetklasse som er svært at lure på sas.dk
Hvis man klikker på serviceklassen under "Pris og information" til højre, derefter "Vis detaljerede prisregler" og endelig "Samlede regler", så får man hele dynen af fare rules op - er det ikke nyt?? Fik fare basis TDKOW på BLL-CPH-RNN men OCAMPOWM for BLL-CPH så der må være en kampagne på sidstnævnte (det er så bookingklasse T hhv. O såvidt jeg forstår)
Der er slet ingen fares publiceret CPH-RNN, ellers tillader OCAMPOWM vist godt at kombinere .. den mangler bare noget at kombinere med (glimrende overspringshandling det her)
Hvorvidt interline koster ekstra ved jeg ikke, men ved at købe den dyrere billet og dermed har hele rejsen samlet ét sted, så er du også dækket, hvis der sker noget uventet Hvis SAS forsinker dig til CPH og du på samme billet har CPH-RNN, så skal SAS booke dig om til næste mulige afgang. Køber du dem separat, står du selv med problemet i CPH, og jeg er sikker på, at billetter på dagen er meget dyrere end den nuværende prisforskel Det er en fejl, som utroligt mange mennesker laver, men 2 billetter = to kontrakter.
Det er vel ikke nødvendigvis en fejl. Jeg skal fra Mexico til København om en uges tid, og jeg har valgt at lave to bookinger (MEX-JFK/EWR-CPH). Det gav mig kortere rejsetid og en mulighed for at kunne nå at fejre pinse med familien. Prisen var nogenlunde den samme, men flyselskaberne er lidt bedre. Jeg har så 10 timer til at nå fra JFK til EWR, men det skulle nok kunne nås. Også selv om første fly er lidt forsinket. Det er en kalkuleret risiko...
Har man som dig 10 timer til at skifte lufthavn, så burde der også være masser af tid. Min pointe var bare, at mange tror at de får de samme fordele ved at købe separate billetter som ved at købe én samlet billet, hvilket bare ikke er sandt.
Korrekt, MEN de fleste rejseforsikringer dækker dette -- vilkårene svinger fra selskab til selskab så kend dit selskabs politik! Se diskussionen i denne tråd: http://forum.bonusfeber.dk/threads/fly-glemte-at-slå-hjulene-ud-ved-landing-i-nbo.1016/